Chichibu Distillery

Alles over Japanse Whisky (behalve proefnotities).
Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 603
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 08 Sep 2019, 21:46

Martius schreef:Ik weet wel iemand die ze nog verkoopt mocht je interesse hebben. Mij te duur in ieder geval.


Nog altijd? Had je bericht gemist. Vrees echter dat ze voor mij ook in de categorie te duur gaan vallen.
0 x

pieske86
Senior
Senior
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 Jan 2014, 11:31

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 09 Sep 2019, 19:28

Ik heb geluk gehad met de intergalactic fles. Zelf heb ik wel wat chichibu, super spul maar inderdaad schaarser en schaarser. On the way heb ik nog wel als iemand interesse heeft
0 x

Demas
Senior
Senior
Berichten: 317
Lid geworden op: 07 Okt 2018, 00:00

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor Demas » 10 Sep 2019, 20:18

pieske86 schreef:Ik heb geluk gehad met de intergalactic fles. Zelf heb ik wel wat chichibu, super spul maar inderdaad schaarser en schaarser. On the way heb ik nog wel als iemand interesse heeft


Wat kost zo een fles? Ratings op WB zijn decent genoeg om es te proberen maar prijzen zijn all over the place =)
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 10 Sep 2019, 21:38

Demas schreef:
pieske86 schreef:Ik heb geluk gehad met de intergalactic fles. Zelf heb ik wel wat chichibu, super spul maar inderdaad schaarser en schaarser. On the way heb ik nog wel als iemand interesse heeft


Wat kost zo een fles? Ratings op WB zijn decent genoeg om es te proberen maar prijzen zijn all over the place =)


Winkelprijs 1250 euro. Op de secundaire markt nu een veelvoud van dat bedrag. Waanzin is ‘t.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2313
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 12 Sep 2019, 16:26

thijs100 schreef:
Demas schreef:
pieske86 schreef:Ik heb geluk gehad met de intergalactic fles. Zelf heb ik wel wat chichibu, super spul maar inderdaad schaarser en schaarser. On the way heb ik nog wel als iemand interesse heeft


Wat kost zo een fles? Ratings op WB zijn decent genoeg om es te proberen maar prijzen zijn all over the place =)


Winkelprijs 1250 euro. Op de secundaire markt nu een veelvoud van dat bedrag. Waanzin is ‘t.


Ik ga het niet eens proberen, dat spul smaakt nooit beter dan de top 1000 whiskies uit mijn inmiddels bescheiden proeflijstje op WB
Maar een heleboel daarvan kosten 100´en euro´s minder ...ik haak echt af met die gasten die zeggen dat dit wel de moeite waard is voor dat geld en meestal alleen een fles dicht op de plank hebben staan
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor Paulini » 27 Jul 2021, 13:20

Komt een chichibu op red wine cask bij TWE. Je kunt op de ballot inschrijven als je de laatste 2 jaar een japans flesje bij hen hebt gekocht.
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1245
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 14 Jul 2022, 20:22

Dus waarschijnlijk geen Chichibu voor mij :(

Groet Cor
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jul 2022, 22:20

Hier ook geen kiekeboe voor Chichibu.

Heb ik verder ook niet heel veel met het huidige Japanse spul. Heeft iets met vertrouwen te maken en te voet en te paard. Maar bovenal de prijs.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1245
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 15 Jul 2022, 14:35

Reichenbach schreef:Hier ook geen kiekeboe voor Chichibu.

Heb ik verder ook niet heel veel met het huidige Japanse spul. Heeft iets met vertrouwen te maken en te voet en te paard. Maar bovenal de prijs.


Heb mooie japanse whisky gehad / geproefd, maar het huidige aanbod is idd niet uitnodigend, althans niet voor mij.

Groet Cor
0 x

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 687
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 18 Jul 2022, 08:45

Reichenbach schreef:Hier ook geen kiekeboe voor Chichibu.

Heb ik verder ook niet heel veel met het huidige Japanse spul. Heeft iets met vertrouwen te maken en te voet en te paard. Maar bovenal de prijs.


Iemand die vroeger ambassador was voor een gerenomeerd merk Japanse whisky (Y-amazaki) hebben we eens uitgehoord op een masterclass. Was 2013 en we hadden het hele rijtje…sherry cask, bourbon cask, puncheon, mizunara, en de 18y.
Best lekker, en we vroegen hem waarom Japanse whisky zo duur was…heel verhaal over de Yen tegenover de euro…en het warme klimaat speelde ook een rol!
Waarop wij repliede…in bourbon land is het ook warm, en toch kan je steengoede bourbons met leeftijd vinden voor nagenoeg weinig geld… :Scratch tot op heden niet geweten wat het er toe doet.

In elk geval, was een lekker rijtje, allemaal gekocht en allemaal leger dan leeg. Helaas niet meer te betalen nu, maar we hebben het toch maar gehad! :hoedaf
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Hubert
Senior
Senior
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 Mei 2020, 15:58
Locatie: Den Haag

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor Hubert » 18 Jul 2022, 16:08

Door de vaak bizarre prijzen heb ik de Japanners meestal links laten liggen, maar ik ben positief verrast door de Ichiros Malt & Grain.
Deze blend is samengesteld door de oprichter van Chichibu en nog steeds te koop voor een redelijke prijs.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... malt-grain
2 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1245
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 06 Mei 2023, 17:08

Chichibu.

Kan iemand de enorme prijsverschillen verklaren tussen bottelingen van deze distileerderij.
Blijf me daarover verbazen.
Ik ben en blijf namelijk gecharmeerd van japanse whisky, maar vind het moeilijk om van deze distileerderij wat aan te schaffen.
Tips ( betaalbare ) :hoera

Groet Cor.
0 x

Gebruikersavatar
francken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 10:23

Re: Chichibu Distillery

Ongelezen berichtdoor francken » 09 Mei 2023, 01:46

Hallo mensen,

Wat jaartjes geleden, heb ik deel genomen aan een Japanse whisky proeverij van WhiskyBase (shop). Menno was er ook nog.
Chichibu viel mij op, ondanks de jonge leeftijd.
Toch maar een flesje van gekocht, met voor mij toen een redelijke prijs:
• Ichiro's Malt - The First, Vintage 2008, Gebotteld 2011 (WB30036).
Volgens WhiskyStats is de Market Value Change: +383%
In 2013 een volgende fles van Chichibu:
• Ichiro’s Malt - On the Way, Gebotteld 2013 (WB50547).
Volgens WhiskyStats is de Market Value Change: +146%
De prijzen, die er toen voor betaald had, hield ik toen nog niet bij.
Maar ik was er al gauw achter, dat deze whisky’s een mogelijkheid hadden, om in waarde te zullen stijgen.
Alleen wil ik niet graag deelnemen aan acties, waardoor mijn mede hobby-genoten, meer moeten gaan betalen, omdat zij van dezelfde whisky ook willen genieten, tegen een eerlijke prijs.
Ik waardeer de acties van flippers daarom ook niet zo.
Gewoon ploppen die handel.
Jammer genoeg werden de bottelingen van Chichibu, die daarna uitkwamen, voor mij al gauw onbetaalbaar.

Ik raak nu een beetje uit de koers van Chichibu.

Met McKeesie ook weer een Japanse proeverij mee gedaan.
De algemene indruk: het karakter werd gemist.
Daarnaast natuurlijk: wordt je nu beduveld door Japanners of niet?
Gelukkig dat de wetgeving ondertussen iets strenger is geworden.

Maar ja, totdat ik weer op één of ander festival om het hoekje gluurde bij Michael Tucek:
• Blackadder Raw Cask Single Malt Shizuoka No. 781 2018
Bourbon Cask, 3 Year Old, Cask No. 781. 64.9% ABV.
Retails for ¥15,555 (US$107) within the Japanese domestic market.
• Blackadder Raw Cask Single Malt Shizuoka No. 1357 2018 – Review
Red Wine Cask, Japanese Barley, 3 Year Old. Cask No. 1357. 61.1% ABV. Retails for ¥24,332 (US$167) within the Japanese domestic market.
Tsja, nog maar 3 jaartjes oud, ook nog Japans (geen karakter) en waarschijnlijk weer die drap erin van BA.
Maar ja, toch maar proeven, vooral doordat Michael er zo enthousiast over was.
Wat een pareltjes, een ontzettende verrassing, smaakbom, heerlijk.
Vooral de rode wijn vat.
Zo zie je maar weer, dat er toch geen (eigen) regels zijn, met wat je bij voorbaat al lekker vindt of minder lekker. Blijft een lastige ontdekkingstocht (gelukkig).

Kortom, ik geniet van een whisky op zijn tijd, vind het tof wanneer ik er wat over kan leren, of dat andere wat van mij kunnen leren.
Maar ik hoop dat ik geen bijdrage hoeft te leveren, om prijzen van flessen onnodig te laten verhogen.
Whisky is om te genieten met flessen die eerlijke prijzen hebben, te ploppen en het mooiste is om met een groepje te genieten, samen ploppen, slap ouwehoeren, genieten en met elkaar de meningen, ervaringen en kennis delen.
Dat is pas genieten!
Ik koop flessen om ervan te genieten, alleen, maar vaak ook om in een groep, om er lekker, samen ervan te genieten.

Dus ploperdeplop.

Groetjes,

Tonny
2 x


Terug naar “Japanse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten