Yamazaki 25 twijfel
-
Whiskywhisky
- Senior

Yamazaki 25 twijfel
Heb een yamazaki 25 aangeboden gekregen voor €2100 van een buitenlandse collector.
Maar twijfel nog, omdat het een hoog bedrag is natuurlijk. Voor hetzelfde bedrag iets anders beter?
Ben benieuwd naar de meningen van andere forummers!
Maar twijfel nog, omdat het een hoog bedrag is natuurlijk. Voor hetzelfde bedrag iets anders beter?
Ben benieuwd naar de meningen van andere forummers!
0 x
Re: Yamazaki 25 twijfel
los van de kwaliteit van de yamazaki 25, ik kan je 5 tot 10 whisky's opsommen die je met datzelfde bedrag kan kopen, en van gelijke kwaliteit, ben ik zeker van.
1 x
-
Whiskywhisky
- Senior

Yapi schreef:los van de kwaliteit van de yamazaki 25, ik kan je 5 tot 10 whisky's opsommen die je met datzelfde bedrag kan kopen, en van gelijke kwaliteit, ben ik zeker van.
Laat me graag informeren welke het zijn
0 x
voor 200, 250 euro koop je al een zeer goeie Littlemill en/of Ier,
er zijn nog heel wat erg goeie whisky's te vinden uit de jaren 70 voor 150 tot 500 euro.
Best gewoon eens wat webshops afschuimen. Je gaat ook een extraatje betalen soms voor de kwaliteit, maar je gaat sowieso meer genieten van die flessen dan die ene weliswaar goeie hype-fles!
er zijn nog heel wat erg goeie whisky's te vinden uit de jaren 70 voor 150 tot 500 euro.
Best gewoon eens wat webshops afschuimen. Je gaat ook een extraatje betalen soms voor de kwaliteit, maar je gaat sowieso meer genieten van die flessen dan die ene weliswaar goeie hype-fles!
1 x
-
Whiskywhisky
- Senior

Yapi schreef:voor 200, 250 euro koop je al een zeer goeie Littlemill en/of Ier,
Thx! Yamazaki vind j een hype of algemeen Japanse whiskies?
0 x
Als je nog steeds een brora 30 yo kunt kopen voor minder dan de helft van deze fles, ja, dan vind ik het een hype
een hype is prijs kwaliteit geen goeie aankoop maar wel goeie verkoop. Ik ken bv iemand die dit jaar al zijn Japanse whisky's heeft verkocht, maar geen enkele brora, caperdonich 72 of benriach 76... Die zijn hun prijs over het algemeen nog altijd waard
0 x
Misschien spreek ik voor mijn beurt als groentje in de whisky wereld. Maar ik ben erg benieuwd of je die fles gaat kopen voor als investering of dat je hem koopt om op te drinken.
Ik kan me tot op heden niet voorstellen dat ik ooit dat bedrag neer zou leggen voor een fles whisky. Als investering zou ik bang zijn dat de waarde instort. En om te drinken zou ik bang zijn dat het zo tegen valt.
Ik kan me tot op heden niet voorstellen dat ik ooit dat bedrag neer zou leggen voor een fles whisky. Als investering zou ik bang zijn dat de waarde instort. En om te drinken zou ik bang zijn dat het zo tegen valt.
0 x
Whiskywhisky schreef:Yamazaki vind j een hype of algemeen Japanse whiskies?
Japanse whiskies zijn momenteel een enorme hype, de prijzen zijn ongeveer verdubbeld in vergelijking met een paar jaar terug. Het kan zijn dat deze nog meer stijgen, maar het kan ook gebeuren dat de bubbel uit elkaar spat, en je met een fles van 1000 euro blijft zitten. Ik ken de inhoud niet, maar ik vind het erg veel geld om op te drinken

0 x
-
Whiskywhisky
- Senior

Plan is bewaren en naar kijken. Af en toe knuffelen als ik me eenzaam voel
Verder als de prijs idd in mekaar stort, dan ben ik wel eerder geneigd het open te trekken (om verdriet weg te drinken).
Forummers die verwachten dat prijzen van Japanse whisky in mekaar gaat storten? Ben wel benieuwd
Verder als de prijs idd in mekaar stort, dan ben ik wel eerder geneigd het open te trekken (om verdriet weg te drinken).
Forummers die verwachten dat prijzen van Japanse whisky in mekaar gaat storten? Ben wel benieuwd

0 x
Een fles kopen aan zo'n prijs nota bene om naar te kijken is zoals een pracht van een vrouw hebben en haar niet aanraken.
Heb je meer van zo'n knuffelwhisky's? Geef mij maar het echte werk
Geen blablablabla maar boem boem
Heb je meer van zo'n knuffelwhisky's? Geef mij maar het echte werk

1 x
-
Whiskywhisky
- Senior

Bram84 schreef:Een fles kopen aan zo'n prijs nota bene om naar te kijken is zoals een pracht van een vrouw hebben en haar niet aanraken.
Heb je meer van zo'n knuffelwhisky's? Geef mij maar het echte werk![]()
Nee dit is de enige knuffelwhisky (die ik nog nie heb overigens).
Of ik moet (zoals veel mensen doen) altijd 2 kopen, eentje voor de knuffel en eentje voor het echte werk zoas jij noemt!
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:Als je nog steeds een brora 30 yo kunt kopen voor minder dan de helft van deze fles, ja, dan vind ik het een hypeeen hype is prijs kwaliteit geen goeie aankoop maar wel goeie verkoop. Ik ken bv iemand die dit jaar al zijn Japanse whisky's heeft verkocht, maar geen enkele brora, caperdonich 72 of benriach 76... Die zijn hun prijs over het algemeen nog altijd waard
Dit zou volgens mij omgekeerd ook zo zijn hoor.
Moesten de Schotse klassiekers ineens de hype zijn en 2000 à 3000 euro waard zijn per fles in plaats van de Japanners
dan zouden er een hele hoop Schotse whisky's verkocht worden.
Het feit is gewoon dat de personen in kwestie (verkopers) deze Japanse en ook Schotse whisky's niet tegen deze waanzinnige prijzen gekocht hebben.
In verhouding kan je misschien inderdaad beter 2 Brora's kopen of 3 à 4 Benriach 76's, tja het is en blijft een kwestie van smaak.
Zou jij persoonlijk nu nog een oudere Brora OB kopen voor 1000 à 1200 euro, deze schappelijk van prijs noemen en openen?
1 x
Ik denk dat je een aantal jaren te laat bent om nog echt geld uit die Japanners te slaan als je nu pas inkoopt. Is mijn bescheiden mening.
Wat ik bedoel: voor dat geld heb je meerdere mooie flessen die je kan NUTTIGEN ipv knuffelen
Maar voel je vrij....
Wat ik bedoel: voor dat geld heb je meerdere mooie flessen die je kan NUTTIGEN ipv knuffelen
Maar voel je vrij....
1 x
-
Whiskywhisky
- Senior

In ieder geval ben ik veel wijzer geworden door alle posts. De vraag is natuurlijk of de bubbel barst en zo ja, wanneer?! 

0 x
zo lang we geen glazen bol hebben kunnen we die vraag niet beantwoorden.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash