21 okt 2012: Balvenie Proeverij 17 Years, Utrecht

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
the balvenie man
Actief lid
Actief lid

21 okt 2012: Balvenie Proeverij 17 Years, Utrecht

Ongelezen berichtdoor the balvenie man » 12 Mar 2012, 11:37

Ook dit keer weer een geweldige Balvenie proeverij met allemaal 17 jarige Balvenie,s, natuurlijk wordt ook dit keer de presentatie gedaan door niemand minder dan Tony van Rooijen, de kosten €30,00 pp

Datum zondag 21 oktober 14:00 tot 16:00
Waar Gasterij PP, Godebaldkwartier 69, Utrecht, HC.
Dus makelijk met de trein of ander openbaar vervoer.

aanmelden via email balvenieman@gmail.com

je inschrijving is pas definitief als de betaling binnen is op giro no: 1631466 tnv JW de Vries te Utrecht.

LET OP VOL IS VOL MAX 35 Personen

De line-up:
    Sherry Oak
    Islay cask
    New Wood
    New Oak
    Madeira Cask
    Rum Cask

Daarna is er nog een 1 1/2 uur een gezellige bottle share dus ieder gezellig van elkaars mee genomen fles genieten.

Daarna achteraf gaan we weer heerlijk eten bij de chinees voor diegene die daar zin in hebben, de kosten hiervan betaal je daar uiteraard zelf.
Bij aanmelden graag even zeggen of je mee naar de chinees gaat.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor totalatool » 21 Okt 2012, 18:03

Vanmiddag heb ik een Balvenie 17 proeverij bijgewoond, georganiseerd door John de Vries en geleid door Tony van Rooijen. In volgorde van proeven:

Balvenie 17 New Wood 40%
Balvenie 17 New Oak 43%
Balvenie 17 Rum Cask 43%
Balvenie 17 Sherry Oak 43%
Balvenie 17 Madeira Cask 48.2%
Balvenie 17 Peated Cask 43%
Balvenie 17 Islay Cask 43%

Het was een momentopname, maar met een banddikte voorsprong was ik het meest te spreken over de Madeira Cask. Nou is de vraag dus of dat deels komt door het hogere alcoholpercentage. :)
Er was was twijfel of de kurk van de Sherry Oak in de fles was geslagen. Sommigen vonden hem in elk geval minder, ik vond hem prima te drinken en vond de sherry er nog overduidelijk in waarneembaar.
Het was in elk geval een geslaagde middag en een goede manier om er zeker van te zijn dat mijn griepje van de afgelopen dagen weer voorbij is. ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”