Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
DramdrummerTom
Senior
Senior

Re: Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 02 Mar 2018, 20:29

BlackmetalRobin schreef:Gister avond mijn eerste echte Rum gehad, een Foursquare 11 year old 2004 bourbon cask.

Ben bang dat ik naast de Whisky een andere drank heb gevonden die mij wel kan bekoren.

Ja die is echt goed he? Die doet in complexiteit niet onder voor een goede single malt. Enjoy!
1 x

BlackmetalRobin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BlackmetalRobin » 03 Mar 2018, 10:39

DramdrummerTom schreef:
BlackmetalRobin schreef:Gister avond mijn eerste echte Rum gehad, een Foursquare 11 year old 2004 bourbon cask.

Ben bang dat ik naast de Whisky een andere drank heb gevonden die mij wel kan bekoren.

Ja die is echt goed he? Die doet in complexiteit niet onder voor een goede single malt. Enjoy!

Hij is zeker goed ,en inderdaad die complexiteit is er zeker.
0 x

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 02 Apr 2018, 09:58

Gister een paar Foursquare rums gehad uit een sample met lovende reviews:

* Foursquare Criterion 56% 10 jaar (3 jaar bourbon, 7 jaar oude madeira casks)
* Foursquare Principia 62% (9 jaar tropische rijping waarvan 3 op bourbon en 6 op oude sherry casks)

De Criterion was erg lekker en heel goede prijs-kwaliteit toen hij nog beschikbaar was. De bourbon 11 jaar vind ik persoonlijk wel iets lekkerder en is nog verkrijgbaar.

De Principia heb ik ook een fles van gekocht mocht de sample goed bevallen. Eerste indruk is dat hij wel erg indrukwekkend is. Erg zacht en makkelijk puur te drinken op 62%. Duidelijk heel oude sherryvaten die het geen moderne sherrybom maken maar veel diepgang brengen. De spirit komt er ook duidelijk in terug, allemaal perfect in balans. Echt een rum om even goed voor te gaan zitten.

Lekker bezig die Richard Seale!
0 x

WhiteMonkey
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 04 Mei 2018, 19:31

DramdrummerTom schreef:Gister een paar Foursquare rums gehad uit een sample met lovende reviews:

Lekker bezig die Richard Seale!

Mooie reviews! Ben ook super benieuwd naar de 2005, Dominus en Premise. Volgens mij zijn ze in België)Duitsland al beschikbaar
Merk dat ik hier toch wel heel erg naar aan het uitkijken ben. (En ben uiteindelijk ook bezweken voor de principes)
0 x
Afbeelding

Lucca
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucca » 31 Mei 2018, 22:17

Ik heb al heel lang geen druppel grappa aangeraakt en was benieuwd naar hoe die nu zou bevallen (na whisky). Wat ik een hele mooie vind ;

Grappa di Barolo d1989 - 15 jaar 50%. Dit is een (uit je dak) fles waarvan er 2620 flessen zijn geproduceerd en gebottled in 2004. Gedistilleerd door de Gebroeders Marolo (mocht je de naam niet kennen, onthouden kan geen kwaad).

Afijn, voor wie het niet weten ; er zijn waan-zinnig goede grappa's verkrijgbaar en niet te vergelijken met de gore zooi die ze vaak in restaurant inschenken (ja, ook resto's in IT zelf).

Fris fruitig, veel kruiden....druiven, mooi complex zoetje met grandioze finale en oneindige afdronk. Conclusie : Ja, nog steeds prachtig.
0 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Jul 2018, 22:47

Een nette jenever of korenwijn past ook wel bij dit weer. Een beetje gekoeld dat wel.
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 08 Aug 2018, 22:20

Een Prunier XO (35yo) zeer leuke ervaring... deed me denken aan een Ledaig 1972 kwa smaak :o , alleen een stuk goedkoper...
Nu een lot 65.
0 x

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 17 Aug 2018, 21:13

Een sample van mijn lokale slijter, deze rum: https://www.drankgigant.nl/dos-maderas-5-5.html

In vergelijking met andere rums die ik heb gehad best oke, maar dit drink ik minder graag dan zo'n beetje elke whisky. Iets wat voor alle rums geldt die ik tot nu toe heb geproeft. Door mijn beperkte ervaring met rum ook geen idee hoe ik deze verder moet plaatsen.
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”