22/24 mar 2013: Whisky Festival Noord-Nederland, Groningen

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
jeroenjeroen
Actief lid
Actief lid

Re: 22/24 mar 2013: Whisky Festival Noord-Nederland, Groning

Ongelezen berichtdoor jeroenjeroen » 21 Mar 2013, 17:16

MichelC schreef:Voor degene die met de trein komen en wel wat willen besparen, vergeet niet te kijken op de spoordeel website van NS, mij scheelt het iig. 12 euro

Let op: de e-ticket Dagretour van NS is niet geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Veolia en Syntus
jammer... van hardenberg naar zwolle is arriva.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Mar 2013, 17:33

Het kaartje is geldig in alle NS-treinen en in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia.

http://www.ah.nl/ns
0 x
Matthijs, whiskynerd.

jeroenjeroen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jeroenjeroen » 21 Mar 2013, 17:34

haal ik die nog even op voor zaterdagmiddag!

:duimop :goedgedaan :violin
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 22 Mar 2013, 00:00

Matti schreef:Ik heb een NS dagkaart gekocht via de AH, €17 :) (Ze hebben ze nog steeds)

ah, dat scheelt nog meer... :hoedaf
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Mar 2013, 09:13

MichelC schreef:
Matti schreef:Ik heb een NS dagkaart gekocht via de AH, €17 :) (Ze hebben ze nog steeds)

ah, dat scheelt nog meer... :hoedaf

Zondagreizigers: denk ook aan het boekenweekgeschenk!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 22 Mar 2013, 10:34

Veel plezier allemaal!
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Mar 2013, 19:25

En natuurlijk wordt ik net 1 dag voor dit festival snipverkouden...

*zucht*

Dat wordt sampleflesjes meenemen...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Mar 2013, 19:51

Matti schreef:Dat wordt sampleflesjes meenemen...

Ik help je hopen dat dat lukt Matti !

Daar is men niet altijd van gediend cq bereid toe Sample flesjes vullen op een festival?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Mar 2013, 19:53

Piet schreef:
Matti schreef:Dat wordt sampleflesjes meenemen...

Ik help je hopen dat dat lukt Matti !

Daar is men niet altijd van gediend cq bereid toe Sample flesjes vullen op een festival?

Da's niet een kwestie van willen, zodra de dram in mijn glas zit is hij van mij en mag ik er mee doen wat ik wil, ook in een flesje stoppen :)

Het zal wel meevallen denk ik, alleen de echte knallers gaan in flesjes, de rest proef ik dan maar wat minder goed... Het gaat tenslotte lang niet alleen om de drams, maar juist om de mensen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 22 Mar 2013, 20:58

Matti schreef:Da's niet een kwestie van willen, zodra de dram in mijn glas zit is hij van mij en mag ik er mee doen wat ik wil, ook in een flesje stoppen :)

Pas op: WFNN beleid t.o.v. samples (2e helft pagina): http://www.wfnn.nl/etiquette-huisregels.
Ik denk ik waarschuw maar even.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Mar 2013, 21:27

Tjee, wat een gezeur zeg. Het is dus blijkbaar een keer misgegaan en nu moet de welwillende bezoeker boeten.

Zou het werkelijk gaan om een soort van inkomstenderving ofzo? 'N.a.v. enkele klachten van standhouders' klinkt niet als 'wij doen dit om de gezondheid van bezoekers te behoeden'.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Mar 2013, 21:36

Matti schreef:Tjee, wat een gezeur zeg. Het is dus blijkbaar een keer misgegaan en nu moet de welwillende bezoeker boeten.

Zou het werkelijk gaan om een soort van inkomstenderving ofzo? 'N.a.v. enkele klachten van standhouders' klinkt niet als 'wij doen dit om de gezondheid van bezoekers te behoeden'.

Ik denk dat bezoekers heel wat meer flesjes kunnen vullen dan proefglaasjes drinken dus zou zo maar kunnen dat dit gegeven ergens in de achtergrond van de besluitvorming een kleine rol speelt :?
Op drinken staat bovendien een limiet. Je mag iemand in kennelijke staat niet nog meer alcoholica verstrekken. Die limiet heb je ook niet bij samples vullen...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Mar 2013, 21:40

Jammer dat je als organisatie van dit soort evenementen altijd gedwongen bent uit te gaan van de schlemielen. Ik snap het wel, maar jammer is het.

En da's gelijk de reden waarom een evenement als Maltstock maar ook proeverijen in kleine(re) kring zo vet zijn: geen schlemielen, hoef je er ook geen rekening mee te houden :)

Dus dat wordt beter worden voor morgen of uiterst verontschuldigend kijken naar de weldoener die mij een kaart kado deed.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 22 Mar 2013, 21:42

Eerlijk gezegd denk ik dat dit is om inkomstenderving mis te lopen. 25e per kaart, zoveel drams per bezoeker in 4 uur, wanneer men dan sample flesjes gaat vullen en vervolgens weer een glas laat vullen, gaat't wel snel met de whisky natuurlijk. Wel jammer natuurlijk, maar goed, ik ga het maar niet proberen.

Edit: Wat Piet zegt inderdaad.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 23 Mar 2013, 16:35

Ik ben gisteren met mijn vriendin naar de avondsessie geweest. Dit was voor ons allebei de eerste keer op een dergelijk festival, en wat me opviel was dat bijna werkelijk overal voor betaald diende te worden. Misschien had ik wat verkeerde verwachtingen, maar voor bijna 30 euro per persoon had ik niet verwacht ook nog 2 euro voor ons beiden voor de garderobe te hoeven betalen.

Wat ik ook jammer vond was dat voor een zeer groot aantal whisky's betaald moest worden. Ik snap dat het niet uit kan om een dure Brora van 35 jaar oud voor niks te gaan uitschenken, maar 2 euro betalen voor een Talisker 57 North? Deze is 'maar' 44,95 euro op het internet. Gelukkig waren er ook standhouders te vinden die maar wat graag hun lekkers gratis schonken. Zo schonken de mensen bij de Aberlour/Chivas/Four Roses/Jameson-stand nagenoeg alle whisky's voor niets (zo ook de A'bunadh batch 44). De Balvenie standhouder schonk zelfs de 17yo Peated Cask gratis.
Moeten betalen voor relatief simpele bottelingen vind ik jammer en had ik niet verwacht. In mijn ogen zet vooral Diageo Nederland zich op deze manier niet bepaald neer als een sympathiek concern, ik had me verheugd op het spul van Talisker, Caol Ila en Lagavulin..

Ik heb uiteindelijk voor 4 glazen betaald; Talisker 57 North, Redbreast 12yo Single Pot Still CS, The Yamazaki 12 en de Ardbeg Uigeadail.
We hebben in totaal samen 32 whisky's geproefd, waarbij de Talisker 57 North, Laphroaig Triple Wood en de Ardbeg Uigeadail de toppers waren. Het kruidige van de Yamazaki 12 hadden we nooit eerder ervaren. Lekker en apart, maar voor mij geen absolute topper.
Tegenvaller was de Talisker Storm. Wat mij betreft hebben ze uit de Storm gehaald wat een Talisker een Talisker maakt, de peperkick. Het drinkt te makkelijk, het Talisker karakter is weg.

Kort samengevat: het was voor ons beiden een topavond! Er hing een geweldige sfeer, iedereen is makkelijk aanspreekbaar en het is gewoon gezellig. Volgend jaar gaan we zeker weer! :duimop

:schotland
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”