30-9 t/m 2-10 2016: Pot Still Festival, Amersfoort

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Pot Still Festival 2016

Ongelezen berichtdoor RvdB » 03 Okt 2016, 08:55

Leuke middag gehad ook hier! Leuk jou en je vriendin ontmoet te hebben Defeatless!

Toppers van de dag:

Glenlivet SV 1981 33yo: wat een topper zeg.
Clynelish SV 20yo #8687: idem dito.
Bunnahabhain 25yo: net als vorig jaar erg prettige ontmoeting.
En een mooie kruidige rum ontdekt: chairmans reserve spiced. Haast een likeur zo stroperig. Erg prettig.

Verder nog wat mooie drams gedronken bij Benromach en Glenfarclas.

Op naar 2017!
1 x
Afbeelding

Malt Leon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 03 Okt 2016, 09:29

RvdB schreef:Leuke middag gehad ook hier! Leuk jou en je vriendin ontmoet te hebben Defeatless!

Toppers van de dag:

Glenlivet SV 1981 33yo: wat een topper zeg.
Clynelish SV 20yo #8687: idem dito.
Bunnahabhain 25yo: net als vorig jaar erg prettige ontmoeting.
En een mooie kruidige rum ontdekt: chairmans reserve spiced. Haast een likeur zo stroperig. Erg prettig.

Verder nog wat mooie drams gedronken bij Benromach en Glenfarclas.

Op naar 2017!

Hey, Ik had nog naar de bunna 25 gevraagd. Hadden ze niet....

De Miltonduff 1991 G&M vond ik een hele aangename verrassing. Daarna de glenburgie van G&M.
Wat ik echt ranzig vond was de rum uit El salvador. Wat een zoete meuk is dat zeg. Zelf de cola kan je er mee verpesten.
Ook de korenwijn 16 y PX was een mooie. Doen ze toch leuk bij zuidam.

Ik heb iedergeval weer genoten.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Okt 2016, 10:40

Malt Leon schreef:
Hey, Ik had nog naar de bunna 25 gevraagd. Hadden ze niet....

Hij had voor elke dag 1 fles. Dus je moest er snel bij zijn.
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 03 Okt 2016, 18:35

defeatless schreef:Zojuist terug gekomen! en dus nog lichtelijk in kennelijke staat :D

Fantastische middag gehad. Het was gezellig druk en de sfeer was heerlijk. Overal goed geholpen en uitgebreid kunnen kletsen.
Super toppers gehad, naast RvdB waren dat: Bunna 25 yo OB, Millstone 20yo, The quiet man 12yo (daar moesten we even voor kletsen, maar d'r ging wel een sample flesje open), Festival botteling van Glenfarclas (alleen 2x te duur (115 euro voor een 10yo)) en een Clynelish '08 vW.

Ook nog een flinke tijd staan kletsen bij Amrut, samen met RvdB. Amrut had een fles mee (de enige in NL) waarbij ze iets geks hadden gedaan. Het was een Sherry butt, deze hadden ze vol gedaan met sinaasappelschillen, 3 maanden laten liggen, geleegd en daarna 3 jaar single malt erop gelegd. Ik zou zweren dat het een rum was.... Maar erg smakelijk.

Verder een kleine tasting-sessie gehad van Montifaud cognac. Zeer goede kwaliteit, waarbij de XO silver (67 euro) eruit sprong in prijs kwaliteit. De EXTRA JENS (40yo) was ook erg goed, maar toch 176 euro. Overigens was de '76 subliem, maar niet te koop.

Bij de laatste ronde nog even staan kletsen met de immer sympathieke jongens van Glendalough. Veel belovende jongens, maar ik denk dat ze het wel waar gaan maken. En toen was het eigenlijk alweer tijd om te gaan. Dus we vroegen er nog eentje voor onderweg. In Ierland doen ze dat zo:

Afbeelding

(voor de duidelijkheid, deze foto is thuis genomen) Nu moeten we deze zomer alleen nog even de belofte waarmaken dat we langskomen.... Dus ik geloof dat onze vakantie geregeld is :P

Mooi verslag kerel! Ik had een kaartje voor de zaterdagavond. Helaas met griep op bed. Heb mijn kaartje aan mijn jongste zoon gegeven. Die had de avond van zijn leven. De WhatsApp berichten werden steeds onduidelijker in de loop van de avond.

V.w.b. de komende zomervakantie: ik vrees dat het Schotland wordt. Wil toch echt een keer naar een distilleerderij. Heb ooit koffie zitten drinken naast de Oban distillery. Mijn jongens waren nog te jong. Ik weet het; slecht excuus.
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Okt 2016, 15:35

Zijn er al foto's online ergens?
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”