24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Sep 2016, 19:49

Ik ben ook weer net terug van het event, weer een paar leuke whisky mogen proeven, Mij viel op dat je weer meer "drammetjes" moest betalen die vorig jaar nog gewoon te proeven zonder bijbetalen.

Ik snap wel nog steeds niet waarom je bij de ene 2 drammetjes moet bijbetalen (2 euro) en terwijl een andere whisky met de zelfde prijs niet bij hoeft te betalen.. voorbeeld is hiervan de milltstone french oak en american oak. de ene bijbetalen en de ander niet...we hebben het hier dan over een verkoop prijs per fles van 54 euro.


Dat vind ik best een afknaper. En nu twijfel ik of het volgend jaar wel weer ga...... :Cry .

Als is iemand hier uitleg kan geven is welkom :goedgedaan
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor fjharms » 24 Sep 2016, 20:03

daytona955 schreef:Ik snap wel nog steeds niet waarom je bij de ene 2 drammetjes moet bijbetalen (2 euro) en terwijl een andere whisky met de zelfde prijs niet bij hoeft te betalen.. voorbeeld is hiervan de milltstone french oak en american oak. de ene bijbetalen en de ander niet...we hebben het hier dan over een verkoop prijs per fles van 54 euro.



Ik heb dit ook al eens meegemaakt bij een andere proeverij. Ik had toen het idee dat men bepaalde bottlings graag onder de aandacht wilde brengen, die dus gratis te proeven waren, ook als de flesprijs hoger lag dan van andere flessen waar wel voor bijbetaald moest worden.
gevalletje van specifieke whiskies "pluggen" :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Sep 2016, 20:11

fjharms schreef:
daytona955 schreef:Ik snap wel nog steeds niet waarom je bij de ene 2 drammetjes moet bijbetalen (2 euro) en terwijl een andere whisky met de zelfde prijs niet bij hoeft te betalen.. voorbeeld is hiervan de milltstone french oak en american oak. de ene bijbetalen en de ander niet...we hebben het hier dan over een verkoop prijs per fles van 54 euro.



Ik heb dit ook al eens meegemaakt bij een andere proeverij. Ik had toen het idee dat men bepaalde bottlings graag onder de aandacht wilde brengen, die dus gratis te proeven waren, ook als de flesprijs hoger lag dan van andere flessen waar wel voor bijbetaald moest worden.
gevalletje van specifieke whiskies "pluggen" :)

maar dit specifieke voorbeeld beide waren vorig jaar gratis, allebei geproefd vond de american oak lekkerder, flesje gekocht vorig jaar. Denk dat ik dan als dit het vorig jaar ook het geval was dan ik geen fles had gekocht, omdat ik voor de ene wel moet bijbetalen en de ander niet.... Dus ja soms is het wel verstandig om iets verder te denken als flessen "pluggen" :bigsmile

Als je dan toch flesjes wil pluggen, dan presenteer alleen flessen die je wil pluggen....maar ja dat is mijn mening
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor fjharms » 24 Sep 2016, 20:14

daytona955 schreef:
fjharms schreef:
daytona955 schreef:Ik snap wel nog steeds niet waarom je bij de ene 2 drammetjes moet bijbetalen (2 euro) en terwijl een andere whisky met de zelfde prijs niet bij hoeft te betalen.. voorbeeld is hiervan de milltstone french oak en american oak. de ene bijbetalen en de ander niet...we hebben het hier dan over een verkoop prijs per fles van 54 euro.



Ik heb dit ook al eens meegemaakt bij een andere proeverij. Ik had toen het idee dat men bepaalde bottlings graag onder de aandacht wilde brengen, die dus gratis te proeven waren, ook als de flesprijs hoger lag dan van andere flessen waar wel voor bijbetaald moest worden.
gevalletje van specifieke whiskies "pluggen" :)

maar dit specifieke voorbeeld beide waren vorig jaar gratis, allebei geproefd vond de american oak lekkerder, flesje gekocht vorig jaar. Denk dat ik dan als dit het vorig jaar ook het geval was dan ik geen fles had gekocht, omdat ik voor de ene wel moet bijbetalen en de ander niet.... Dus ja soms is het wel verstandig om iets verder te denken als flessen "pluggen" :bigsmile

Maar als je alleen flessen die je specifiek wilt pluggen presenteert komen er ook minder mensen, omdat ze minder keus hebben... Dus dan bieden ze ook andere aan, maar vragen daar iets voor.

Als je dan toch flesjes wil pluggen, dan presenteer alleen flessen die je wil pluggen....maar ja dat is mijn mening
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor fjharms » 24 Sep 2016, 20:16

Hmmmm.
Mijn editor heeft de boel even door elkaar gegooid...
mijn antwoord staat nu in de quote ...

Nogmaals:

Maar als je alleen flessen die je specifiek wilt pluggen presenteert komen er ook minder mensen, omdat ze minder keus hebben... Dus dan bieden ze ook andere aan, maar vragen daar iets voor.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Sep 2016, 20:19

fjharms schreef:Hmmmm.
Mijn editor heeft de boel even door elkaar gegooid...
mijn antwoord staat nu in de quote ...

Nogmaals:

Maar als je alleen flessen die je specifiek wilt pluggen presenteert komen er ook minder mensen, omdat ze minder keus hebben... Dus dan bieden ze ook andere aan, maar vragen daar iets voor.

Ik heb je een paar keer zien lopen maar je had het te druk om je aan te spreken, ben wel benieuwd weer naar de film en foto's trouwens.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor fjharms » 24 Sep 2016, 20:26

daytona955 schreef:Ik heb je een paar keer zien lopen maar je had het te druk om je aan te spreken, ben wel benieuwd weer naar de film en foto's trouwens.


:?
Verwar je me nu met iemand anders?
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Sep 2016, 20:31

fjharms schreef:
daytona955 schreef:Ik heb je een paar keer zien lopen maar je had het te druk om je aan te spreken, ben wel benieuwd weer naar de film en foto's trouwens.


:?
Verwar je me nu met iemand anders?

jij was toch die met die camera en telefoon in de houder en filmen op het event :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1737
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor fjharms » 24 Sep 2016, 20:35

daytona955 schreef:
fjharms schreef:
daytona955 schreef:Ik heb je een paar keer zien lopen maar je had het te druk om je aan te spreken, ben wel benieuwd weer naar de film en foto's trouwens.


:?
Verwar je me nu met iemand anders?

jij was toch die met die camera en telefoon in de houder en filmen op het event :)

????? ikke ????
ik was niet op dit event... helaas... :(
had graag gegaan, maar middag was al uitverkocht toen ik keek, en avond komt nu ff niet uit
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Sep 2016, 20:36

fjharms schreef:
daytona955 schreef:
fjharms schreef:
:?
Verwar je me nu met iemand anders?

jij was toch die met die camera en telefoon in de houder en filmen op het event :)

????? ikke ????
ik was niet op dit event... helaas... :(
had graag gegaan, maar middag was al uitverkocht toen ik keek, en avond komt nu ff niet uit

ow ik scroll nu terug idd verkeerde persoon sorry :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 24 Sep 2016, 21:17

Hahaha, grappig Daytona, je bent in de war met hfos. Ik had het wel leuk gevonden je te ontmoeten. Ik zag nog een motorrijder weg gaan maar dat was op een beamer. Volgende keer beter en zoals gezegd, gewoon een badge op.
1 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 24 Sep 2016, 21:18

Of gewoon iedereen van het forum een camera meenemen :dancing
1 x

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 24 Sep 2016, 21:19

gerritbakker57 schreef:Hahaha, grappig Daytona, je bent in de war met hfos. Ik had het wel leuk gevonden je te ontmoeten. Ik zag nog een motorrijder weg gaan maar dat was op een beamer. Volgende keer beter en zoals gezegd, gewoon een badge op.

hahaha ja volgende keer maar eens een badge of hwf tshirt aan :) Ik was vandaag met de NS..... wel zo veilig :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
hfos
Senior
Senior
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 Nov 2013, 14:38
Locatie: Eindhoven

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor hfos » 25 Sep 2016, 12:04

Ik vond het een geslaagd event gisteren! :duimop
Gerritbakker57 en Shadowcollector gesproken, naast alle andere (on)bekenden en aanwezige vrienden. Aardige dingen geproefd, veel gepraat en natuurlijk tussendoor nog wat filmpjes geschoten.
@Daytona955: Ik weet niet hoe dat bepaald wordt, met die drams. Ik stel me voor dat het deels te maken heeft met beschikbaarheid, en met (inkoop)prijs maar ik durf er niets met zekerheid over te zeggen. Ik weet ook niet of dat per tafel wordt bepaald, of voor de hele boel bij elkaar. Ik moet zelf wel zeggen dat ik het nog steeds mee vond vallen, de hoeveelheid flessen waar je voor moet bijbetalen. Ik vond het een stuk minder erg dan bijvoorbeeld in 31 okt 2015: Spirit of Maastricht vorig jaar. Kan ook mijn beleving zijn natuurlijk.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: 24 september 2016: 5e Whisky Event Eindhoven

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 25 Sep 2016, 17:50

Ik vind dat je voor € 25 behoorlijk wat zo kunt drinken ("kies maximaal 15 whiskies" staat er in het boekje!) en de bijbetalingen vielen alleszins mee. Ik heb er niet zo op gelet hoe veel er moest worden bijbetaald voor welke flessen, maar ik vond het allemaal wel meevallen.

Het viel me op dat er dit jaar weer meer jongere mensen waren (en minder vrouwen). Whisky begint net zo hip(ster) te worden als bier.
0 x


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten