18/20 nov 2011: International Whisky Festival (IWF) Den Haag

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Edwin
Senior
Senior

Re: 18/20 nov 2011: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Edwin » 21 Nov 2011, 16:47

Zo, dit was een top weekend! :goedgedaan Leuk om enkele van het forum te hebben ontmoet, JayDie,
(nog 2 namen maar die ben ik vergeten :domdom) Chris (bourbon street), Jock, Erik van Kintra, en vele anderen. Veel moois geproefd, gezellige sfeer. Helaas Piet gemist zondag paar keer langs de stand gelopen, maar helaas. Volgende keer! Ik mocht zaterdag de Glenlivet Gardian sleutel lenen van JayDie, die had er helaas geen tijd meer voor, ik kon de sleutel zondag wel gebruiken, daardoor wel een paar mooie dram geproeft, thnx JayDie! ;)

Elke toppers voor mij dit weekend waren:
Coal Ila 30j, Highland Park 30j, Littlemill 18j en 21j, tamdhu 27j, Mortlach 22j, Port Dundas 46j grain whisky, Craigellachie 20j, Old Pultney 17, brora 30j. :nat
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Nov 2011, 20:35

Edwin schreef:(nog 2 namen maar die ben ik vergeten :domdom)

Giovanni en Willem waren nog bij onze meeting, naast Elise achter de stand natuurlijk (en Wouter die later er ook even bij kwam staan).

Ik heb trouwens Jeroen ook nog getroffen aldaar!

Edwin schreef:Ik mocht zaterdag de Glenlivet Gardian sleutel lenen van JayDie, die had er helaas geen tijd meer voor, ik kon de sleutel zondag wel gebruiken, daardoor wel een paar mooie dram geproeft, thnx JayDie! ;)

Ssssttt! ;)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

BestofWhisky
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Glunderend gingen we naar huis... WAUW we hebben de unieke H

Ongelezen berichtdoor BestofWhisky » 22 Nov 2011, 21:44

Belevenissen Whisky Holland Live 2011 in Grote Kerk Den Haag.

Wederom een geweldige ervaring en mooie momenten het afgelopen weekend, alles draait hier om één van s'werelds mooiste dranken: Whisky!

Buiten werden we onthaalt met de prachtige doedelzak muziek van Steve. In de Whiskytram die reeds te wachten stond, konden de gasten onder het genot van een glaasje whisky wat meer van de Hofstad te ontdekken!
Binnen klonk het warme stemgeluid van Inge Frimout virtuoze harpist. Door haar prachtige stem, virtuoos harpspel en de haast hemelse sfeer die zij liet klinken in de Grote Kerk doemde haast onmiddelijk op de achtergrond de Schotse Hooglanden op.

Even na elven stonden we nog even na te praten bij de stand van Highland Park over de zeer exclusieve Highland Park 50 Years ter waarde van € 15.000 waarvan er wereldwijd slechts 4 vaten zijn, verpakt in een handgemaakte eikenhouten box met daarin een juweel van een designfles: honderd procent zilver, gemaakt door sieradenontwerpster Maeve Gillies.

De unieke fles bleek ook echt aanwezig te zijn op het Whisky Festival, weliswaar niet in de houten box, maar in de kluis.
We durfden het haast niet te vragen...... maar mogen we hem even vasthouden? En ja... het mocht!
U begrijpt glunderend gingen we die avond naar huis!

Lees verder over ons onderonsje met Richard Paterson, De Nosing & tasting, de video en foto's op

http://www.bestofwhisky.nl/whisky/whiskynieuws/133-glunderend-gingen-we-naar-huis-wauw-we-hebben-de-highland-park-mogen-vasthouden.html

Hartelijke groet, Therry Klapwijk & Ernst Dambrink
Highland Park Whisky 50 Years.jpg
Highland Park Whisky 50 Years.jpg (29.8 KiB) 1188 keer bekeken
0 x
https://www.bestofwhisky.com| Dé online Whiskyshop van NL!

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Nov 2011, 12:01

Een leuke, vrij volledige impressie van Whiskytips
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Nov 2011, 13:32

Leuke clip.
Zo zie ik wat ik in zelfs de 5 uur die ik er relaxed heb doorgebracht, niet gezien of niet goed bekeken heb :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Nov 2011, 16:23

Piet schreef:Zo zie ik wat ik in zelfs de 5 uur die ik er relaxed heb doorgebracht, niet gezien of niet goed bekeken heb :HitHead

Dat was precies mijn gedachte...
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 24 Nov 2011, 17:13

Edwin schreef:Elke toppers voor mij dit weekend waren:
Port Dundas 46j grain whisky

Die vond ik juist heel erg tegenvallen voor zo'n oude whisky, te scherp en te weinig diepgang. Ik denk dat ik de grain whisky's in het vervolg maar moet overslaan.

Dit was mijn eerste Whisky Festival. Enkele van de betere die ik geproefd heb waren de Port Ellen 27 Y/O van Douglas, de Ardbeg 30 Y/O en de Ardbeg van 1977.

Een minpuntje vond ik wel het niveau waarbij al bijbetaald moest worden. De prijs is bijna het dubbele van de Whisky Xperiences van Mitra, en voor veel whisky’s die daar bij de prijs inbegrepen zijn leg je in Den Haag al 'drams' erbij. Ik had gehoopt dat dat alleen bij de specialere whisky’s het geval zou zijn, niet al bij die van 40/50 euro per fles. En daarnaast had ik hard gehoopt dat die Ardbeg chopper ook te winnen zou zijn ;)

Daartegenover stond wel het winnen van een fles Highland Park als een meevallertje :duimop Volgend jaar toch maar weer denk ik.
0 x
Afbeelding

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 24 Nov 2011, 18:46

Kay schreef:

Die vond ik juist heel erg tegenvallen voor zo'n oude whisky, te scherp en te weinig diepgang. Ik denk dat ik de grain whisky's in het vervolg maar moet overslaan.

Zou ik juist niet doen. Maar juist de festivals en andere gelegenheden gebruiken om verder te zoeken. Altijd zonde om op basis van een of enekele mindere ervaringen een hele categorie links te laten liggen. Bovendien kan ook je smaak veranderen.
Ik had een jaar of 2 terug iemand bij me op tour (ben een van de festivalgidsen) die bij aanvang zei absoluut niet van geturfde whiskies te houden. Aan het eind van de 45 min durende tour was zijn favoriete whsiky.....Big Peat.
Blijf proeven, blijf ontdekken. Vooral de dingen die je niet (goed kent) of denkt niet lekker te vinden. En uiteraard ook zoeken naar lekkere nieuwe whisky ;-)
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 24 Nov 2011, 19:16

John,een hele leuke impressie :duimop van het whiskyfestival,maarrrr ik mis de Bourbon's :usa hahaha :gnif
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 24 Nov 2011, 21:29

Ik vergis me, die grain whisky die wij geproefd hebben was de Cambus 45 Y/O. Maar zo'n Port Dundas (een van 20 jaar) had ik ook al eens geproefd en die beviel me ook al niet zo.
0 x
Afbeelding

Edwin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Edwin » 25 Nov 2011, 06:12

Kay schreef:

Het blijven graan whisky's hé! :) maar ik vond dit zeker wel een mooie expressie, voor een graan whisky ik heb er verschillende geproefd die een stuk minder waren dan deze variant. Mooi complex op de neus, helaas is de smaak iets minder maar nog steeds complex en mooi en de afdronk wel erg kort. Maare... graan whisky niet overslaan hoor! Het blijft altijd leerzaam en leuk om zo nu en dan een dram te nuttigen als je de kans krijgt. ;)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Nov 2011, 09:03

chris schreef:John,een hele leuke impressie :duimop van het whiskyfestival,maarrrr ik mis de Bourbon's :usa hahaha :gnif

Even voor de goede orde... het filmpje is niet door mij gemaakt ;-)
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 25 Nov 2011, 23:41

JayDie schreef:
chris schreef:John,een hele leuke impressie :duimop van het whiskyfestival,maarrrr ik mis de Bourbon's :usa hahaha :gnif

Even voor de goede orde... het filmpje is niet door mij gemaakt ;-)

Maar blijft een leuke impressie :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”