3 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent
Geplaatst: 01 Okt 2010, 18:21
door I_SPEY
Uit Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?Lagavulin! schreef: Zondag een hele dag naar de whisky-initiatie bij Glengarry te Gent

Kun je misschien iets meer vertellen over die whisky-initiatie bij
Glengarry te Gent, Bram?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Geplaatst: 01 Okt 2010, 19:13
door BWhisky
Zondag: 03 oktober 2010
09.30 u. Ontvangst met koffie of thee.
10.00 u. Wat is whisky, productie, geschiedenis, regio's en soorten.
11.00 u. Geurstalen en reukproeven.
11.30 u. Blend on the rock's met amuses.
12.00 u. Maltwhiskyproductieproces.
12.30 u. Belegde broodjes met soep.
13.30 u. Tijdens een kleine stadswandeling worden de degustatietafels gedekt.
14.30 u. Cooperage en het belang van vatrijping.
15.00 u. Hoe proeven we maltwhisky met een degustatie van 5 maltwhisky's.
16.30 u. Koken en parfumeren met whisky en whiskykruidenaroma's.
17.00 u. Vis/Vlees Buffet met 2 bijpassende whisky's.
18.00 u. Afsluiten met een single Cask vintage single malt tijdens de uitreiking van de Awards.
Deelname prijs € 60 voor leden en € 65 voor niet-leden.
Reserveren noodzakelijk op het nr 09 2335898
Bron :
http://www.glengarry.be Helaas volzet meen ik, 99% zeker, te weten...
Re: 03 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent
Geplaatst: 01 Okt 2010, 20:25
door JayDie
Klinkt goed, Bram! Lijkt me een mooie dag en ook een mooie prijs!
Laat je ons weten hoe het was? Veel plezier!
PS.: Ben jij lid van deze club?
Re: 03 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent
Geplaatst: 01 Okt 2010, 21:08
door BWhisky
Neen , geen lid. Onlangs een andere whiskyliefhebber leren kennen en ie stelde voor om eens te gaan ,vandaar. Maar als zondag meevalt zou ik een lidmaatschap wel overwegen, altijd leuk om samen te komen met gelijkgestemden

Re: 3 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent
Geplaatst: 04 Okt 2010, 13:48
door BWhisky
De geproefde whisky's : Strathisla 12 , Old Pulteney 12 , Dalmore 12 , Black Bottle , Tomintoul 16 , Laphroaig 2000 46% Signatory Vintage , Greenore Single Grain , Auchentoshan Three Wood , Glenfarclas 105 en Bunnahabhain 12
Basic maar zéér interessant en leuk.
Beste geproefde whisky : Glenfarclas 105 en de Laphroaig