Jenever / Korenwijn versus Whisky

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Paulini
Senior
Senior

Re: Jenever / Korenwijn versus Whisky

Ongelezen berichtdoor Paulini » 05 Jan 2017, 09:30

ik drink zelf ook regelmatig rum, oude jenever en korenwijn. Ik heb inmiddels van verschillende producenten verschillende bottelingen gedronken.
Voor mij zijn de zuidam zeer oude jenever single barrel van 5 jaar en de single barrel korenwijn van 5 jaar, favoriet. Echt hele mooie producten!

Ik zag deze trouwens ook;

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-zui ... -jaar-1ltr

Wel benieuwd naar!
0 x

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 05 Jan 2017, 18:46

Die 5 jaar korenwijn van zuidam is echt hemels. Notaris uit Schiedam heeft ook een hele mooie gelageerde korenwijn. Van de niet gelageerde vind ik de moutwijn van van Toor erg mooi. Die is alleen niet makkelijk verkrijgbaar als je niet in de buurt van Rotterdam woont denk ik.
0 x

Rivier10
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Rivier10 » 09 Jan 2017, 19:36

N.a.v. een opmerking van mij dat whisky erg duur aan het worden was, adviseerde een slijter mij een jenever van Filliers, uit 1983, 28 jaar oud. Fantastische jenever, en toen nog betaalbaar ook. Mocht iemand (nog) een Filliers 1983, 1984, 1990 of 1992 tegenkomen: aarzel niet om tot aanschaf over te gaan of te proeven. De 1997 heb ik niet geproefd.
PS; Nadeel van deze jenevers is dat ze voor veel mensen wat makkelijker te drinken zijn dan veel whisky's, een fles is dus zo leeg! posting.php?mode=reply&f=485&t=576#
0 x

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Jan 2017, 21:56

Afgelopen weekend de 5yo Korenwijn van Zuidam gehad. Ik kan nu zeggen dat het hele trio niet te versmaden is: de Korenwijn, de Zeer Oude Genever én de Roggegenever. :goedgedaan
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

more4malt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor more4malt » 09 Jan 2017, 22:45

Laatst deze gekocht
https://www.passievoorwhisky.nl/nl/ande ... 100cl.html
En vond hem lekkerrrr, wat mij betreft een aanrader en leuk voor een blind tasting.
0 x

Glen Dre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Dre » 11 Feb 2017, 14:21

Flesje 5 jaar oude korenwijn van Zuidam en een fles paradyswijn van Rutte aan vaders cadeau gedaan, en dus ook geproefd!
Beiden erg lekker. Ik snap dat de overeenkomst met whisky wordt gelegd. Toch vind ik de substantie en het zoetje wat aan de smaak zit, echt anders als whisky's die ik tot nu toe heb geproefd.
Paradyswijn is trouwens zeer oude genever uit de kelders van Rutte, dus officieel geen Korenwijn.
Mooie producten om trots op te zijn!
0 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”