12 & 13 feb 2016: Hielander Whisky Festival, Alkmaar
Re: 12 & 13 feb 2016: Hielander Whisky Festival, Alkmaar
@shadowcollector: mijn vriendin kan op het laatste moment helaas niet mee ivm. haar werk.
Als je nog niet voorzien bent kun je van mij haar kaartje voor de middag voorstelling overnemen.
Als je nog niet voorzien bent kun je van mij haar kaartje voor de middag voorstelling overnemen.
0 x
- shadowcollector
- Senior

Dominique schreef:@shadowcollector: mijn vriendin kan op het laatste moment helaas niet mee ivm. haar werk.
Thanks maar ondertussen voorzien. Op marltplaats ben je deze zo kwijt denk ik. Maar toch bedankt!
0 x
Iemand anders misschien?
Ik maak er liever een forumlid blij mee.
Ik maak er liever een forumlid blij mee.
0 x
Het vorige festival (potstill) was leuker. Maar dat kwam vooral door het gezelschap 

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Eindelijk zover
Nou ja, vanavond...
Iemand die al geweest is een tip wat vooral niet mag worden gemist?
Nou ja, vanavond...
Iemand die al geweest is een tip wat vooral niet mag worden gemist?
0 x
Ik ga vanavond weer
De stand van the whisky train heeft wat mooie dingen aan schappelijke prijzen. Forumlid Teun staat er ook met 3 ongelabelde whisky's waarmee je €100 kan winnen door te raden uit welke landen ze komen. Het was leuk je even te ontmoeten Teun
De stand van the whisky train heeft wat mooie dingen aan schappelijke prijzen. Forumlid Teun staat er ook met 3 ongelabelde whisky's waarmee je €100 kan winnen door te raden uit welke landen ze komen. Het was leuk je even te ontmoeten Teun

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Mocht ik vanavond nog iemand tegen het lijf lopen, ik ben die ene met een grijze Glendronach sweater
Altijd leuk om even een praatje te maken met forumleden.
Altijd leuk om even een praatje te maken met forumleden.
0 x
Ik za vanavond veel te vinden zijn bij de stand van the whisky train. Ik loop in een blauw/grijs-ish vest. 

0 x
Whiskydudes
heb je net gemist Peter, ik was er vanmiddag 
1 x
Net terug uit Alkmaar, en ik vond het een geslaagd festival 

0 x
- shadowcollector
- Senior

Peter87 schreef:Ik ga vanavond weer![]()
Dat was een makkelijke zeg
- taiwan
- india
- zweden
Kom maar op met die prijs
Leuke locatie, niet te druk maar soms vond ik het toch wat aan de prijs als je een leuke dram wilde proberen. We hebben vaak een "gratis" dram gecombineerd met eentje waar je 3 of 4 euro voor moest betalen. De gratis dram viel volledig in het niet. Sommige stands zeker een leuk praatje gemaakt en op een gegeven moment komt iedereen wel los en wordt er nog eens een dram gedeeld. Voor ons was de reis van 3 uur heen en nog eens 3 uur terug toch wel iets teveel van het goede in verhouding met het festival.
Zeker goed maar weet niet of we volgend jaar terug gaan.
3 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb in elk geval ontzettend genoten, leuk ook om wat forumleden te ontmoeten
De prijzen waren inderdaad wel wat hoog, maar gelukkig wel wat moois kunnen scoren
De prijzen waren inderdaad wel wat hoog, maar gelukkig wel wat moois kunnen scoren

0 x
shadowcollector schreef:Peter87 schreef:Ik ga vanavond weer![]()
Dat was een makkelijke zeg:
- taiwan
- india
- zweden
Kom maar op met die prijs
Leuke locatie, niet te druk maar soms vond ik het toch wat aan de prijs als je een leuke dram wilde proberen. We hebben vaak een "gratis" dram gecombineerd met eentje waar je 3 of 4 euro voor moest betalen. De gratis dram viel volledig in het niet. Sommige stands zeker een leuk praatje gemaakt en op een gegeven moment komt iedereen wel los en wordt er nog eens een dram gedeeld. Voor ons was de reis van 3 uur heen en nog eens 3 uur terug toch wel iets teveel van het goede in verhouding met het festival.
Zeker goed maar weet niet of we volgend jaar terug gaan.
Ja soms best teleursteld wat je moest betalen. Ik ben een beetje geschrokken van de prijsstijging. Als dit de trend gaat worden weet ik niet of ik nog naar zo'n festival ga. Toch hier en daar wat moois gehad, maar dat maakte een hoop goed.
Ga dit jaar wel weer wat festivals bezoeken, maar wel wat kieskeuriger te werk. Ga denk ik meer focussen op proeverijen bij slijters etc.
1 x
De stand van the whisky train was qua prijs/kwaliteit verhouding het beste.
Vroeger deden ze altijd heel veel gratis maar toen was 1 van de leden nog eigenaar van een slijterij. Die heeft hij nu verkocht dus hebben de 3 leden hun eigen geld erin gestoken om toch op het festival te kunnen blijven staan.
Ze hanteerde echt goede prijzen en ik weet dat ze maar de helft van hun investering terug gevangen hebben en er nog dolblij mee waren ook.
Verder waren er bij Jurgen dure drams maar ook kwaliteit.
En bij Michiel van the Dutch connection waren hele dure drams maar ik heb daar echt once in a lifetime whisky's kunnen proeven. En hij was nog schappelijk met zijn prijzen en hoeveelheden die hij inschonk. Als het om een dure dram ging liet hij meestal eerst een slokje proeven om te kijken of je hem wel goed genoeg vond.
De rest van de stands heb ik eigenlijk links laten liggen.
Daar waren de meeste gratis dingen en daar was het me dus te druk.
Al met al heb ik me prima vermaakt. Volgend jaar weer.
Leuk ook om wat forumleden ontmoet te hebben.
@ rozenbankje: ik heb je niet meer gezien voor je sample te geven.
Vroeger deden ze altijd heel veel gratis maar toen was 1 van de leden nog eigenaar van een slijterij. Die heeft hij nu verkocht dus hebben de 3 leden hun eigen geld erin gestoken om toch op het festival te kunnen blijven staan.
Ze hanteerde echt goede prijzen en ik weet dat ze maar de helft van hun investering terug gevangen hebben en er nog dolblij mee waren ook.
Verder waren er bij Jurgen dure drams maar ook kwaliteit.
En bij Michiel van the Dutch connection waren hele dure drams maar ik heb daar echt once in a lifetime whisky's kunnen proeven. En hij was nog schappelijk met zijn prijzen en hoeveelheden die hij inschonk. Als het om een dure dram ging liet hij meestal eerst een slokje proeven om te kijken of je hem wel goed genoeg vond.
De rest van de stands heb ik eigenlijk links laten liggen.
Daar waren de meeste gratis dingen en daar was het me dus te druk.
Al met al heb ik me prima vermaakt. Volgend jaar weer.
Leuk ook om wat forumleden ontmoet te hebben.
@ rozenbankje: ik heb je niet meer gezien voor je sample te geven.
0 x
Whiskydudes
- shadowcollector
- Senior

Begrijp me niet verkeerd het gaat me niet om een volledig "gratis" middag te hebben maar als je als pernod ricard /diageo of maximum nederland voor de basis flessen al bijna 1 euro gaat vragen dan snap ik het nut van de 35 euro entree niet.
Maar goed laten we het positief houden, veel mensen, de mogelijkheid om wat te proeven en een praatje te maken. Leuke sfeer prima middag gehad!
Maar goed laten we het positief houden, veel mensen, de mogelijkheid om wat te proeven en een praatje te maken. Leuke sfeer prima middag gehad!
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”