za 9 okt 2010: 5de Whisky & Rum a/d zee festival, IJmuiden

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: za 9 okt 2010: 5de Whisky & Rum a/d zee festival, IJmuid

Ongelezen berichtdoor dennis » 11 Okt 2010, 00:32

Ik vind echt dat mensen hun forum-id op moeten spelden... Ik stond achter mijn Classic Malts tafeltje en heb het ook heel gezellig gehad. Het was nog gezelliger geweest als ik ook nog wat mensen de hand kan schudden van het forum.

Inderdaad goed georganiseerd en erg leuk festival. Vooral de rum vind ik erg interessant.
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 11 Okt 2010, 16:59

dennis schreef:Ik vind echt dat mensen hun forum-id op moeten spelden... Ik stond achter mijn Classic Malts tafeltje en heb het ook heel gezellig gehad. Het was nog gezelliger geweest als ik ook nog wat mensen de hand kan schudden van het forum.

Inderdaad goed georganiseerd en erg leuk festival. Vooral de rum vind ik erg interessant.

Ik ben het ermee eens Dennis. Mensen herkenden mij van de blogs en daardoor heb ik enkelen ontmoet. Maar het was wel leuk geweest dat ik het zelf had kunnen zien.
Was een geslaagde event. Ik was vanaf 10:00 uur in de weer en was pas 2 uur s'nachts thuis. Drukte alom. Wat een heerlijke rums waren er zeg. Renegade Guyana vond ik trouwens een feest van en rum met al dat fruit.
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 11 Okt 2010, 17:13

I_SPEY schreef:
MadMaster, nogmaals dank voor dit plezierige uitje, ook namens mijn whisky-vriend Cees-Jan.

René

Graag gedaan, goed te lezen dat jullie je vermaakt hebben.
Ben je helaas niet meer tegengekomen in de loop van de middag, maar dat zal nog wel eens gebeuren.

Aanvullend op het verslag van I_SPEY:
Ook ik heb me uitstekend vermaakt op dit festival.
Whisky aanbod in overvloed en fantastisch weer om af en toe even het dakterras op te vluchten voor een hap frisse lucht en een sigaret.

Heb diverse 'oude' bekenden mogen ontmoeten, o.a. Andries Visser die voorheen Cadenhead Amsterdam runde, Hans Offringa (die mijn flessen Springbank Jazz heeft gesigneerd, heerlijk fruitig overigens...) en verder heb ik kort kennis gemaakt met Jock, die achter een stand stond.

Veel mooie whiskies mogen proeven (en besteld, zie daarvoor 'Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen?'), maar ook de festivalrum "Tres Hombres Gran Añejo" van 8 jaar oud was uitstekend.
Ben geen rum-kenner, maar de smaakexplosie met veel sinaasappel, kaneel en kruiden maakt het een perfecte drank voor een koude winteravond.

De toppers op whisky-gebied waren voor mij de Gordon & Macphail Reserve (Van Wees) Isle Of Jura 1995, 14y, 57,8% en de GlenDronach 18 yo 1991 (51,7%, OB 2010, Pedro Ximenez sherry puncheon #3182, 633 btl.). Die laatste was 'verstopt' in een kleine samplefles van de distilleerderij en was heerlijk zacht met veel butterscotch en chocolade. Jummie...

Verder vond ik de Hibiki 12y erg leuk. Ik heb de 17 jaar oude versie al een paar jaar in huis en dit jongere/goedkopere broertje doet daar niet voor onder, prijs/kwaliteit in ogenschouw nemend. Valt bij de 17 jaar oude versie de bananensmaak erg op, de jongste telg heeft veel pruimen in zich.

Ook nog 2 mooie Linkwoods gevonden voor mijn Linkwood-verzameling.
Vanmiddag de eerste flessen al opgehaald, een deel staat nog in bestelling.

De festivaldatum voor volgend jaar (8 oktober 2011) staat al weer in mijn agenda en de 'Whisky Op Zee'-cruise (25-27 maart 2011) is geboekt.

:schotland
Laatst gewijzigd door MadMaster op 11 Okt 2010, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 11 Okt 2010, 17:34

dennis schreef:Ik vind echt dat mensen hun forum-id op moeten spelden... Ik stond achter mijn Classic Malts tafeltje en heb het ook heel gezellig gehad. Het was nog gezelliger geweest als ik ook nog wat mensen de hand kan schudden van het forum.

Was jij degene die 's middags met een 'shaking' Ronald Anneveldt in de lift stond, vlak voorafgaande aan het festival?
Zo ja, ik stond in diezelfde lift... :lol:
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Okt 2010, 18:55

Voor een video impressie, zie:

Mijn (Jock) V-Blog staat online: review 49 A. Whisky and Rum by the Sea Festival in IJmuiden
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor dennis » 12 Okt 2010, 01:08

MadMaster schreef:

Was jij degene die 's middags met een 'shaking' Ronald Anneveldt in de lift stond, vlak voorafgaande aan het festival?
Zo ja, ik stond in diezelfde lift... :lol:

Hehehe, ik stond er naast ja...
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

Loki999
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Loki999 » 12 Okt 2010, 10:00

het was mijn eerste N&T en ik vond het geweldig!
Ik wilde graag de glenmorangie Signet proberen, nou die was er en zelfs nog veel meer ik heb bijna heel de reeks kunnen testen en zelfs de 25 jaar oude.
verder was het een heel gezellige sfeer en de mensen achter de stands namen echt de moeite voor je om iets uit te leggen dus ook nog een hoop opgestoken.
Super op naar de volgende bijeenkomst
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Okt 2010, 09:13

Uit de oktober Whisky nieuwsbrief Zeewijck.

Een fotoreportage van het Whisky & Rum aan Zee festival op Picasa.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Okt 2010, 10:13

Ziet er goed uit!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”