japanse whisky in eigen land goedkoper ?

Alles over Japanse Whisky (behalve proefnotities).
Berrysaki
Actief lid
Actief lid

Re: japanse whisky in eigen land goedkoper ?

Ongelezen berichtdoor Berrysaki » 02 Feb 2017, 07:44

Ik herken me in bovenstaande verhalen. Ja, de gangbare whisky is er goedkoper, maar bijzondere flessen zijn er moeilijk te vinden en die zijn ook gelijk een stuk duurder.

Wat verzenden betreft: mocht je (een groot aantal flessen) naar NL willen verzenden, en je hebt even de tijd, dan kun je 'snail mail' overwegen. Je doos wordt dan per containerschip vervoerd. Is een stuk goedkoper dan per luchtpost versturen maar kan wel 2 a 3 maanden duren voordat het binnen is. Een doos van 17 kilo (helaas geen mooie whiskies) kostte uit mijn hoofd 50 a 60 euro om te verzenden. In november verstuurd, is medio januari aangekomen.

De Yamazaki 18yr limited edition was in de tax free shop op het vliegveld nog wel beschikbaar, maar daar moet je wel je portemonnee voor trekken.
0 x

Holkers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Holkers » 23 Feb 2017, 15:16

Op het vliegveld een Nikka Gold&Gold Samurai editie meenemen. Betaal je daar een 50 euro voor, in Nederland te koop voor 300..

https://www.whiskybase.com/whisky/80917/nikka-gold-gold

http://www.whiskykoning.nl/508005-nikka ... ld-samurai
1 x
Water is voor thee, niet voor whisky

freddievtb
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 23 Feb 2017, 23:35

die samurai ben ik in Januari helaas niet tegengekomen :cry:
0 x

Holkers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Holkers » 24 Feb 2017, 10:37

Je moet goed zoeken, maar soms kom je er 1 tegen op het vliegveld (alleen verkrijgbaar op Japanse vliegvelden)
0 x
Water is voor thee, niet voor whisky

Berrysaki
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Berrysaki » 25 Feb 2017, 16:01

Op Tokyo Narita stonden er vorig jaar oktober tientallen (bij 3 a 4 shops). Gezien de wisselende reacties over de verkrijgbaarheid van de Samurai is het denk ik toch een kwestie van geluk hebben.
0 x

Patrick77777
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Patrick77777 » 10 Apr 2017, 20:14

10.000 yen voor een yamazaki 12 years. Die zijn inderdaad goed aan de prijs geworden. En ze weten het allemaal want die flessen staan ook niet in de schappen maar achter hun bij de kassa.
0 x

Patrick77777
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Patrick77777 » 10 Apr 2017, 20:15

Berrysaki schreef:Op Tokyo Narita stonden er vorig jaar oktober tientallen (bij 3 a 4 shops). Gezien de wisselende reacties over de verkrijgbaarheid van de Samurai is het denk ik toch een kwestie van geluk hebben.

inderdaad nu stonden er ook voldoende op de luchthaven voor 5000 yen taxi free
0 x

Ruud W
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 12 Apr 2017, 19:37

freddievtb schreef:Net uit Tokyo terug.
Mijn aanwinsten:
Akashi Red 500ml : 6.50 euro
Akashi White 500ml Oak: 8,30 euro
Fuji-Sanroku 700ml 50%: 10 euro
Suntory Old Whisky 700ml: 20 euro
Chivas Regal Mizunara 12y: 36 euro

Dus JA... ligt eraan wat je zoekt, maar kan goedkoop :)

Leuk lijstje en leuke prijzen.
Ik ben nu officieel jaloers.
1 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 24 Apr 2017, 11:22

Berrysaki schreef:Ik herken me in bovenstaande verhalen. Ja, de gangbare whisky is er goedkoper, maar bijzondere flessen zijn er moeilijk te vinden en die zijn ook gelijk een stuk duurder.

Wat verzenden betreft: mocht je (een groot aantal flessen) naar NL willen verzenden, en je hebt even de tijd, dan kun je 'snail mail' overwegen. Je doos wordt dan per containerschip vervoerd. Is een stuk goedkoper dan per luchtpost versturen maar kan wel 2 a 3 maanden duren voordat het binnen is. Een doos van 17 kilo (helaas geen mooie whiskies) kostte uit mijn hoofd 50 a 60 euro om te verzenden. In november verstuurd, is medio januari aangekomen.

De Yamazaki 18yr limited edition was in de tax free shop op het vliegveld nog wel beschikbaar, maar daar moet je wel je portemonnee voor trekken.

Hmm, zo'n doos laten opsturen kan best interessant zijn dus...
Ik heb echter geen idee hoe zoiets werkt.
0 x
Afbeelding

Berrysaki
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Berrysaki » 24 Apr 2017, 21:36

Whisky-ettenleur schreef:
Berrysaki schreef:Ik herken me in bovenstaande verhalen. Ja, de gangbare whisky is er goedkoper, maar bijzondere flessen zijn er moeilijk te vinden en die zijn ook gelijk een stuk duurder.

Hmm, zo'n doos laten opsturen kan best interessant zijn dus...
Ik heb echter geen idee hoe zoiets werkt.

Het is eigenlijk net als in Nederland, gewoon langs het postkantoor gaan ;)
Op de volgende pagina van JPPost kun je de verschillende tarieven zien voor de diverse verzendopties voor een pakket met gewicht naar keuze. Dat geeft een idee van de kosten. Je moet dan alleen wel het pakket vanuit daar sturen. Het is dus geen verzendservice waar je het vanuit een slijter naartoe stuurt die het vervolgens weer naar NL stuurt.

Hoop dat dit je een beeld geeft.

Grt,
Berry
0 x

Movvliet
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Movvliet » 15 Mei 2017, 23:08

Salud Distribution is sinds 2017 de officiële importeur voor Mars whisky / Chichibu en Hanyu. Bij vragen voor verkoop punten graag even contact. Support@saluddistribution.nl
0 x

Terug naar “Japanse Whisky”