22/24 mar 2013: Whisky Festival Noord-Nederland, Groningen
22/24 mar 2013: Whisky Festival Noord-Nederland, Groningen
De 8de editie van het Whisky Festival Noord-Nederland zal wederom gehouden worden in de Der Aa-kerk in het hartje van Groningen.
De data en tijdstippen voor 2013 zijn officieel vastgesteld:
vrijdag 22 maart 19:00-23:00 uur
zaterdag 23 maart 13:00-17:00 uur
zaterdag 23 maart 19:00-23:00 uur
zondag 24 maart 13:00-17:00 uur
Kaarten zijn inmiddels online te bestellen via het nieuwe ticketsysteem van onze webshop: http://www.wfnn.nl/kaartenshop
De bestelde kaarten zijn direct na betaling te downloaden en te printen, dus geen gedoe meer met kaarten die in de post zoek raken. Ieder kaart heeft een eigen uinieke barcode die bij de ingang gescand wordt.
Let op! Er wordt door Paylogic per bestelling een vast bedrag aan servicekosten berekend, dus het is handig om meerdere kaarten tegelijk te bestellen!
Met ingang van dit jaar is het ook mogelijk om via Primer kaarten te bestellen.
Standhouders en bezoekers zij het er allemaal nog steeds over eens: de der Aa-kerk als locatie voor het Whisky Festival Noord Nederland is ook afgelopen jaar weer zeer goed bevallen. Het was dan ook niet moeilijk om net als in de afgelopen jaren ook voor het komende festival weer voor de der Aa-kerk in het hartje van de Groningse binnenstad te kiezen.
De Groningse binnenstad biedt overigens ook tal van mogelijkheden om te overnachten, van jeugdherberg tot vier sterren hotel. Dit maakt het voor bezoekers die het festival aantrekkelijk om hun bezoek te combineren met een weekendje stappen en winkelen in Groningen.
Aangezien de der Aa-kerk niet zo heel erg groot is, hebben we vorig jaar wat kunstgrepen uitgehaald om alles te laten passen. Dankzij extra festival tenten konden we meer bezoekers op het festival ontvangen dan het jaar ervoor, maar nu hebben we toch echt het plafond bereikt.
De brandweer heeft aangegeven dat we niet meer dan 5000 bezoekers kunnen ontvangen, omdat anders de veiligheid in het gedrang komt. Succes heeft zo zijn prijs en veiligheid gaat wat ons betreft voor alles, dus vol=vol!
De kaarten zullen net als de afgelopen jaren weer per sessie verkocht worden en net als vorige jaren bestaat de mogelijkheid om een passe partout aan te schaffen. Per sessie zal natuurlijk een aantal masterclasses gehouden worden met uiteenlopende onderwerpen. Let op: deze masterclasses zijn onderdeel van het festival en zijn dus niet los te boeken!!! Om een geboekte masterclass bij te kunnen wonen heb je dus ook een algemene festival entree kaart of passe partout nodig!
INDEX: Whisky Festival Noord Nederland (WFNN), Groningen
De data en tijdstippen voor 2013 zijn officieel vastgesteld:
vrijdag 22 maart 19:00-23:00 uur
zaterdag 23 maart 13:00-17:00 uur
zaterdag 23 maart 19:00-23:00 uur
zondag 24 maart 13:00-17:00 uur
Kaarten zijn inmiddels online te bestellen via het nieuwe ticketsysteem van onze webshop: http://www.wfnn.nl/kaartenshop
De bestelde kaarten zijn direct na betaling te downloaden en te printen, dus geen gedoe meer met kaarten die in de post zoek raken. Ieder kaart heeft een eigen uinieke barcode die bij de ingang gescand wordt.
Let op! Er wordt door Paylogic per bestelling een vast bedrag aan servicekosten berekend, dus het is handig om meerdere kaarten tegelijk te bestellen!
Met ingang van dit jaar is het ook mogelijk om via Primer kaarten te bestellen.
Standhouders en bezoekers zij het er allemaal nog steeds over eens: de der Aa-kerk als locatie voor het Whisky Festival Noord Nederland is ook afgelopen jaar weer zeer goed bevallen. Het was dan ook niet moeilijk om net als in de afgelopen jaren ook voor het komende festival weer voor de der Aa-kerk in het hartje van de Groningse binnenstad te kiezen.
De Groningse binnenstad biedt overigens ook tal van mogelijkheden om te overnachten, van jeugdherberg tot vier sterren hotel. Dit maakt het voor bezoekers die het festival aantrekkelijk om hun bezoek te combineren met een weekendje stappen en winkelen in Groningen.
Aangezien de der Aa-kerk niet zo heel erg groot is, hebben we vorig jaar wat kunstgrepen uitgehaald om alles te laten passen. Dankzij extra festival tenten konden we meer bezoekers op het festival ontvangen dan het jaar ervoor, maar nu hebben we toch echt het plafond bereikt.
De brandweer heeft aangegeven dat we niet meer dan 5000 bezoekers kunnen ontvangen, omdat anders de veiligheid in het gedrang komt. Succes heeft zo zijn prijs en veiligheid gaat wat ons betreft voor alles, dus vol=vol!
De kaarten zullen net als de afgelopen jaren weer per sessie verkocht worden en net als vorige jaren bestaat de mogelijkheid om een passe partout aan te schaffen. Per sessie zal natuurlijk een aantal masterclasses gehouden worden met uiteenlopende onderwerpen. Let op: deze masterclasses zijn onderdeel van het festival en zijn dus niet los te boeken!!! Om een geboekte masterclass bij te kunnen wonen heb je dus ook een algemene festival entree kaart of passe partout nodig!
INDEX: Whisky Festival Noord Nederland (WFNN), Groningen
0 x
Re: 22/24 mar 2013: Whisky Festival Noord-Nederland, Groning
Kaarten zijn al aangeschaft. Ik ga erheen met 2 collega's.
Zaterdagmiddag van 1300-1700, mooi op tijd
0 x
Ik ben ook weer van de partij! Heb, net als vorig jaar, kaarten voor de vrijdagavond aangeschaft. Zin in!
0 x
Eigenlijk is vier uurtjes net iets te weinig.. Zo veel prachtige verhalen, evenzoveel geweldige drams.. Ik kom altijd tijd te kort.
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Aan de ene kant ben ik het met je eens en mag zo'n festival van mij ook langer duren.
Wij vermaken ons ook altijd prima. Tussendoor ook nog even iets snacken is ook altijd fijn. En daarna weer lekker doorgaan met proeven.
Aan de andere kant beginnen na 3 uur wat meer bezoekers 'in de gloria' te raken.
De standhouders zijn meestal blij wanneer er aangekondigd wordt dat er niet meer geschonken mag worden.
Is jammer voor degenen die maat weten te houden, maar beter voor de bezoekers die dat niet kunnen.
Sommige worden ook vervelend voor de mensen om hen heen..... en daar zit ik dan ook niet op te wachten.
Greetz,
Jacqueline
Wij vermaken ons ook altijd prima. Tussendoor ook nog even iets snacken is ook altijd fijn. En daarna weer lekker doorgaan met proeven.
Aan de andere kant beginnen na 3 uur wat meer bezoekers 'in de gloria' te raken.
De standhouders zijn meestal blij wanneer er aangekondigd wordt dat er niet meer geschonken mag worden.
Is jammer voor degenen die maat weten te houden, maar beter voor de bezoekers die dat niet kunnen.
Sommige worden ook vervelend voor de mensen om hen heen..... en daar zit ik dan ook niet op te wachten.
Greetz,
Jacqueline
0 x
Miss_Jline schreef:Aan de ene kant ben ik het met je eens en mag zo'n festival van mij ook langer duren.
Greetz,
Jacqueline
Normaal gesproken doe ik zo een 45 a 60m over een dram van 25ml. Denk dat dat nu iets sneller gaat inderdaad. Als iedereen een beetje maat houdt, kan het wel heel gezellig worden. Is ook mijn ervaring van het bierfestival in de Martinikerk in Groningen. Nooit gedoe en gezeur! Daarbij zal je geen bingedrinkers tegenkomen op zo´n festival, die kom je pas tegen rond 2300u op de peperstraat, totaal bezopen jongeren.
0 x
ElwinB schreef:Ik ben ook weer van de partij! Heb, net als vorig jaar, kaarten voor de vrijdagavond aangeschaft. Zin in!
Even een rectificatie, ik heb kaarten voor de zaterdagmiddag ipv de vrijdagavond
Ik vind 4 uren wel lang genoeg, eigenlijk. Er is tijd zat om een paar mooie drams te drinken, rond te kijken en mooie verhalen aan te horen. Vorig jaar heb ik weinig gemerkt van dronken bezoekers. Er zullen altijd mensen zijn die een glaasje teveel drinken, maar de sfeer vond ik vorig jaar heel gezellig en ongedwongen. Ik ben wel benieuwd hoe zo'n festival op zaterdagmiddag is. Bij daglicht is het toch anders, maar ik vermoed dat de whisky er niet minder om zal smaken.
0 x
Ik vind 4 uren wel lang genoeg, eigenlijk. Er is tijd zat om een paar mooie drams te drinken, rond te kijken en mooie verhalen aan te horen. Vorig jaar heb ik weinig gemerkt van dronken bezoekers. Er zullen altijd mensen zijn die een glaasje teveel drinken, maar de sfeer vond ik vorig jaar heel gezellig en ongedwongen. Ik ben wel benieuwd hoe zo'n festival op zaterdagmiddag is. Bij daglicht is het toch anders, maar ik vermoed dat de whisky er niet minder om zal smaken.
Ik ben 2x op vrijdag avond geweest, en vorig jaar op zaterdag middag.
En ik moet zeggen dat ik het op zaterdagmiddag gezelliger en gemoedelijker vond
dus dit jaar wederom op zaterdagmiddag.
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Vandaag de flyer in handen gekregen, misschien dat ik hier ook heen ga....
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

My line up for the Glenmorangie MC:
new make,
cask sample first fill ex-bourbon,
cask sample refill ex-bourbon,
Original (benchmark),
Ealanta.
We're gonna have a talk about wood management.
Only one ticket left for the lucky one: http://www.wfnn.nl/kaartenshop/shop-masterclasses
new make,
cask sample first fill ex-bourbon,
cask sample refill ex-bourbon,
Original (benchmark),
Ealanta.
We're gonna have a talk about wood management.
Only one ticket left for the lucky one: http://www.wfnn.nl/kaartenshop/shop-masterclasses
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

gone within a minute. the power of social media 

0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Blij dat ik mijn kaartje al een tijdje thuis heb liggen
Ik ben benieuwd, "duurt het nog lang grote smurf?"
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

-
jeroenjeroen
- Actief lid

Kaarten zijn al aangeschaft. Ik ga erheen met 2 vrienden
eerste keer, maar als ik de verhalen zo lees, zeker de moeite waard!
eerste keer, maar als ik de verhalen zo lees, zeker de moeite waard!
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Misschien ook wel leuk om te noemen, mocht er iemand nog een kaartje nodig hebben dan heeft otje er nog een in de verkoop staan
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”