[AFGELAST] 27 & 28 feb 2015: Whisky aan de Maas, Maastricht

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky aan de Maas

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 08 Jan 2015, 20:41

Nickolaas schreef:Ik kom ook eens kijken denk ik. Wordt mn eerste festivalletje.

Wordt ook mijn eerste :bigsmile
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Jan 2015, 20:25

Door een bijzonder beroerde verjaardagsplanning van enkele dierbaren kan ik helaas niet. Ellendig is dat :Protest
0 x
Afbeelding

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 12 Jan 2015, 21:14

Nickolaas schreef:Door een bijzonder beroerde verjaardagsplanning van enkele dierbaren kan ik helaas niet. Ellendig is dat :Protest

Als ze zo dierbaar zijn, dan willen ze die verjaardag ook best op het festival vieren.

Zo niet, dan weet je wat je te doen doen staat. :lol:
3 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Jan 2015, 21:35

Valon schreef:
Nickolaas schreef:Door een bijzonder beroerde verjaardagsplanning van enkele dierbaren kan ik helaas niet. Ellendig is dat :Protest

Als ze zo dierbaar zijn, dan willen ze die verjaardag ook best op het festival vieren.

Zo niet, dan weet je wat je te doen doen staat. :lol:

Om m'n ma en een goede vriend nu op hun verjaardagen naar een Maastrichts Whisky Festival te halen... Gaat wat ver nietwaar :bigsmile ..?
1 x
Afbeelding

WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 15 Jan 2015, 16:29

goed nieuws: de link werkt weer! :)
0 x

mt043
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mt043 » 16 Jan 2015, 11:39

Hallo,

ik snap de kaarten niet helemaal. Is dat 30 euro alleen entree voor 4 uurtjes of zit daar ook wat bij?
Anders moet ik namelijk ook even die masterclass erbij boeken.

Wordt mijn eerste whisky evenement :duimop
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 16 Jan 2015, 23:30

mt043 schreef:Hallo,

ik snap de kaarten niet helemaal. Is dat 30 euro alleen entree voor 4 uurtjes of zit daar ook wat bij?
Anders moet ik namelijk ook even die masterclass erbij boeken.

Wordt mijn eerste whisky evenement :duimop

Water en brood in ieder geval.

Ik hoop overigens dat je daar geen pijnlijke herinneringen aan hebt. :lol:
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 17 Jan 2015, 01:05

... En een groot aanbod aan gratis drams (ga ik van uit), mogelijk voor de wat exclusievere whisky's een toeslag.
0 x
Afbeelding

WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 19 Jan 2015, 09:44

goedemorgen allen,

het streven is een groot aanbod, met veel whisky's inclusief.
de duurdere whisky's zal voor moeten worden bijbetaald aan de standhouders.

uiteraard is water en brood inclusief :)

masterclasses zijn los te bestellen, maar vinden wel plaats tijdens de sessie.

sessies duren 4 uur, maar er wordt tot een half uur voor het einde van de sessie geschonken.

greetings!
0 x

michael
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor michael » 20 Jan 2015, 13:06

Goedemiddag,

Ik ben ook voornemens om naar dit evenement te gaan en aangezien dit mijn eerste wordt vind ik het allemaal best wel spannend. Echter zijn er mij een aantal zaken niet helemaal duidelijk, dus hoop dat ik hier middels dit berichtje wat antwoorden op kan vinden.

De kaarstjes zijn maar voor 4 uur. Ik kom pas tegen een uur of 14u aan en wil wel tot savonds blijven dus dat worden dan 2 kaarten á €25-€35. Zal wel een geld issue zijn maar ik vind deze opzet toch een tikkeltje vreemd.

Maar goed, voor mij is het programma niet helemaal duidelijk:
-Is er smiddags een totaal ander programma dan savonds, dito met de vrijdag/zaterdag?

Verder zie ik op de site staan dat er een masterclass gevolgt kan worden. Had graag wat meer info over wat er precies gedoceerd wordt tijdens deze masterclass en door wie.
-Daarnaast ben ik benieuwd of er meer workshops/cursussen/masterclasses gegeven worden die dag?
-Ben altijd op zoek naar voor mij speciale whiskys, dus kan er die dag ook whisky gekocht worden?

Gr

Michael
0 x

WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 21 Jan 2015, 11:21

Beste Michael,

Dank voor je vragen. Het is inderdaad zo dat de sessies maar 4 uur duren (waarvan 3,5 uur wordt geschonken).
Bij ieder evenement duren de sessies maar 3 tot 4 uur, daar zijn wij geen uitzondering op.
Langere sessies zouden qua alcoholgebruik ook eigenlijk niet verantwoord zijn.

Per sessie is er geen specifiek programma. Er staan gewoon stands van leveranciers met hun whisky's waar je langs kunt lopen en kunt proeven, maar waar je met name vragen kunt stellen over hetgeen je proeft. Het maakt dus niet uit welke sessie je kiest.

De masterclass wordt gegeven door Dennis Mulder. Hij geeft de masterclass 'Whisky & Bites'. Deze wordt tijdens iedere sessie 1x gegeven.
De volgende info heb ik inmiddels daarover:
U gaat zelf op zoek naar de perfecte combinatie van whisky met divers fingerfood. U bepaalt zelf wat het beste past en kunt dit later ook thuis uitproberen. Met 6 malt whisky's.

Er kan na afloop van het evenement gekocht worden bij de stand van Jos Bams (buiten de beursvloer, op weg naar het OV).

Stuur mij anders even een mail: info @ whiskyetc . nl

Groetjes Barry
0 x

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 21 Jan 2015, 13:27

Het is inderdaad zo dat de sessies maar 4 uur duren (waarvan 3,5 uur wordt geschonken).
Bij ieder evenement duren de sessies maar 3 tot 4 uur, daar zijn wij geen uitzondering op.
Langere sessies zouden qua alcoholgebruik ook eigenlijk niet verantwoord zijn.

Ha Barry,

Dat ben ik natuurlijk niet helemaal met je eens.

Twee sessies van 3 of 4 uur op een dag betekent natuurlijk gewoon meer bezoekers. Bovendien willen de standhouders in Nederland niet anders. Daar komt ook het initiatief vandaan voor kortere sessies.

Daarnaast is het niet zo dat het bij ieder evenement zo is dat sessies 3-4 uur duren. Maltstock duurt een heel weekend. In Gent in maart duren de sessies 6 uur. In Limburg in Duitsland duren de sessies 8 uur. En dan is er geen enkel probleem met alcohol gebruik.
Sterker nog ik geloof juist dat langere sessies beter zijn (niet voor de standhouder en commercieel niet voor de organisatie, maar wel voor wat betreft drank gebruik). Als de sessies langer duren proeven de mensen veel rustiger. Als je rond loopt zie je toch altijd van alles wat je graag wilt proeven. Bij kortere sessies proef je meer in korte tijd. Bij langere sessies proef je niet eens noodzakelijk meer whisky's, maar wel over een langere periode. Eigenlijk zijn juist kortere sessies qua alcoholgebruik niet verantwoord ;)

Maar in Nederland ben je inderdaad met sessies van 3,5-4 uur geen uitzondering.

Succes in ieder geval met alle voorbereidingen!

Teun
4 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 21 Jan 2015, 16:19

Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen Teun :)

Al vergeleek ik het natuurlijk wel met name met de reguliere festivals in NL ;)
Maltstock is natuurlijk een heel ander genre. Daar komt veel meer bij kijken dan alleen proeven, zoals sport en spel etc. Tof concept, dat sowieso! :duimop

Om eerlijk te zijn weet ik (persoonlijk) niet wat beter is qua kort of lang.. Voor beiden is iets te zeggen..
Misschien moeten we eens out of the box denken en iets heel nieuws op de markt gaan zetten (los van Maastricht). Dat lijkt me wel een uitdaging :Proost
1 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 21 Jan 2015, 17:03

WhiskyEtcMagazine schreef:Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen Teun :)

Al vergeleek ik het natuurlijk wel met name met de reguliere festivals in NL ;)
Maltstock is natuurlijk een heel ander genre. Daar komt veel meer bij kijken dan alleen proeven, zoals sport en spel etc. Tof concept, dat sowieso! :duimop

Om eerlijk te zijn weet ik (persoonlijk) niet wat beter is qua kort of lang.. Voor beiden is iets te zeggen..
Misschien moeten we eens out of the box denken en iets heel nieuws op de markt gaan zetten (los van Maastricht). Dat lijkt me wel een uitdaging :Proost

ja leuk, hier nog iets meer te organiseren aan deze kant,
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 21 Jan 2015, 23:39

WhiskyEtcMagazine schreef:Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen Teun :)

Kom eens een keer borrelen in de SM-kelder. Wie weet wat voor mooie ideeen daar uit voort komen ;)
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”