Armagnac advies

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
goosebumps
Actief lid
Actief lid

Armagnac advies

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 28 Apr 2019, 14:55

9540C211-5A5B-422F-9475-7B9845ADB5AA.png

Ff weekje Frankrijk. Blijkt dat ik toevallig in de Armagnac steerk zit :) nu heb ik daar totaal geen verstand van. Heeft iemand tips toevallig?

Bijgesloten foto is van de dichtst bijzijnde supermarkt :|
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
Afbeelding
“If you don’t make mistakes, you aren’t really trying.” Coleman Hawkins

Kapre
Senior
Senior

Re: Armagnac advies

Ongelezen berichtdoor Kapre » 30 Apr 2019, 13:01

Ik heb wel een aantal Armagnacs geproefd, en daarvan vind ik vooral Tariquet erg goed.
:goedgedaan
0 x
Afbeelding

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 30 Apr 2019, 16:21

:goedgedaan die zag ik net ook goed aangeschreven staan bij Serge van whiskyfun. Hij reviews kennelijk ook regelmatig malternatieven zoals Armagnac. Bedankt voor de tip!
0 x
Afbeelding

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 30 Apr 2019, 19:07

Armagnac kent nog veel kleine familiebedrijven (ipv handelshuizen zoals in Cognac). Ik zou kijken of je een distilleerderij kan bezoeken. Waarschijnlijk kan je daar wel een aantal mooie oudere vintages proeven en kopen.
1 x

pieters87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieters87 » 20 Mei 2019, 15:08

Advies om langs de huizen die on the road tegenkomt kan ik enkel bevestigen. Ik kom er elk jaar en soms meer dan eens.
Heb zo al hele mooie huizen gevonden, verschrikkelijk goed spul mogen proeven, en de mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk!
De tijd staat soms echt nog stil bij enkelen. Zowel binnen de Haut Armagnac, Bas Armagnac als Armagnac Tenarèze zijn er excellente huizen te vinden.
Ik koop mijn flessen ook enkel bij de huizen zelf ipv de supermarkt!
Zo hangt aan elke fles ook een herinnering!
2 x
Whiskyclub The Malt Mates Vosselaar
http://www.themaltmates.be

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 22 Mei 2019, 08:44

Ik ga de volgende keer dat ik die kant op ga mijn huiswerk van tevoren doen en zorgen dat ik het tussen alle kinder zaken in plan. Nu is het er bij ingeschoten helaas. Ook had ik de fout gemaakt om in plaats van een fles Armagnac, ongeproefd een fles franse whisky te kopen. Deze Welche's whisky bevalt me niet zo goed. De geur van de Sauternes casks vind ik hier niet zo mooi helaas. Hoewel het beter wordt naarmate de fles wat langer open heeft gestaan. Over een maandje nog maar eens proberen.
Al doende leert men.... :HitHead
0 x
Afbeelding

pieters87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieters87 » 23 Mei 2019, 10:29

goosebumps schreef:Ik ga de volgende keer dat ik die kant op ga mijn huiswerk van tevoren doen en zorgen dat ik het tussen alle kinder zaken in plan. Nu is het er bij ingeschoten helaas. Ook had ik de fout gemaakt om in plaats van een fles Armagnac, ongeproefd een fles franse whisky te kopen. Deze Welche's whisky bevalt me niet zo goed. De geur van de Sauternes casks vind ik hier niet zo mooi helaas. Hoewel het beter wordt naarmate de fles wat langer open heeft gestaan. Over een maandje nog maar eens proberen.
Al doende leert men.... :HitHead

Als je nog eens gaat, stuur gerust een PBtje. Kan wel enkele huizen aanraden die je zeker moet bezoeken ( sommige omwille van hun producten alleen, anderen omwille van het feit dat het prachtige locaties zijn, andere omdat je je afvraagt hoe het kan dat de Franse variant van het FAVV die boel nog niet heeft gesloten :p )
1 x
Whiskyclub The Malt Mates Vosselaar
http://www.themaltmates.be

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 23 Mei 2019, 11:09

We gaan deze zomer heel erg grofweg die kant op. Regio Nant. Maar dat is denk ik toch te ver buiten de Armagnac regio. Maar in de mei vakantie van volgend jaar is het niet uitgesloten dat we weer de 'goede' kant op gaan. Bedankt voor het aanbod :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”