2 jun 2012: Wereld Ardbeg dag, Islay en Embassies WW

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

2 jun 2012: Wereld Ardbeg dag, Islay en Embassies WW

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Mei 2012, 14:38

Ardbeg Day - take part in the Islay-limpics.
Throughout the world Ardbeg Embassies will be uncorking bottles of Ardbeg Day Whisky, our special commemorative bottling, and hosting their own Island games.

Verschillende Ardbeg Embassies wereldwijd, dus ook in België en Nederland, doen op die dag iets speciaals.

Zie ook:
Ardbeg Embassies in Nederland.
UK Whisky festivals
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: 2 jun 2012: Wereld Ardbeg dag, Islay en Embassies WW

Ongelezen berichtdoor totalatool » 04 Mei 2012, 14:48

Ik krijg de indruk dat ze dit doen in plaats van alleen een open dag met distillery only botteling(en). Dat maakt de reis naar Islay weer net een tikkie minder speciaal, en zou ik dus in dat opzicht jammer vinden.
0 x
Afbeelding

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 04 Mei 2012, 21:46

Ik moet die fles hebben! Afbeelding
0 x

Squat 'N Oats
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Squat 'N Oats » 04 Mei 2012, 22:05

Zie ik nu goed dat dit een fles van 4,5 liter is?? :Party
0 x
Afbeelding
A man with convictions finds an answer for everything. Convictions are the best form of protection against the living truth.

-Max Frisch-

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Mei 2012, 23:02

Squat 'N Oats schreef:Zie ik nu goed dat dit een fles van 4,5 liter is?? :Party

Zou zo maar kunnen. Uit de DH17 nieuwsbrief:
Introductie van de gloednieuwe Ardbeg Day Whisky! Er is genoeg voor iedereen, we hebben van Ardbeg een 4,5ltr(!) fles Ardbeg Day Whisky gekregen waarmee we alle liefhebers ruimschoots de kans geven de whisky te proeven. En misschien wel meer dan een glaasje ;-)
0 x

DH17
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DH17 » 05 Mei 2012, 15:03

Via onze Facebook-pagina en Twitter-account kondigden we een aantal weken geleden al aan dat op 2 Juni 2012 de eerste wereldwijde Ardbeg Day gehouden zal worden. De Ardbeg distillery heeft besloten ‘hun’ open dag te vieren met de rest van de wereld via de verschillende Ardbeg Embassy’s.

Om deze Ardbeg Day te vieren heeft DH17 een speciaal evenement in het leven geblazen geïnspireerd door de activiteiten welke op de distilleerderij plaats zullen vinden. Uiteraard zullen verschillende Ardbeg whisky’s in de spotlight staan met als absolute topper van de dag de gloednieuwe en zeer, zeer, zéér beperkt verkrijgbare Ardbeg Day Whisky!

PROGRAMMA 2 JUNI 2012:

• 15:00 uur ontvangst met koffie & speciaal voor ons gemaakte Ardbeg-cupcakes!
  • Ardbeg Quiz. Laten we eerst eens kijken of jullie wel echte liefhebbers zijn  en alles weten van je favoriete distilleerderij!
  • Officiële afscheidsceremonie van de Ardbeg Blasda. Laten we nog een laatste keer genieten van een glaasje Ardbeg Blasda…
  • Korte filmpresentatie van de distilleerderij en zijn geschiedenis
  • Introductie van de gloednieuwe Ardbeg Day Whisky! Er is genoeg voor iedereen, we hebben van Ardbeg een 4,5ltr(!) fles Ardbeg Day Whisky gekregen waarmee we alle liefhebbers ruimschoots de kans geven de whisky te proeven. En misschien wel meer dan een glaasje - Na het proeven van de whisky geven wij alle aanwezigen de mogelijkheid in te schrijven op een fles van deze bijzondere, zeer gelimiteerde uitgave van deze whisky ( 135 flessen voor NL). Uit alle inschrijvingen zullen wij 20(!) namen laten trekken welke zich de gelukkige nieuwe eigenaar van deze whisky mogen noemen… Helaas moeten wij veel mensen teleurstellen op deze manier, daar zijn we ons zeer van bewust maar we krijgen niet meer flessen! Nu al een waar collector’s item en wij kunnen uit ervaring (!) vertellen dat deze whisky echt wáánzinnig is!! Een vatting van 2 refill-sherry vaten,  korte tijd nagerijpt op first-fill sherryvat. Een práchtige whisky. Gebotteld op 56,7% alc.
  • Ardbeg proeverij, op informele wijze, onder het genot van speciale hapjes, zullen we de gehele range van Ardbeg’s -nu beschikbaar- nog eens laten proeven. Ook de Alligator komt nog een keer voorbij…
  • BARBEQUE! Wat is er lekkerder dan genieten van een mooi stuk gerookt vlees, naast je favoriete smokey whisky? Lekker en gezellig en natuurlijk zullen we de whiskyglaasjes regelmatig laten bijvullen!
    Om ca. 19:00 uur sluiten wij de Ardbeg Day festiviteiten af. Thema van deze dag zal zijn ‘make your own memories’ waarmee we iedereen vragen zijn herinneringen aan Ardbeg vast te leggen op ‘n foto, in een leuk filmpje, een gedicht of lied of wat dan ook! Deel deze herinnering met je vrienden via Facebook of Twitter en deel ze met ons! Wellicht win je nog een leuke Ardbeg-prijs…!!

Het allerbelangrijkste is dat we samen met andere Ardbeggians een mooie, fijne dag gaan beleven en dat we genieten van goed gezelschap, fantastische whisky’s en goed eten. Wat wil je nog meer?

TOEGANGSKAARTEN:

Toegangskaarten voor het Ardbeg Day Event bedragen € 35,- per persoon en zijn vanaf nu verkrijgbaar in onze winkel óf te bestellen via onze webshop http://shop.DH17.nl. Hierbij benadruk ik nog even dat alleen deelnemers aan het evenement kans maken op een fles Ardbeg Day Whisky. Reserveren van deze whisky is NIET mogelijk.

WHISKYCLUB BERGEN OP ZOOM:

Leden van Whiskyclub Bergen op Zoom kunnen hun toegangskaarten voor het Ardbeg Day Event ook gewoon via de webshop bestellen. Zij ontvangen als extra voordeel meteen een waardebon t.w.v. € 20,- bij hun bestelling welke ze v.a. 2 Juni 2012 mogen besteden in onze winkel. Een leuk extra voordeel voor clubleden!!
0 x

DH17
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DH17 » 05 Mei 2012, 15:04

Squat 'N Oats schreef:Zie ik nu goed dat dit een fles van 4,5 liter is?? :Party

Yep! :goedgedaan
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 06 Mei 2012, 16:46

Ik ben aanwezig in Bergen op Zoom en heb er zin in. Hoop zo'n fles te kunnen bemachtigen en anders misschien een sampletje vanuit die 4,5 liter fles ?

Voor leden van "mijn" clubje heel mooi voordeel zo.... !
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 08 Mei 2012, 11:02

tomzev schreef:Ik moet die fles hebben!

Bedoel je de fles van 4,5 liter, of gewoon een normale van 70cl? Er is een kleine kans dat ik daar namelijk wel aan kan komen, aangezien ik naar Islay ga voor Feis Ile.
0 x
Afbeelding

Wilco
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wilco » 02 Jun 2012, 21:14

Was een zeer geslaagde Ardbeg Day bij DH17. Leuke organisatie, heerlijk begin koffie met petit fours :goedgedaan en daarna natuurlijk ruim voldoende :Slainte later in combinatie met de BBQ.

Ook nog één van de gelukkigen om een fles Ardbeg Day whisky te kunnen kopen :o

Ik zeg hulde en dank voor de gezellige dag!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ardbeg Day Single Malt Whisky Miniature + Booklet WW

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jun 2012, 11:00

Ardbeg Day Single Malt Whisky Miniature + Booklet ! Een miniatuur uitvoering voor £261.60 op eBay :HitHead ... en nog £6.00 verzenden.
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”