Sorry was een hele tijd afwezig had het druk met stage e.d.
Maar ik breng nu een kort verslagje van een proeverij van deze avond.
Deze proeverij vond plaats bij hotel/restaurant De Limbourg te Sittard en werd georganiseerd door de Whiskyfriend te Sittard ( volgens mij werd het ook medeorganiseerd door de whiskywijzer).
De proeverij was gisteravond (17-03-2011)
Het was een gezellige avond waar bij aankomst de whiskies al mooi van 1t/m 6 klaar stonden op de tafels.
Wij kregen eerst een filmpje te zien van Johnnie Walker:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=i8hSDRLFxBU
Dit om ons klaar te maken met een mix van Johnnie Walker Black Label met Ginger Ale dit om aan te tonen dat mixen en blended whiskies ook lekker kunnen zijn.
De mix was uitstekend te drinken en het filmpje was zeer leuk en inspirerend.
We kregen de volgende whiskies voorgeschoteld op cask strength:
- Glen Spey 20 years.
- Glenkinchie 20 years.
- Auchroisky 20 years.
- Cragganmore 20 years.
- Talisker 30 years.
- Brora 30 years.
Mijn mening (sorry als die kort door de bocht is ):
Glen Spey: rook heel belovend met caramel, gebrand hout, smaakte lekker zacht naarmate de avond vorderde kwam de geur van gebrand hout ook meer vrij.
Glenkinchie: rook naar zure appel, smaakte ook heel zuur voor mij persoonlijk niet veel aan.
Auchroisky: Rook neutraal beetje citrus/bourbon geur, smaakte in het begin heel sterk een echte punch voor mij maar de afdronk was zo lekkerzacht dat je direct meer wilde.
Cragganmore : reuk kan ik mij niet meer zo naar boven halen ( was tevens mijn aantekeingen boekje vergeten
Taliske: Rook smokey ben normaal geen fan van smokey whiskies maar deze was net zoals de Auchroisky een punch in het begin en liep daarna lekker smooth maar toch beetje smokey af.
Brora: Rook verrasend zacht voor een whisky die als smokey werd omschreven de smaak was redelijk smokey maar toch heel zacht.
Het was een gezellige avond vooral eens leuk om whiskies die normaal niet in mijnn budget te zitten te proeven, ik ben al weer klaar voor de volgende proeverij.
Groetjes Jeroen Schoonbrood.