Aankopen op de luchthaven in Japan

Alles over Japanse Whisky (behalve proefnotities).
nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Aankopen op de luchthaven in Japan

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Feb 2016, 14:08

JBiggie schreef:Ik ga over 2 maanden naar Japan.Stel ik koop wat flesje in japan en doe deze in mijn koffer, en de douane controleert mij wat moet ik dan betalen?
Alleen belasting toch?Dat is 21% maar als je dat over een flesje betaald dan ben je alsnog goedkoper uit als ik het zo bekijk.Ik ben niet zo bekend hoe het werkt op luchthavens en iets mee nemen.Kan iemand mij duidelijk vertellen wat ze berekenen over een flesjes whisky als ze je controlleren?

Ik denk niet dat je er dan zo gemakkelijk afkomt.
Je bent dan drank aan het smokkelen hé!
Een flinke boete zal er ook wel aan vasthangen, neem ik aan...
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 04 Feb 2016, 14:18

JBiggie schreef:Ik ga over 2 maanden naar Japan.Stel ik koop wat flesje in japan en doe deze in mijn koffer, en de douane controleert mij wat moet ik dan betalen?
Alleen belasting toch?Dat is 21% maar als je dat over een flesje betaald dan ben je alsnog goedkoper uit als ik het zo bekijk.Ik ben niet zo bekend hoe het werkt op luchthavens en iets mee nemen.Kan iemand mij duidelijk vertellen wat ze berekenen over een flesjes whisky als ze je controlleren?

Welke flesjes ben je naar op zoek in Japan? Ben zelf 2 x in tokyo geweest afgelopen jaar, maar helaas geen mooie Japanners gevonden...
0 x
Afbeelding

JBiggie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor JBiggie » 04 Feb 2016, 15:11

nigel_tufnel schreef:

Ik denk niet dat je er dan zo gemakkelijk afkomt.
Je bent dan drank aan het smokkelen hé!
Een flinke boete zal er ook wel aan vasthangen, neem ik aan...

Ja dat vraag ik mij af dus.Ik snap dat 1 liter 1 liter is niet meer en niet minder.
0 x

JBiggie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor JBiggie » 04 Feb 2016, 15:16

MikerG schreef:

Welke flesjes ben je naar op zoek in Japan? Ben zelf 2 x in tokyo geweest afgelopen jaar, maar helaas geen mooie Japanners gevonden...

Er staat in ieder geval een hibiki 17 jaar op mij te wachten.Een vriend van mij woont in japan en vorige keer had hij een hibiki 17 jaar en een Nikka taketsuru 21 jaar voor mij gekocht.1 hiervan had hij opgestuurd en 1 mee genomen toen hij naar Nederland kwam.Nu wilden hij er weer 1 opsturen maar ze deden een beetje moeilijk bij het post kantoor.Dus deze staat nog bij hem.
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 04 Feb 2016, 15:23

ah ja, in July 2015 had ik zelf ook nog een Hibiki 17 gevonden in Odakyu, department store.
Dus daar zijn er wellicht hier en daar nog wel een paar te vinden..., wellicht meer kans buiten tokyo in andere steden.

Als je naar tokyo gaat kan ik je Zoetrope bar aanbevelen in Shinjuku.
leuke kleine whisky bar met groot assortiment om te proeven :)
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 05 Feb 2016, 10:36

MikerG schreef:Als je naar tokyo gaat kan ik je Zoetrope bar aanbevelen in Shinjuku.
leuke kleine whisky bar met groot assortiment om te proeven :)

Dat is nuttige info. Over een paar maanden ben ik oa in Tokyo :bigsmile
0 x

Taiwan200
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Taiwan200 » 22 Mar 2016, 02:05

Zo fles Nikka Samurai Kabuto kost nu in Japan 5000,Yen = 40 euro
0 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 22 Mar 2016, 21:42

Taiwan200 schreef:Zo fles Nikka Samurai Kabuto kost nu in Japan 5000,Yen = 40 euro

Heb je een linkje of winkel waar ik deze kan halen?
Een vriend van me zit er op dit moment namelijk, en echt koopjes zijn er nauwelijks te vinden...
0 x

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 27 Mar 2016, 16:24

Kan je ergens online zien wat er op de luchthaven te krijgen is ? Heb een vriend die regelmatig naar japan gaat maar vind het vervelend hem steeds naar het whiskysegment te sturen terwijl hij er niets van kent
0 x

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 01 Apr 2016, 16:11

Ik ben er afgelopen zomer geweest en ze hadden daar in elke vleugel een drankenwinkel met ongeveer hetzelfde assortiment. Toen ik vloog stonden er voldoende in de shops. Een week later vlogen vrienden van ons ook over Tokyo en was het overal uitverkocht. Een paar maanden later was er ook geen fles te krijgen toen een kennis op Tokyo vloog. Je moet dus een beetje geluk hebben.

Voor de rest was er toen geen enkele andere Japanse whisky te krijgen op het vliegveld, alleen maar de grote Schotse bekenden
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 04 Apr 2016, 09:10

Paar weken geleden heeft een vriend van me de Yamazaki - Distillers Reserve meegenomen:
https://www.whiskybase.com/whisky/58035/yamazaki-distillers-reserve

Ik was (omgerekend) iets van 40 euro kwijt.
Prima deal, al zeg ik het zelf. :duimop
0 x
Afbeelding

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 04 Apr 2016, 21:08

Taiwan200 schreef:Zo fles Nikka Samurai Kabuto kost nu in Japan 5000,Yen = 40 euro

Confirmed, Nikka Gold&Gold bemachtigd voor 40 eutjes :duimop
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Apr 2016, 11:54

Zit er eigenlijk nog verschil in het aanbod op de luchthavens van Hanede of Narita?
0 x

JBiggie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor JBiggie » 17 Apr 2016, 17:08

Jep klopt ik kom net uit Japan.En heb er ook nog 1 weten bemachtigen.Er stonden er nog 5.Ik was op Haneda airport.Verder was er niet veel meer.

Dyson81 schreef:

Confirmed, Nikka Gold&Gold bemachtigd voor 40 eutjes :duimop
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Jun 2016, 13:33

Gisteren terug gekomen via Narita, en ik moet zeggen dat het aanbod bedroefend was. Van de Japanse zelf stond er natuurlijk de Samurai, Nikka coffee malt en Miyagikyo.

Dus een tip voor alle toekomstige Japanreizigers; Koop wat je tegenkomt op het moment, want op het vliegveld is geen voordeel te behalen...
1 x

Terug naar “Japanse Whisky”