3 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

3 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 01 Okt 2010, 18:21

Uit Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Lagavulin! schreef: Zondag een hele dag naar de whisky-initiatie bij Glengarry te Gent :D
:Slainte

Kun je misschien iets meer vertellen over die whisky-initiatie bij Glengarry te Gent, Bram?
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 01 Okt 2010, 19:13

Zondag: 03 oktober 2010
    09.30 u. Ontvangst met koffie of thee.
    10.00 u. Wat is whisky, productie, geschiedenis, regio's en soorten.
    11.00 u. Geurstalen en reukproeven.
    11.30 u. Blend on the rock's met amuses.
    12.00 u. Maltwhiskyproductieproces.
    12.30 u. Belegde broodjes met soep.
    13.30 u. Tijdens een kleine stadswandeling worden de degustatietafels gedekt.
    14.30 u. Cooperage en het belang van vatrijping.
    15.00 u. Hoe proeven we maltwhisky met een degustatie van 5 maltwhisky's.
    16.30 u. Koken en parfumeren met whisky en whiskykruidenaroma's.
    17.00 u. Vis/Vlees Buffet met 2 bijpassende whisky's.
    18.00 u. Afsluiten met een single Cask vintage single malt tijdens de uitreiking van de Awards.
Deelname prijs € 60 voor leden en € 65 voor niet-leden.
Reserveren noodzakelijk op het nr 09 2335898

Bron : http://www.glengarry.be

Helaas volzet meen ik, 99% zeker, te weten...
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: 03 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Okt 2010, 20:25

Klinkt goed, Bram! Lijkt me een mooie dag en ook een mooie prijs! :duimop

Laat je ons weten hoe het was? Veel plezier! :nat


PS.: Ben jij lid van deze club?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: 03 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 01 Okt 2010, 21:08

Neen , geen lid. Onlangs een andere whiskyliefhebber leren kennen en ie stelde voor om eens te gaan ,vandaar. Maar als zondag meevalt zou ik een lidmaatschap wel overwegen, altijd leuk om samen te komen met gelijkgestemden :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: 3 okt 2010: Whisky initiatie, The Glengarry, Gent

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 04 Okt 2010, 13:48

De geproefde whisky's : Strathisla 12 , Old Pulteney 12 , Dalmore 12 , Black Bottle , Tomintoul 16 , Laphroaig 2000 46% Signatory Vintage , Greenore Single Grain , Auchentoshan Three Wood , Glenfarclas 105 en Bunnahabhain 12

Basic maar zéér interessant en leuk.
Beste geproefde whisky : Glenfarclas 105 en de Laphroaig
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten