Welke Nikka

Alles over Japanse Whisky (behalve proefnotities).
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke Nikka

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 22 Sep 2016, 01:52

Van de 8 die ik ooit heb mogen proeven, zou de Coffey malt of de Miyagikyo mijn voorkeur hebben.
0 x

BenBlom
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor BenBlom » 22 Sep 2016, 18:30

Nikka from the barrel lekker en mooi prijsje :duimop
1 x

Whiskywhisky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Whiskywhisky » 25 Sep 2016, 00:36

BenBlom schreef:Nikka from the barrel lekker en mooi prijsje :duimop

Hoe vind je die smaken dan?
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 27 Sep 2016, 23:48

Whiskywhisky schreef:
BenBlom schreef:Nikka from the barrel lekker en mooi prijsje :duimop

Hoe vind je die smaken dan?

Da's een must have in de collectie, vind ik. Ik kocht 'm als een van mijn eerste flessen een jaar geleden. Ben er zuinig op want het flesje is maar 50 cl. Heeft wel water nodig dus uiteindelijk drink je meer whisky dan de 50 cl.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 28 Sep 2016, 00:03

Michaël schreef:... Ben er zuinig op want het flesje is maar 50 cl. Heeft wel water nodig dus uiteindelijk drink je meer whisky dan de 50 cl.

Tenzij jou Nikka groeit als je hem water geeft, maar volgens mij drink je nooit meer whisky uit een fles als dat er oorspronkelijk in gezeten heeft :bigsmile
3 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 28 Sep 2016, 00:04

Dre schreef:
Michaël schreef:... Ben er zuinig op want het flesje is maar 50 cl. Heeft wel water nodig dus uiteindelijk drink je meer whisky dan de 50 cl.

Tenzij jou Nikka groeit als je hem water geeft, maar volgens mij drink je nooit meer whisky uit een fles als dat er oorspronkelijk in gezeten heeft :bigsmile

Haha, good one :) Ik bedoel natuurlijk wat water toegevoegd wanneer hij uitgeschonken is in het glas (voor mij toch ;))
1 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 28 Sep 2016, 00:21

Hoi, anders even ten rade gaan bij spraakwater, slijter in Breda, brabantplein, heeft een leuke selectie aan Japanse whisky staan, misschien dat ie jouw kan helpen met de juiste keuze.
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Patrick77777
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Patrick77777 » 10 Apr 2017, 13:21

goedenmiddag,

hier een leek op het gebied van Whisky. Sinds kort ben ik begonnen met het drinken van Whisky.

nu heb ik in Japan 3 flessen gekocht(eerst ook wel uitgezocht wat de verschillende smaken zouden zijn en daar dan ook de keuze gemaakt) en deze gelukkig zonder controle mee kunnen krijgen;-)

ik heb gekocht:

Nikka 12 years
NIkka Samoerai(eigenlijk alleen omdat ik die op het forum voorbij zag komen en dat die blijkbaar redelijk zeldzaam zijn)
NIkka Single Malt Miyagikyo

Ik heb de volgende vragen: staat er op het etiket een verwijzing naar de bottle datum. bijvoorbeeld als ik die 12 years laat liggen kun je dan het verschil zien met deze fles t.o.v. een zelfde fles die je dan nu zou kopen.

Welke zou de juiste whisky zijn om mee te beginnen en hoe bewaar ik die andere 2 flessen. in de kelder of in de woonkamer? ik neem aan dat als je ze niet opent dat ze dan lang houdbaar zijn.

bedankt om mij alvast wat op weg te helpen.

groeten patrick
0 x

Terug naar “Japanse Whisky”