Karuizawa
Re: Karuizawa
Misverstandje dan 

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
Whiskywhisky
- Senior

-
Whiskywhisky
- Senior

http://www.rarewhisky101.com/karuizawa_index.html
Hoppa, weer -2,08%...niet spectaculair. Maar alweer een maand van opeenvolgende daling! Bubble bursts...?
Hoppa, weer -2,08%...niet spectaculair. Maar alweer een maand van opeenvolgende daling! Bubble bursts...?

1 x
- totalatool
- Forum goeroe

Niet alleen dat, het is immers nog steeds een gesloten distilleerderij waar erg goede whisky gemaakt werd.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

markymark schreef:Staaltje van perfecte marketing en hype
totalatool schreef:Niet alleen dat, het is immers nog steeds een gesloten distilleerderij waar erg goede whisky gemaakt werd.
Dat vind ik inderdaad wel héél kort door de bocht!
Markymark, heb je al een aantal verschillende Karuizawa single casks geproefd?
Dan weet je normaal gezien wel wat ik bedoel.
Net zoals totalatool zegt: daar werd héél erg goede whisky gemaakt!
Er is inderdaad een ongekende vraag naar Karuizawa maar dat maakt de kwaliteit niet minder hé.
En als je de prijzen met Port Ellen releases vergelijkt dan valt het best wel mee...
Er is een verschil tussen een hype creëren en "legendarisch/een klassieker" worden.
1 x
nigel_tufnel schreef:
En als je de prijzen met Port Ellen releases vergelijkt dan valt het best wel mee...
Is dat zo? Ik heb namelijk Karuizawa's gezien van tienduizenden euro's. Port Ellen's zijn dan wel (te) duur maar die bedragen heb ik nog niet gezien.
Neemt niet weg dat je gelijk had dat die comment kort door de bocht was.
Ik heb verder nog nooit een karuizawa single cask mogen proeven dus over de kwaliteit kan ik niet oordelen. Maar ik geloof je (en vele anderen met jou) op je woord.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:nigel_tufnel schreef:
Is dat zo? Ik heb namelijk Karuizawa's gezien van tienduizenden euro's. Port Ellen's zijn dan wel (te) duur maar die bedragen heb ik nog niet gezien.
Neemt niet weg dat je gelijk had dat die comment kort door de bocht was.
Ik heb verder nog nooit een karuizawa single cask mogen proeven dus over de kwaliteit kan ik niet oordelen. Maar ik geloof je (en vele anderen met jou) op je woord.
Inderdaad, grotendeels is dat zo. Er zijn inderdaad Karuizawa's van tienduizenden euro's maar dat zijn veilingprijzen.
Als je de retailprijzen bekijkt beginnen ze nu soms in mekaars vaarwater te komen.
Wat was de retailprijs van de laatste Port Ellen release? 3000 euro?
De laatste Karuizawa releases bij LMDW waren allemaal onder de 1000 euro en de leeftijd was vergelijkbaar (1984-1985).
Komt daar nog eens bij dat de officiële Port Ellen releases geen single casks zijn en dus ook nog eens een hogere oplage hebben (lees minder zeldzaam).
Kortweg Port Ellen 15th release (2964 bottles) -> retailprijs: +/- 3000 euro
Karuizawa 1985 (315 bottles) -> retailprijs: +/- 950 euro
Zelfs op de 2dehands markt zijn ze nog goedkoper te krijgen dan de Port Ellen.
2 x
Absurde prijzen, hoe lekker de whisky's ook mogen zijn. Alleen voor de happy few rich weggelegd...
0 x
nigel_tufnel schreef:markymark schreef:Staaltje van perfecte marketing en hypetotalatool schreef:Niet alleen dat, het is immers nog steeds een gesloten distilleerderij waar erg goede whisky gemaakt werd.
Dat vind ik inderdaad wel héél kort door de bocht!
Markymark, heb je al een aantal verschillende Karuizawa single casks geproefd?
Dan weet je normaal gezien wel wat ik bedoel.
Net zoals totalatool zegt: daar werd héél erg goede whisky gemaakt!
Er is inderdaad een ongekende vraag naar Karuizawa maar dat maakt de kwaliteit niet minder hé.
Er is een verschil tussen een hype creëren en "legendarisch/een klassieker" worden.
Ik heb ook nooit beweerd dat het slechte whisky is , maar de prijzen en de hype vind ik er kompleet over , ik betaalde nog geen 2 jaar geleden 86€ voor een karuizawa spirit of asama , en nu moet je al flink zoeken om die onder de 500€ te vinden
Ik vind persoonlijk die karuizawa zijn huidige prijs niet meer waard
0 x
-
Whiskywhisky
- Senior

-
Whiskywhisky
- Senior

Iemand nog iets mee gekregen van karuizawa prijs dalingen???
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe