12/14 nov 2010: International Whisky Festival (IWF), Leiden
Re: International Whisky Festival, 12-14 nov 2010, Leiden
Ik kan iedereen aanraden om naar John Glaser te gaan .
Dat is naar mijn mening de enige masterclass die er bij staat .
De rest zijn geleidde proeverijen.
Groetjes Nol Willems
Groetjes Nol Willems
0 x
whatnol schreef:Ik kan iedereen aanraden om naar John Glaser te gaan .
Die lijkt me ook interessant, echter... jammer dat die alleen op de vrijdag middag staat...

0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

whatnol schreef:Ik kan iedereen aanraden om naar John Glaser te gaan .
Groetjes Nol Willems
Ik ben in de gelukkige omstandigheid om John dit jaar te ontmoeten en daar heb ik veel zin in. Compass Box is IMHO zeer ondergewaardeerd in Nederland. John heeft zijn enorme kennis van wijn en inzicht de whisky wereld binnengebracht en ik bewonder hem zeer. Ik vind het zo jammer dat veel mensen nog steeds bij het horen van "Blended Malt" negatieve gedachten krijgen. Ik heb vol enthousiasme een paar Compass Box proeverijen verzorgd, en zoals ze zeggen "the proof of the pudding is in the eating" en voor Compass Box geldt dat zeker. Mijn vurige wens is dat het in Nederland beter aanslaat.
Gr,
Jock
0 x
Ik had hetzelfde schema ook al gezien, maar volgens mij is de sessie met Mr. MacOffringa
helaas al helemaal vol. Ik zal wel die zaterdagmiddag met een aantal vrienden de kerk afschuimen
op zoek naar enig kostelijk vocht...
Hans, sta je ook bij een stand of doe je alleen de masterclass?
Groet,
Victor
helaas al helemaal vol. Ik zal wel die zaterdagmiddag met een aantal vrienden de kerk afschuimen
op zoek naar enig kostelijk vocht...
Hans, sta je ook bij een stand of doe je alleen de masterclass?
Groet,
Victor
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Hallo Victor,
Ik ben het hele weekend aanwezig en pendel tussen de Laphroaig stand, de boekenstand en de overige interessante happenings. Het kan geen kwaad om vlak voor aanvang van de LAP MC's mij even aan te schieten. Soms komt iemand niet opdagen en dan heb ik een plekje over. Geen garanties maar : Eerst komt, eerst maalt!
Tot Leiden,
Slainte,
Hans
Ik ben het hele weekend aanwezig en pendel tussen de Laphroaig stand, de boekenstand en de overige interessante happenings. Het kan geen kwaad om vlak voor aanvang van de LAP MC's mij even aan te schieten. Soms komt iemand niet opdagen en dan heb ik een plekje over. Geen garanties maar : Eerst komt, eerst maalt!
Tot Leiden,
Slainte,
Hans
0 x
-
Erik Molenaar
- (Whisky)Professional

Dan gaan we elkaar nog wel zien in november Hans! Ik ben er tijdens de vrijdagmiddagsessie...
Tot dan!
Erik
Tot dan!
Erik
0 x
Re: 12/14 nov 2010: International Whisky Festival (IWF), Lei
ONTRAFEL DE SMAAK VAN DE NIEUWE THE FAMOUS GROUSE EN WORD BEROEMD!
Het hele bericht staat op de festival site.
Opgeven voor masterblender op de Famous Grouse site.
Persbericht op Adformatie: Famous Grouse daagt whiskydrinkers uit.
75 whiskykenners worden uitgedaagd om de smaak van een nog nieuw op de markt te brengen fles uit de familie van The Famous Grouse te ontrafelen. Naast ‘tasting notes’ om de verfijnde smaak te kunnen achterhalen krijgen de deelnemers een primeur. Als eerste mogen zij een slokje proeven van dit nieuwe familielid van The Famous Grouse, om vervolgens aan de slag te gaan met het creëren van hun eigen blend om het recept te kunnen kraken. Om de blend samen te stellen kunnen ze kiezen uit allerhande ingrediënten zoals de single malts van The Macallan en Highland Park.
Het hele bericht staat op de festival site.
Opgeven voor masterblender op de Famous Grouse site.
Persbericht op Adformatie: Famous Grouse daagt whiskydrinkers uit.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
Maltwizzard
- (Whisky)Professional

Nog niet op de web-site van WWF Leiden:
2 masterclasses op vrijdagavond:
1 met Kenny MacKay met de Carn Mor Celebrations of the Cask cask strength oude versies van bijv.
Caol Ila 1982, Bunnahabhain ( sherry) 1986, Linlithgow 1982, en 3 nieuwe die nog moeten arriveren bij WIN, waaronder een Glen Moray.
Tevens geeft Marcel Bol een masterclass met daarin de First Cask whiskys van WIN zelf.
Speciaal ter ere van Leiden zal er nog een splinternieuwe worden gebotteld ( Littlemill misschien)
De anderen zullen worden verkozen uit een hele oude Invergordon, een Glen Grant 23yo, de net gearriveerde Highland Park 12 yo en wellicht ook nog de Caol Ila 25yo. Allen single cask strength. Helaas is de 40 jaar oude Lochside reeds geheel op, dus die zal ontbreken ( of.....)
Grts
Hans
1 met Kenny MacKay met de Carn Mor Celebrations of the Cask cask strength oude versies van bijv.
Caol Ila 1982, Bunnahabhain ( sherry) 1986, Linlithgow 1982, en 3 nieuwe die nog moeten arriveren bij WIN, waaronder een Glen Moray.
Tevens geeft Marcel Bol een masterclass met daarin de First Cask whiskys van WIN zelf.
Speciaal ter ere van Leiden zal er nog een splinternieuwe worden gebotteld ( Littlemill misschien)
De anderen zullen worden verkozen uit een hele oude Invergordon, een Glen Grant 23yo, de net gearriveerde Highland Park 12 yo en wellicht ook nog de Caol Ila 25yo. Allen single cask strength. Helaas is de 40 jaar oude Lochside reeds geheel op, dus die zal ontbreken ( of.....)
Grts
Hans
0 x
Ik zit erover te denken om op zaterdagmiddag te gaan.
maar ik vraag me af of dit festival de hoge toegangsprijs waard is, dit bedoel ik absoluut niet negatief.
Ik zie bij andere festivals vaak een prijs van rond de 30 euro, deze is 45,- en je moet ook munten kopen voor sommige drams+ een treinkaartje.
Overtuig me, ik wil graag gaan
Zou ik hier bv ook een Glenmorangie Signet kunnen proeven?
maar ik vraag me af of dit festival de hoge toegangsprijs waard is, dit bedoel ik absoluut niet negatief.
Ik zie bij andere festivals vaak een prijs van rond de 30 euro, deze is 45,- en je moet ook munten kopen voor sommige drams+ een treinkaartje.
Overtuig me, ik wil graag gaan
0 x
Maltwizzard schreef:Nog niet op de web-site van WWF Leiden:
Grts
Hans
Die Carn Mor Caol Ila 1882 alleen al is een deelname aan die masterclass waard !
Ik heb hem zelf ook, zoals ze op de TV reclame zeggen !
En Kenny is een toffe peer, prima presentatie aardig wat humor en......
hij heeft onze fles en doos gesigneerd,
maar we drinken hem toch gewoon op hoor.......
- Bijlagen
-
- Bert, Kenneth Mackay en Annelieke
- B&K&A.jpg (29.45 KiB) 1723 keer bekeken
0 x
Maar nog lang niet compleet.........http://WWW.PRETZELS.NL
"IF THE WHISKEY DON'T KILL ME, I'LL LIVE TILL I DIE"
ALTERNATIVE:
"IF SHE DON'T KILL ME, THE WHISKEY WILL "
Loki999 schreef:Ik zit erover te denken om op zaterdagmiddag te gaan.
Overtuig me, ik wil graag gaan![]()
Als je er een Glenmorangie Signet kunt proeven dan in elk geval niet zonder bijbetalen schat ik zo in. Er is wel heel veel te drinken zonder extra "drams" maar niet dat werk.
Als je een Masterclass wilt volgen komt dat er ook bij.
Het totaal is natuurlijk niet goedkoop. Als het over het verschil gaat tussen verschillende festivals is het een ander verhaal. Bij vergelijken moet je alle factoren meenemen.
Leiden is imposant groot ... en ook heel druk.
Dus advies wel/niet ga je van mij niet krijgen. Wel kun je even wat oude onderwerpen doorbladeren cq lezen om de diverse meningen te polsen.
Zie o.a:
Whisky Festivals ervaringen en meningen.
International Whisky Festival (IWF) 2009, Leiden.
Whisky by the Sea vs. International Whisky Festival.
Er komen vast nog wel meer opinies
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Loki999 schreef:Ik zit erover te denken om op zaterdagmiddag te gaan.
Overtuig me, ik wil graag gaan![]()
Begreep dat de zaterdag inmiddels volledig is uitverkocht
Alleen wellicht nog wat kaarten bij slijters
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Als het is uitverkocht hoef ik ook niet meer te twijfelen, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga 31 oktober naar mijn eerste proeverij G&G in geertruidenberg.
Hoeveel whiskies proeven jullie op een middagje??
Ik ga 31 oktober naar mijn eerste proeverij G&G in geertruidenberg.
Hoeveel whiskies proeven jullie op een middagje??
0 x
Loki999 schreef:...Hoeveel whiskies proeven jullie op een middagje??
Ik denk dat je daar geen eenduidig getal voor kunt noemen. Ook hiervoor geldt dat je dit soort festiviteiten niet altijd met elkaar maar zeker niet met NaT's kunt vergelijken.
Soms staan er 6 verschillende ter beschikking, that's it. Daar ga je dan een of twee uur mee aan de slag.
Een andere keer kun je je gang gaan en ook dan is het afhankelijk van hoeveel tijd je hebt, wat je interesse is, maak je wel of niet notities, etc. Maar dat staat min of meer los van dit onderwerp.
Kijk (vraag) daarvoor even in deze berichten:
Hoeveel kun je nog "objectief" proeven ?
Hoeveel volume heb je nodig om goed te kunnen proeven ?
0 x
Zow! Kaartje voor de zondagmiddag besteld. Ook een masterclass van Jan Beek met whiskies van The Ultimate. Ben benieuwd!
Morgen een treinkaartje kopen bij Het Kruidvat
Wie kan ik die zondag allemaal tegenkomen...?
Morgen een treinkaartje kopen bij Het Kruidvat
Wie kan ik die zondag allemaal tegenkomen...?
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”