08 nov 2014: Dram4ALS, whiskyveiling voor het goede doel!

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
chrisgeysen
Actief lid
Actief lid

08 nov 2014: Dram4ALS, whiskyveiling voor het goede doel!

Ongelezen berichtdoor chrisgeysen » 03 Okt 2014, 16:17

He allemaal,

Een groepje Belgische whiskyliefhebbers (die in de regel huiveren bij het woord 'ijsblokjes') besloten om de hele ijsemmer uitdaging over te slaan en in de plaats daarvan prachtige flessen whisky te doneren om te worden geveild voor de Belgische Alain Verspecht ALS Stichting (Een hart voor ALS ®).
Voorafgaandelijk bieden kan via volgende website: http://www.dram4als.be
Het definitieve bieden zal plaatsvinden op the Spirits In the Sky festival in Brussel, op zaterdag 8 November.
De DRAM4ALS Commissie heeft op 30 september een inventaris gemaakt van alle geschonken flessen.
Van 1 oktober tot 6 november middernacht vindt een eerste online veiling plaats.
Alle flessen zullen fysiek aanwezig zijn op Spirits In the Sky (SITS) op 8 november op de middag. Op zaterdag 8 november, tijdens Spirits In the Sky, kan iedereen het overzicht van de biedingen per fles bekijken en, via een daarvoor voorzien formulier, een hoger bod uitbrengen. Diegene met het beste bod om 17u.00 wint de veiling van de betreffende fles. Hij moet die dag contant betalen en zijn flessen ook dezelfde dag meenemen.
meer info kan je ook nog vinden op de facebookpagina van dram4ALS https://www.facebook.com/groups/1531117677124376/

Groeten,
Chris Geysen
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Dram4ALS, whiskyveiling voor het goede doel ! 8 November

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 04 Okt 2014, 09:52

Like ;-)
0 x

sw_reijnders
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sw_reijnders » 04 Okt 2014, 10:51

Het Initiatief is TOP!!!!

het is alleen naar mijn mening dat volgens mij de hele ALS wereld al zo'n SHITLOAD of money heeft gehad.
begrijp me niet verkeerd, het is een hele erge ziekte en ik gun het ze van harte!!!
maar er zijn nog zoveel meer erge ziektes die een mens letterlijk slopen en die naar mijn mening een beetje worden overgeslagen.
want ik gun het die mensen namelijk ook!!

verder waag het niet om een fles whisky over je kop leeg te gieten ;)
want zelfs van een red label kun je cocktailsaus maken :lol:
0 x
Bas
mijn Afbeelding @ whiskybase.com

chrisgeysen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor chrisgeysen » 07 Okt 2014, 17:54

sw_reijnders schreef:Het Initiatief is TOP!!!!

het is alleen naar mijn mening dat volgens mij de hele ALS wereld al zo'n SHITLOAD of money heeft gehad.
begrijp me niet verkeerd, het is een hele erge ziekte en ik gun het ze van harte!!!
maar er zijn nog zoveel meer erge ziektes die een mens letterlijk slopen en die naar mijn mening een beetje worden overgeslagen.
want ik gun het die mensen namelijk ook!!

verder waag het niet om een fles whisky over je kop leeg te gieten ;)
want zelfs van een red label kun je cocktailsaus maken :lol:

He,
We hebben dit doel niet zomaar gkozen omdat het een facebook en TV hype is (was).
Een aantal jaar geleden was er tvv. de stichting van Alain Verspecht als eens een Old Pulteney gebotteled (G&M Exclusive), waarvan per verkochte fles een deel naar Hart voor Als ging.
Alain Verspecht , die zelf ALS heeft, was (en is nog steeds) een whiskyliefhebber .
Omdat de Belgische whiskywereld deze naam nog steeds in hun achterhoofd had, was dit misschien wel het meest ideale doel. Maar het had net zo goed een ander goed doel kunnen zijn. Maar ik begrijp je volkomen.
In ons geval gaat het geld naar "Hart voor Als", een initiatief ism. universiteit van Leuven.

Chris
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”