12 okt 2012: Damster Spirit Festival, Appingedam

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

12 okt 2012: Damster Spirit Festival, Appingedam

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Apr 2012, 21:06

Damster Spirit Festival, Appingedam
Vrijdag 12 oktober a.s. in 2 sessies
vanaf 13.00 uur tot 17.00 uur en van 19.00 uur tot 22.00 uur.

De kogel is door de kerk. Vanuit de Stichting Activiteiten Stad Appingedam is mij een tijd geleden gevraagd om iets te organiseren, zeg maar een kleintje WFNN.
De stad Appingedam beschikt over een prachtige grote kerk in het hartje van Appingedam in het sfeervolle en historische centrum. (de Nicolaikerk)
We hebben de kerk bereid gevonden om iets dergelijks in en om de kerk te organiseren.
In samenwerking met Harrold en Lidy Bos van restaurant de Oude Rechtbank gelegen naast de kerk heb ik de organisatie opgestart. Vanuit SASA zullen al nodige vergunningen en ontheffingen worden geregeld.
De gemeente Appingedam alsmede de middenstand en de horeca zijn zeer verguld met dit initiatief en zal dus ook alles in het werk stellen om dit evenement tot een succes te maken.
Het evenement gaat onder de naam Damster Spirit Festival het levenslicht zien.
We hebben allerlei snode plannen met kookwedstrijden in een grote tent op het kerkplein.
Een culinaire jury zal dit gedeelte begeleiden en uiteindelijk een winnaar aanwijzen.
In de kerk is er ruim plaats voor standhouders / importeurs etc zoals in Groningen.
We zijn er van doordrongen dat dit weer een festival is. We gaan het echter breder trekken door ook ander dranken toe te laten. Hoe breed laten we in eerste instantie aan uw creativiteit over.
Van belang is in eerste instantie de datum. Het zal gebeuren op vrijdag 12 oktober a.s. in 2 sessies vanaf 13.00 uur tot 17.00 uur en van 19.00 uur tot 22.00 uur.

De website http://www.damsterspiritfestival.nl/ zal nog voor het einde van de maand in de lucht zijn.

Bezoekers staan al in de rij voor een kaartje welke 15 euro zal gaan kosten.
Voor vragen en suggesties kunt u mij bereiken via de mail ( info@wijnenwhiskyetc.nl )en via 06 55182766.
Appingedam is een zeer levendige stad met het hele jaar door spraakmakende activiteiten.
Zij gaan er voor, wij gaan er voor. Doet u mee?

Hartelijke groet.

Lidy en Harrold Bos.
Albert Heidema.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

DSF
Actief lid
Actief lid

Re: 12 okt 2012: Damster Spirit Festival, Appingedam

Ongelezen berichtdoor DSF » 06 Jul 2012, 13:21

Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte brengen van de vorderingen rondom dit festival!

de eerste 25 standhouders zijn binnen en er volgen nog een paar hele grote.
De site is in de lucht, http://www.damsterspiritfestival.nl, we zijn te vinden op twitter @spirit_festival en je kunt ons nu ook volgen op Facebook https://www.facebook.com/DamsterSpiritFestival.

De kaartverkoop is ook van start gegaan via de site en het loopt uitstekend.
Graag zou ik van jullie willen horen of er vanuit hier ook animo voor is om naar een fanstastisch 1ste editie van dit festival te komen in het hoge Noorden.

Neem een kijkje op de site en voor vragen kun je daar de contactgegevens weghalen.

Met vriendelijke groet,
Team van DSF.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 07 Jul 2012, 12:40

Lijkt me leuk, aangezien mijn vader in Appingedam woont en ik dus ook een slaapplek heb... :P Ik ga erover nadenken!!
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 07 Jul 2012, 20:11

Gaan er nog meer liefhebbers naar dit festival?
0 x

Femke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Femke » 08 Jul 2012, 14:41

Het is voor mij goed te doen om er te komen... en het klinkt heel leuk, gezellig en intiem.

Ik heb een stukje geplaatst op whiskygirl.nl http://whiskygirl.nl/damster-spirit-festival-2012/

Misschien ontmoeten we elkaar daar! :D
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )

http://www.whiskygirl.nl

DSF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DSF » 09 Jul 2012, 11:11

Leuk dat er mensen positief zijn, vandaag weer een nieuwe standhouder erbij gekregen (brouwerij/distilleerderij de Hemel uit Nijmegen). Ze komen uit het hele land naar het mooie Noorden. Als jullie vragen hebben kun je dat via de site, twitter, Facebook of via mij stellen uiteraard!

Mark Herder
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Jul 2012, 11:51

DSF schreef:.... Als jullie vragen hebben kun je dat ........ via mij stellen uiteraard!

Mark Herder

... hier dus,.... daar is het forum namelijk óók voor 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 09 Jul 2012, 15:19

Ik heb de kaarten al besteld!;)
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 26 Jul 2012, 16:59

Is het programma nog niet bekend? :nat
0 x

DSF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DSF » 27 Jul 2012, 10:10

We zijn nog druk bezig om standhouders te werven, nummer 30 en 31 staan reeds op de site.
De reclame posters entree kaarten en verdere promotie materiaal wordt "as we speak" gedrukt.

We zijn druk bezig om buiten zaken te organiseren met koken en proeven van lekkernijen.
Verder hebben we besloten een veiling te houden en de opbrengst daarvan te schenken aan "Ambulance Wens"

Ook zijn we bezig met de stad Appingedam om aanvullend op de vrijdag een bluesnacht te organiseren die goed aansluit op ons festival.

Laat ik een wedervraag stellen, wat zouden jullie graag willen zien op een dergelijk festival. (lees wel we zijn het eerste "grote" festival die diverse soorten dranken combineert)

Met vriendelijke groet,
Mark Herder (Webmaster & Social Media)
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 27 Jul 2012, 15:29

Die vraag wil ik wel beantwoorden. Ik hoop dat er veel geproefd kan worden en dan vooral dranken i.c.m. eten. En dat je dan daarna tegen een leuke prijs ook de dingen zou kunnen aanschaffen wat je geproefd hebt. Ook hoop ik dat er vnl. bij whisky , maar ook wijn , mensen staan met kennis die veel over de dranken kunnen vertellen. Voor de rest hoop ik op een geslaagd festival met veel gezelligheid en veel leuke mensen die genieten van het leven.... :hoera
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 27 Jul 2012, 16:26

Verder hebben we besloten een veiling te houden en de opbrengst daarvan te schenken aan "Ambulance Wens"

Dus veel bieden........ ;)
ter aanvulling: stichting ambulancewens is een organistatie begonnen door een ambulancechauffeur uit rotterdam, doel is mensen die terminaal zijn, in de laatste fase v/h leven nog iets willen doen of zien, bijv nog 1 keer naar een voetbalwedstrijd gaan, (muziek)evenement bijwonen of gewoon nog 1 maal een plaats bezoeken die voor de persoon belangrijk was/is in zijn/haar leven of nog eens een keer iemand bezoeken na vele jaren. al met al een zeer goed doel met (geestelijk) zwaar vrijwilligerswerk. :respect :respect :respect
pascal.
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

DSF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DSF » 01 Aug 2012, 14:44

@Pellie
Proeven in overvloede van Cider tot Likeur van Whisky to Cognac en nog veel meer. Mensen met kennis uiteraard in overvloede aanwezig en ook het eten gaat helemaal goed komen. Kopen van de drank kun je helaas niet (zoals op de meeste festivals) dit i.v.m. de drank en horecawet die niet op de locatie wordt afgegeven.

Aan de reactie te zien en te lezen op bijvoorbeeld social media wordt dit een top evenement en hopelijk een terugkerend fenomeen!.

@Pim
Bedankt voor je uitleg!
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 01 Aug 2012, 15:22

Wordt gezellig!!!!! :Proost
0 x

Femke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Femke » 27 Aug 2012, 19:26

Het wordt heel gezellig.. ik heb er zin in!
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )

http://www.whiskygirl.nl

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”