japanse whisky in eigen land goedkoper ?
-
- Actief lid
Re: japanse whisky in eigen land goedkoper ?
Ik herken me in bovenstaande verhalen. Ja, de gangbare whisky is er goedkoper, maar bijzondere flessen zijn er moeilijk te vinden en die zijn ook gelijk een stuk duurder.
Wat verzenden betreft: mocht je (een groot aantal flessen) naar NL willen verzenden, en je hebt even de tijd, dan kun je 'snail mail' overwegen. Je doos wordt dan per containerschip vervoerd. Is een stuk goedkoper dan per luchtpost versturen maar kan wel 2 a 3 maanden duren voordat het binnen is. Een doos van 17 kilo (helaas geen mooie whiskies) kostte uit mijn hoofd 50 a 60 euro om te verzenden. In november verstuurd, is medio januari aangekomen.
De Yamazaki 18yr limited edition was in de tax free shop op het vliegveld nog wel beschikbaar, maar daar moet je wel je portemonnee voor trekken.
Wat verzenden betreft: mocht je (een groot aantal flessen) naar NL willen verzenden, en je hebt even de tijd, dan kun je 'snail mail' overwegen. Je doos wordt dan per containerschip vervoerd. Is een stuk goedkoper dan per luchtpost versturen maar kan wel 2 a 3 maanden duren voordat het binnen is. Een doos van 17 kilo (helaas geen mooie whiskies) kostte uit mijn hoofd 50 a 60 euro om te verzenden. In november verstuurd, is medio januari aangekomen.
De Yamazaki 18yr limited edition was in de tax free shop op het vliegveld nog wel beschikbaar, maar daar moet je wel je portemonnee voor trekken.
0 x
-
- Actief lid
Op het vliegveld een Nikka Gold&Gold Samurai editie meenemen. Betaal je daar een 50 euro voor, in Nederland te koop voor 300..
https://www.whiskybase.com/whisky/80917/nikka-gold-gold
http://www.whiskykoning.nl/508005-nikka ... ld-samurai
https://www.whiskybase.com/whisky/80917/nikka-gold-gold
http://www.whiskykoning.nl/508005-nikka ... ld-samurai
1 x
-
- Senior
die samurai ben ik in Januari helaas niet tegengekomen 

0 x
-
- Actief lid
Je moet goed zoeken, maar soms kom je er 1 tegen op het vliegveld (alleen verkrijgbaar op Japanse vliegvelden)
0 x
-
- Actief lid
Op Tokyo Narita stonden er vorig jaar oktober tientallen (bij 3 a 4 shops). Gezien de wisselende reacties over de verkrijgbaarheid van de Samurai is het denk ik toch een kwestie van geluk hebben.
0 x
-
- Nieuwkomer
10.000 yen voor een yamazaki 12 years. Die zijn inderdaad goed aan de prijs geworden. En ze weten het allemaal want die flessen staan ook niet in de schappen maar achter hun bij de kassa.
0 x
-
- Nieuwkomer
Berrysaki schreef:Op Tokyo Narita stonden er vorig jaar oktober tientallen (bij 3 a 4 shops). Gezien de wisselende reacties over de verkrijgbaarheid van de Samurai is het denk ik toch een kwestie van geluk hebben.
inderdaad nu stonden er ook voldoende op de luchthaven voor 5000 yen taxi free
0 x
-
- Senior
freddievtb schreef:Net uit Tokyo terug.
Mijn aanwinsten:
Akashi Red 500ml : 6.50 euro
Akashi White 500ml Oak: 8,30 euro
Fuji-Sanroku 700ml 50%: 10 euro
Suntory Old Whisky 700ml: 20 euro
Chivas Regal Mizunara 12y: 36 euro
Dus JA... ligt eraan wat je zoekt, maar kan goedkoop
Leuk lijstje en leuke prijzen.
Ik ben nu officieel jaloers.
1 x
-
- Top bijdrager
Berrysaki schreef:Ik herken me in bovenstaande verhalen. Ja, de gangbare whisky is er goedkoper, maar bijzondere flessen zijn er moeilijk te vinden en die zijn ook gelijk een stuk duurder.
Hmm, zo'n doos laten opsturen kan best interessant zijn dus...
Ik heb echter geen idee hoe zoiets werkt.
0 x
-
- Actief lid
Whisky-ettenleur schreef:Berrysaki schreef:Ik herken me in bovenstaande verhalen. Ja, de gangbare whisky is er goedkoper, maar bijzondere flessen zijn er moeilijk te vinden en die zijn ook gelijk een stuk duurder.
Hmm, zo'n doos laten opsturen kan best interessant zijn dus...
Ik heb echter geen idee hoe zoiets werkt.
Het is eigenlijk net als in Nederland, gewoon langs het postkantoor gaan

Op de volgende pagina van JPPost kun je de verschillende tarieven zien voor de diverse verzendopties voor een pakket met gewicht naar keuze. Dat geeft een idee van de kosten. Je moet dan alleen wel het pakket vanuit daar sturen. Het is dus geen verzendservice waar je het vanuit een slijter naartoe stuurt die het vervolgens weer naar NL stuurt.
Hoop dat dit je een beeld geeft.
Grt,
Berry
0 x
-
- Nieuwkomer
Salud Distribution is sinds 2017 de officiële importeur voor Mars whisky / Chichibu en Hanyu. Bij vragen voor verkoop punten graag even contact. Support@saluddistribution.nl
0 x
-
- Nieuwkomer
Kan in Maleisië Yamazaki 18y bestellen. €120 per fles. Betrouwbaar of niet aan beginnen?
0 x
-
- Moderator
Fred van der Ven schreef:Kan in Maleisië Yamazaki 18y bestellen. €120 per fles. Betrouwbaar of niet aan beginnen?
Beste Fred,
Welkom op het forum.
Wellicht is het een idee om je eerst (ook) even voor te stellen;
Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Ervaring heeft geleerd dat de vaste gebruikers hier behulpzamer zijn als blijkt dat het niet om een losse flodder gaat.
Bronvermelding kan ook helpen. Ja je loopt het risico dat iemand hem voor je neus wegkaapt.
Maar om vast te stellen of het om een on/betrouwbaar adres gaat is deze informatie cruciaal.
Een vaste regel in aankoop land... als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.
Veel succes met je beslissing, en veel geluk als je belsuit tot een aankoop over te gaan.
En natuurlijk heel veel plezier hier op het forum.
Groet,
Edwin
0 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
- Nieuwkomer
Ik ben net terug uit Tokio, heb het geluk gehad om op de AirPort een Nikka Samurai te kunnen kopen en de Suntory OX 2021 limited edition. De verkoper zij mij don’t drink them, keep them.
Ik zie echt bizarre prijzen op eBay, gaan die echt voor zoveel geld weg?
Ik zie echt bizarre prijzen op eBay, gaan die echt voor zoveel geld weg?
0 x
-
- Actief lid
flyinghellas schreef:Ik zie echt bizarre prijzen op eBay, gaan die echt voor zoveel geld weg?
Nou, reken je niet rijk. Geen idee wat je ervoor betaald hebt natuurlijk. Qua advies snap ik het wel. De samurai staat niet echt bekend als heul lekker

0 x