12 & 13 feb 2016: Hielander Whisky Festival, Alkmaar
Re: 12 & 13 feb 2016: Hielander Whisky Festival, Alkmaar
Nou daar heb ik gisteravond dus ook een hele tijd met een standhouder over staan te praten. Ik deel je mening.
Het is een hoge entreeprijs waar je eigenlijk bijna alleen een glas en een boekje voor terugkrijgt.
Ook de standhouder(van the whiskytrain) was het 100% met me eens maar ze konden niet anders.
Ze moeten ook 15% van hun "inkomen" afstaan aan de organisator, Wullie van de Hielander.
Het is een hoge entreeprijs waar je eigenlijk bijna alleen een glas en een boekje voor terugkrijgt.
Ook de standhouder(van the whiskytrain) was het 100% met me eens maar ze konden niet anders.
Ze moeten ook 15% van hun "inkomen" afstaan aan de organisator, Wullie van de Hielander.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:De stand van the whisky train was qua prijs/kwaliteit verhouding het beste.
Vroeger deden ze altijd heel veel gratis maar toen was 1 van de leden nog eigenaar van een slijterij. Die heeft hij nu verkocht dus hebben de 3 leden hun eigen geld erin gestoken om toch op het festival te kunnen blijven staan.
Ze hanteerde echt goede prijzen en ik weet dat ze maar de helft van hun investering terug gevangen hebben en er nog dolblij mee waren ook.
Verder waren er bij Jurgen dure drams maar ook kwaliteit.
En bij Michiel van the Dutch connection waren hele dure drams maar ik heb daar echt once in a lifetime whisky's kunnen proeven. En hij was nog schappelijk met zijn prijzen en hoeveelheden die hij inschonk. Als het om een dure dram ging liet hij meestal eerst een slokje proeven om te kijken of je hem wel goed genoeg vond.
De rest van de stands heb ik eigenlijk links laten liggen.
Daar waren de meeste gratis dingen en daar was het me dus te druk.
Al met al heb ik me prima vermaakt. Volgend jaar weer.
Leuk ook om wat forumleden ontmoet te hebben.
@ rozenbankje: ik heb je niet meer gezien voor je sample te geven.
De whiskytrain was uitstekend. Goede prijs kwaliteit. Hulde aan de jongens.
Voor Jürgen ga ik wel naar de website, het viel me op hoe druk het daar was. 2 jaar geleden liep ieder een er langs. Nu was het toch aardig bevolkt. Maar goede selectie.
De dutch connection is ook flink gestegen. 2 jaar geleden 20 munten betaald voor een macallan 1962, nu was dat 50. Begrijpelijk, want de voorraad raakt op.
Bij WIN heb ik me prima kunnen vermaken. De XOPtjes waren wel de toppers van de avond.
Wat ook een beetje teleurstellend was dat ik geen forumleden, heb gesproken. Maar ik wacht met smart op he byob-festival.
Naja misschien dat ik naar het festival in Amsterdam ga. Sowieso Leiden en kijken of er al kaarten zijn van het potstillfestival.

0 x
Peter87 schreef:Nou daar heb ik gisteravond dus ook een hele tijd met een standhouder over staan te praten. Ik deel je mening.
Frappant dat de standhouders 15% af moeten staan, hoe zit het verdien model van festival in elkaar dan? Ik dacht dat de organisatie verdient aan de tickets en de standhouders aan het verkopen van exclusievere drams.
Ik vraag me dan af wat ik liever heb? Een duurder ticket en goedkopere drams of een goedkoop ticket en duurdere of meer drams?
0 x
De grote kerk is van theater de Vest. Die verdienen denk ik het grootste gedeelte van de tickets. Daar zullen nog wat organisatie kosten afgaan en de rest gaat naar Wullie.
En dan nog 15 cent van elke euro van alle standhouders.
Ik vond het ook een raat systeem maar zo werkt het blijkbaar.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:Leuk ook om wat forumleden ontmoet te hebben.
@ rozenbankje: ik heb je niet meer gezien voor je sample te geven.
Ik ben nog even langs de stand van Whiskytrain gelopen om je te zoeken, maar het werd net druk daar en zag je niet.
We moesten ook de trein halen, (die niet bleek te rijden, 3 kwartier moeten wachten
Maar we doen wel een sample ruil een keer.
1 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Bij Jurgen en onder andere Whiskytrain hele mooie dingen kunnen proeven, en daar vond ik de prijzen ook nog meevallen.
En laten we eerlijk zijn, een groot gedeelte van het publiek gaat voor de gratis whisky, dus moeten ze hun geld verdienen aan die paar whiskygekken die wel rustig pegels aftellen voor een glas.
Eigenlijk net als bij de aanschaf van flessen, zoek de pareltjes voor een redelijke prijs eruit, en negeer de rest.
En laten we eerlijk zijn, een groot gedeelte van het publiek gaat voor de gratis whisky, dus moeten ze hun geld verdienen aan die paar whiskygekken die wel rustig pegels aftellen voor een glas.
Eigenlijk net als bij de aanschaf van flessen, zoek de pareltjes voor een redelijke prijs eruit, en negeer de rest.
0 x
shadowcollector schreef:Begrijp me niet verkeerd het gaat me niet om een volledig "gratis" middag te hebben maar als je als pernod ricard /diageo of maximum nederland voor de basis flessen al bijna 1 euro gaat vragen dan snap ik het nut van de 35 euro entree niet.
Ik vond Pernod Ricard dan juist nog meevallen. Daar kon je de Nadurra's van Glenlivet en de 18y en A'Bunadh van Aberlour gratis proeven terwijl dat whisky's van > 50,- zijn, terwijl de stelregel bij de stands doorgaans is dat alleen flessen van < 50 gratis geproefd kunnen worden.
Maar verder eens, voor de vrij hoge toegang moest er verder nog best veel bijbetaald worden. Desondanks vond ik het zeer geslaagd en vermoed dat ik er volgend jaar vast wel weer bij ben.
0 x
Peter87 schreef:De grote kerk is van theater de Vest. Die verdienen denk ik het grootste gedeelte van de tickets. Daar zullen nog wat organisatie kosten afgaan en de rest gaat naar Wullie.
Ik dacht altijd dat het puur om marketing/reklame van het product ging. De importeurs, distributeurs brengen op zo'n festival hun product onder de aandacht en spelen break even op de verkoop van de exclusieve drams. Niks is minder waar dus, in feite is het voor de whisky handelaar nog duur ook.
0 x
Ja precies.
En toen 1 van de leden van de whiskytrain nog eigenaar was van slijterij het hekeltje dacht hij er ook zo over.
Hij nam gewoon een zooitje flessen uit zijn winkel mee en die bood hij gratis aan. Met uitzondering van enkele dure waar hij heel schappelijke prijzen voor vroeg. Hij zag dat als reclame voor zijn winkel.
Nu kon dat simpelweg niet meer. Maar toch hadden ze nog 1 gratis whisky en 2 die 1 euro kostte. De meeste waren 3 4 of 5 euro.
En toen 1 van de leden van de whiskytrain nog eigenaar was van slijterij het hekeltje dacht hij er ook zo over.
Hij nam gewoon een zooitje flessen uit zijn winkel mee en die bood hij gratis aan. Met uitzondering van enkele dure waar hij heel schappelijke prijzen voor vroeg. Hij zag dat als reclame voor zijn winkel.
Nu kon dat simpelweg niet meer. Maar toch hadden ze nog 1 gratis whisky en 2 die 1 euro kostte. De meeste waren 3 4 of 5 euro.
0 x
Whiskydudes
- laddie teun
- Top bijdrager

Peter87 schreef:Ik ga vanavond weer![]()
De stand van the whisky train heeft wat mooie dingen aan schappelijke prijzen. Forumlid Teun staat er ook met 3 ongelabelde whisky's waarmee je €100 kan winnen door te raden uit welke landen ze komen. Het was leuk je even te ontmoeten Teun
likewise. leuk je even gezien te hebben. Net als enkele andere forumleden. Altijd leuk er een gezicht bij te hebben.
3 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- laddie teun
- Top bijdrager

shadowcollector schreef:Peter87 schreef:Ik ga vanavond weer![]()
De stand van the whisky train heeft wat mooie dingen aan schappelijke prijzen. Forumlid Teun staat er ook met 3 ongelabelde whisky's waarmee je €100 kan winnen door te raden uit welke landen ze komen. Het was leuk je even te ontmoeten Teun
Dat was een makkelijke zeg:
- taiwan
- india
- zweden
Kom maar op met die prijs
Uhm… stond niet op de kaart….
Juiste antwoorden later vandaag op mijn facebook pagina (https://www.facebook.com/TeunVanWelTheTravelClub/)
en ze volgen, samen met de winnaar later deze week nog per e-mail. Was weer een erg geslaagd weekend!
2 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
laddie teun schreef:Net als enkele andere forumleden. Altijd leuk er een gezicht bij te hebben.
Het werd toch even lastig, vrouwlief begon na onze korte babbel meteen weer over Edinburgh...
1 x
- shadowcollector
- Senior

laddie teun schreef:
Uhm… stond niet op de kaart….
Juiste antwoorden later vandaag op mijn facebook pagina (https://www.facebook.com/TeunVanWelTheTravelClub/)
en ze volgen, samen met de winnaar later deze week nog per e-mail. Was weer een erg geslaagd weekend!
He jammer zeg.... Dacht toch dat ik in de buurt zat....
Nu ik de uitslag zie heb ik alle landen goed. Allen de volgorde niet, blij dat ik in ieder geval de USA eruit heb gehaald.
Was een leuke om te doen en knap 200 deelnemers uit een fles.. Top drammetjes
1 x
Ik had ze wel alle 3 goed 
1 x
Whiskydudes
- shadowcollector
- Senior

Peter87 schreef:Ik had ze wel alle 3 goed
Wil je nu een sticker of een schouderklopje ?

Mocht je winnen, hotel overnachting 2 april zou een mooie besteding zijn van de cheque
Ik dus ook alleen de volgorde niet

Laatst gewijzigd door shadowcollector op 15 Feb 2016, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”