20 apr 2013: Whiskyfestival, Leiden

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: 20 apr 2013: Whiskyfestival, Leiden

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 17 Apr 2013, 22:27

Hey, ik had oorspronkelijk iets anders de 20e, maar dat gaat niet door, helaas zijn er geen kaarten meer. Mocht iemand hier toch nog een kaartje over hebben waar hij/zij van of moet, let me know!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Apr 2013, 08:23

Soundwave schreef:Hey, ik had oorspronkelijk iets anders de 20e, maar dat gaat niet door, helaas zijn er geen kaarten meer. Mocht iemand hier toch nog een kaartje over hebben waar hij/zij van of moet, let me know!

Ik heb het even bij het Facebook Event gezet: http://www.facebook.com/WhiskyInLeiden
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 18 Apr 2013, 09:45

Mail me even Soundwave!
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 18 Apr 2013, 11:42

whiskysite schreef:Mail me even Soundwave!

Ik stuur je even een PM, kan je e-mailadres zo snel even niet vinden.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Apr 2013, 12:06

Soundwave schreef:Ik stuur je even een PM, kan je e-mailadres zo snel even niet vinden.

info@whiskysite.nl ... das geen geheim !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 18 Apr 2013, 12:54

ja, maar ik dacht dat Jack mss een persoonlijk e-mailadres bedoelde (minder volle inbox bv)
Maar het is geregeld, ik ben er zaterdag overdag bij. Als ik het niet vergeet zal ik mijn blauwe Laddie 10 shirt aan doen mochten forumleden me willen aanspreken ;)
0 x

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 18 Apr 2013, 13:39

Kudo's Soundwave, dat jouw whiskyfoto's ook echt met Soundwave zijn.
0 x

f_malt
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor f_malt » 19 Apr 2013, 13:41

Ik heb nog 2 kaarten over voor de middag sessie (van 13:00 uur tot 16:30 uur). Mocht iemand interesse hebben neem dan even contact met me op.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 19 Apr 2013, 15:04

haha thanks Sietse
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Apr 2013, 18:11

Net terug uit Leiden en ik moet zeggen dat ik mij erg vermaakt heb, meer mss nog dan in mijn eigen Den Haag. Veel dingen geproefd maar goed volgehouden door liters water tussendoor te drinken en gezellig gekletst/disccusieerd met o.a. Sietse.
Lijstje van vandaag:
-Talisker Storm (mwoah deed me niets)
-Aberlour A'bunadh (geen idee welke batch, maar weet wel dat ik hem niet ga kopen, ben dus toch echt geen sherry fan en zal het nooit worden)
-Highland Park 10yo (ik geef toe, al ben ik kritisch tov deze botteling, hij is zeker niet verkeerd en imho lekkerder dan de 12yo)
-Highland Park Loki (gewoon heel erg lekker! Zal het geld er nooit voor over hebben, maar het is een top whisky en zeker al beter dan de Thor)
-Glenmorangie Ealanta (klinkt mss stom, maar ik heb deze fles in het bezit maar nog gesloten dus vandaag even geproefd om te kijken of ik hem nog even gesloten zou houden. Zeker geen miskoop geweest, helemaal mijn soort whisky)
-Glendronach 15yo Revival (zoals de A'bunadh, niet helemaal mijn ding, maar vond hem wel lekkerder. Misschien nog wel een keer aanschaffen)
-Millstone 100 Rye (wauw! rye whisky vind ik dus blijkbaar geweldig, net als dat ik steeds vaker bourbons en graanwhiskies ga waarderen. Echt iets waar NL trots op mag zijn!)
-Moonshine (ok puur voor de fun. Tis minder erg dan ik had gedacht, maar dit lijkt meer op een anijsachtige jenever dan whisky, slok genomen en de rest weggespoeld)
-Taketsuru 17yo (hell yeah! net als een Hibiki 17yo heerlijk mondgevoel, maar de smaak was ook fantastisch! Komt op mijn wishlist!)
-Longrow Rundlets (meer van verwacht, viel mij helaas wat tegen)
-Cooley THOSOP 1999 (verdomme deze is inderdaad gewoon heel erg goed! Duurde even voordat de rook tevoorschijn kwam, maar was echt genieten!)

En dan de 2 absolute toppers (ook in prijs)
- Port Ellen 1979 22yo SV (Wilde graag een keer een pre 1980 PE proeven dus deze kans gegrepen. Listig is altijd dat je bij dit soort evenementen geen idee hebt hoe lang zo'n fles al geopend is (misschien al jaren?), maar wat een ongelooflijk lekkere whisky was dat zeg! Nu begrijp ik pas écht de hele mythe en hype rondom PE!)

Last but not least (wel eerder op de dag al geproefd) een Invergordon 1966 46yo DR Bij de neus dacht ik nog "mwoah, daar doet de Millstone rye het niet eens zo heel veel slechter", maar na de eerste slok was ik echt heel erg blij dat ik hier wat extra munten voor heb neergelegd.

1 minpuntje vandaag? Alleen broodjes met boter (yak) en de afwezigheid van Bruichladdich (waar Jochem Myjer ook de hele tijd naar op zoek was ;) )
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 20 Apr 2013, 18:32

Soundwave schreef:En dan de 2 absolute toppers (ook in prijs)
- Port Ellen 1979 22yo SV (Wilde graag een keer een pre 1980 PE proeven dus deze kans gegrepen. Listig is altijd dat je bij dit soort evenementen geen idee hebt hoe lang zo'n fles al geopend is (misschien al jaren?), maar wat een ongelooflijk lekkere whisky was dat zeg! Nu begrijp ik pas écht de hele mythe en hype rondom PE!)

bij Geert gedronken (Lindores/Ardbeg stand)?

zelfde als wat Bram en ik geproefd hebben in oktober, top gewoon, inderdaad, dan begrijp je het ;)
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 20 Apr 2013, 18:45

Ook terug uit leiden en een hoop lekkers geproefd,

-Glenmorangie Nectar dór - erg lekker , ruikt zoet en zou ik zeker wel een fles van kunnen kopen
-Glenmorangie Quinta Ruban - zelfde als hierboven
-Glenfiddich 30 yo - Niet mijn ding , proeft te oud of zoiets (houterig)
-Highland Park 24yo - ook niet mijn ding.
-Macallen Amber - De hele range fine oak en sherry oak gaat er uit heb ik mij laten vertellen en er komt een nieuwe lijn uit
waar ze uit gaan van kleur. Licht kleur is licht en fruitig en donker sherry en kruidig.
Deze was errrug lekker.
Millstone RYE - Wist niet dat rye whiskey zo lekker kon zijn.
Zuiddam zeer oude Genever 1 jaar - Deze was zo lekker , dit was geen whisky maar toch ga ik hier van de
een fles van halen.
Caoil Ila (elements of Islay) - Nu komen we meer in het soort wat ik lekker vindt , het rokerig en geturfd.
Big Smoke- tegenvaller, misschien komt dit doordat ik de Caoil ila gedronken hebt.
Lagavullin DE 1991 - gewoon lekker , zou ik geen fles van kopen.

En dan nu de uitschieter.

Bunnahabain 1997 Kintra 56,2% 13yo - Door deze was ik echt gefascineerd , zo lekker.

Al met al een eerste en super geslaagd whisky feest , en weet nu dat ik niet echt naar de oudjes moet zoeken en meer naar de geturfde en zeker ook Rye whiskey
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Apr 2013, 18:46

Yapi schreef:

zelfde als wat Bram en ik geproefd hebben in oktober, top gewoon, inderdaad, dan begrijp je het ;)

Ja klopt, dat was hem inderdaad! Mooie collectie Ardbeg's trouwens, niet normaal!
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 20 Apr 2013, 18:58

Ja, ik ben ook net terug van Leiden en heb 't geweldig naar mijn zin gehad. Zo'n festival kan nartturlijk alleen maar tot stand komen door een fantastische organisatie van alle Whiskysite medewerkers - familie, vrienden en kennissen - en medewerkers van de Stadsgehoorzaal! :duimop

Heb ook vele whisky's mogen proeven, waaronder een hele mooie Bunnahabhain van BRR uit 1988! Top whisky!!
En Ton, mijn vriend, die nog maar net begonnen is met whisky, vond de Glenmorangie Signet de lekkerste(van degenen, die hij geproefd heeft ;) ).

Prima organisatie met een zeer professionele aanpak, heerlijke verse broodjes, perfecte whisky's, wat wil een mens nog meer.

Bedankt familie en vrienden van Whiskysite voor deze prachtige MALTDAG!

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 20 Apr 2013, 19:03

Soundwave schreef:
Yapi schreef:

Ja klopt, dat was hem inderdaad! Mooie collectie Ardbeg's trouwens, niet normaal!

Ik heb nog een Ardbeg gehad uit die 4,5 liter fles van Geert :dancing

Wat een verzameling van Geert Bero is dat, zeg! http://www.ardbeg.eu/
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”