The World Wide Whisk(e)y Design Awards 2012 - all-time

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

The World Wide Whisk(e)y Design Awards 2012 - all-time

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Dec 2011, 14:02

Hier een wereldwijde primeur voor Het Whisky forum.

Als uitvloeisel van Het Whisky forum Design Awards 2011 en Het Whisky forum Design Award 2010 een internationale versie.

The World Wide Whisk(e)y Design Awards.

De site is gloed nieuw.
Nominaties kunnen vanaf nu gedaan worden, evenals beoordelingen van genomineerde inzendingen.... en discussies daarover (maar voor NL kan dat ook hier, gezien whiskydesignaward.com Engelstalig is).
De verdere tijdlijnen moeten nog worden vastgesteld. Deze eerste versie van de Contest is een "all time" contest, net als de 2010 Award, open voor alle flessen en verpakkingen. Wel in deze drie categorieën nu. Wellicht dat er 9 maanden voor nominatie komen. Ik hoop daarna ook een mooi overzicht te hebben van "Worldwide Whisky Design".

Het concept volgt dat van Het Whisky forum Design Award. Nog niet zeker is of een deel, zoals het "raten" van nominaties wellicht open zal staan voor iedereen.
Gezien onze ervaring met SPAM-ers en een eerlijke verkiezing wordt vooralsnog uitgegaan van geregistreerde leden.

De site gaat in de komende dagen, weken elders en international de publiciteit in. Nu nog even alleen hier.

Mocht je tegen een probleem aan lopen dan hoor ik dat graag. Daar, hier of via email. Suggesties zijn ook welkom.
Dit is een eerste opzet een gaande weg gaat die worden aangepast. Op basis van Widgets (browser Gadgets) is dat vaak snel gedaan. E.e.a. is erg afhankelijk van hoe het zich ontwikkeld.

Go for it !!!
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Re: The World Wide Whisk(e)y Design Awards

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Dec 2011, 22:15

Mocht iemand het gemist hebben, nu ook op Twitter als

Afbeelding WhiskyDesign
0 x

Piet
Moderator
Moderator

The Malt Muse Podcast over WW WDA

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jan 2012, 22:20

En een interview met de bedenker van het Whisky Design Award over de achtergrond het hoe en waarom, op The Malted Muse.com: Episode 78 – That’s got whisky covered.

Helaas maak ik een keer een vrij bekende Nederlandse fout die ik normaal eigenlijk nooit maak: 96 i.p.v 69.

Maar erger over whisky waar ik bedoel te zeggen alle whisky wordt gemaakt van graan, gebruik ik het woord wheats.... nu besef ik dat, dat een tarwe soort is .... ai ai (taal)foutje maar toch vervelend :HitHead
EDIT: Hoewel. De schade valt weer mee omdat het ook als koren gebruikt wordt, en dat is wat ik wilde zeggen....
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 01 Feb 2012, 14:58

Heerlijk Nederlands accent Piet! Leuk om te horen wat je gedachten zijn over dit hele gebeuren. Dacht dat 69 weleens over je leeftijd zou kunnen gaan (...), maar het werd toch ergens anders aan gekoppeld. :lol:

Al zeg je het gewoon goed: sixty nine. :duimop
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 01 Feb 2012, 17:11

Food for thought: is een dergelijke award niet een mogelijke aanzet voor bottelaars om steeds specialere en duurdere verpakkingen te maken, die dan mede gaan bijdragen aan steeds hoger wordende prijzen van de whisky waar het eigenlijk om gaat?
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Feb 2012, 20:01

totalatool schreef:Food for thought: is een dergelijke award niet een mogelijke aanzet voor bottelaars om steeds specialere en duurdere verpakkingen te maken, die dan mede gaan bijdragen aan steeds hoger wordende prijzen van de whisky waar het eigenlijk om gaat?

Laat ik zeggen dat ik het prachtig zou vinden als dit initiatief de whiskywereld kon veranderen of zelfs maar beïnvloeden. Ik geloof daar niet echt in. En hoezo duurder. Anders wellicht maar nog duurder wordt heel lastig.
Er staat al een fles:
The winning bid raised $460,000, or €360.000,- making it the most precious whisky in the world.
... wel voor een goed doel.

Maar ook de Dalmore Brilliance Vintage 1926 for €250.000
The Dalmore Brilliance Vintage 1926 comes with a 1.83ct diamond from Gassan Diamonds and contains spirits distilled and filled to cask in 1868, 1978 and 1926.

The unique decanter is made from hand-blown crystal with a solid silver collar, a platinum age signifier inspired by the art deco movement and a solid platinum version of The Dalmore’s stag

Dus, neen ik zit daar niet over in want het kan niet veel gekker (lees duurder).

Trouwens, als je daar voor vreest wat let je om de dure en chique flessen één ster te geven en de goedkope en eenvoudige 5-sterren ? Als veel mensen dat doen komen die dure helemaal niet eens in de finale ! Het kan dus ook een signaal af geven en de andere kant op gaan, ... als het al invloed zou hebben :Tongue
Ik zou zeggen, laat je stem gelden :goedgedaan
0 x

Piet
Moderator
Moderator

The Whisky Design Awards – Whisky News

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Feb 2012, 14:36

Persbericht op WhiskyIntelligence.com:

0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: The Whisky Design Awards – Whisky News

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Feb 2012, 14:13

Piet schreef:Persbericht op WhiskyIntelligence.com:

:hoera :duimop :yes
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Feb 2012, 21:40

Er zijn interessante veranderingen geweest in de Top-3 van met name de catogorie-1 (onder € 250) en categorie-4 (label-series).

Eerst kwam in catogorie-1 de Dalmore King Alexander III uit het niets en nu de Bruichladdich Octomore range met lovende woorden over de 4.2 COMUS.

In categorie-4 staat de "Macallan’s six pillars on box of 12yo" label-serie nu met stip op 1.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Feb 2012, 13:08

0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2012, 15:10

Om een kort overzicht te geven hadden we al Categorie Top-3 widgets in de rechter kantlijn.

Zojuist op de Home-page onder de "Rating albums" voor alle categorieën de Top-10's toegevoegd.
Dit is dus straks de basis voor de finalisten.

Interessant om te zien dat in Cat-1 (< €250) van de eerste 5 er 4 Bruichladdich's zijn :o

Wellicht niet verwonderlijk dat in Cat-2 (=> €250) 5 van de 10 flessen van Macallan zijn :HitHead

Wordt vervolgd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Whisky label-series van Moon Import, Italië

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Mar 2012, 22:43

Tot voor kort had ik nog nooit gehoord van "Moon Import" in Italië en dat terwijl het kennelijk een echte voortrekker is als IB op het gebied van single malt :oops: :oops: .... ook heeeeeel veel andere distillaten, wijn, etc.

En dat terwijl het kennelijk ook een van de eersten is geweest met prachtige eigen label-series.
Omdat een aantal al uit de 1980's stamt zijn ze niet makkelijk te vinden maar ook in de laatste jaren hebben ze nog hele mooi bottelingen met mooie labels in het programma.

Inmiddels zijn er oude en nieuwe in Category 4 - Label-series opgenomen. Mocht je er kennis van willen nemen, en er wellicht ook een mening over hebben ....
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Mar 2012, 15:12

Door de nominatie van enkele chique (en dure, Category 2) The Dalmore flessen, in zeker zo chique "dozen" (wat heet) zijn er in deze categorie behoorlijk wat verschuivingen opgetreden.

Ook in Category 1 zijn wat verschuivingen maar de Bruichladdich's zijn nog prominent aanwezig.

De meest recente nominaties zijn nog niet gecommuniceerd via blog-berichten waardoor de "rating" (nog) maar op enkele stemmen is gebaseerd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2012, 22:39

Het geven van een ster-beoordeling aan genomineerde inzendingen is vanaf nu open voor alle bezoekers. Je hoeft er dus niet meer voor te registreren.

Geen beoordeling is altijd mis geschoten :o

Kijk ook even naar dit bericht: To vote, or not to vote, that is the question.
Daar staan onderaan wat richtlijnen over hoe de sterren het best toe te kennen zijn.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 26 Mar 2012, 23:01

Piet schreef:Kijk ook even naar dit bericht: To vote, or not to vote, that is the question.
Daar staan onderaan wat richtlijnen over hoe de sterren het best toe te kennen zijn.

Euh....
and actually most drinks or foot, starts with the eye

Moet dat niet 'food' zijn?

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”