Wat komt er na Yamazaki 12?
Wat komt er na Yamazaki 12?
Kon'nichiwa,
Ik heb ooit een fles Yamazaki 12 gekregen (destijds was deze nog betaalbaar en kostte ongeveer €60,-). Ik vond hem erg lekker, maar qua smaak te veel op Jameson Select Reserve Small Batch lijken (tropisch fruit, hints van kokos). Het prijsverschil tussen deze whisky's is inmiddels opgelopen tot meer dan €70,-, waardoor Yamazaki 12 voor mij nu no-go is. Ik vind het echter wel leuk om een Japanse whisky in mijn collectie te houden en op dit vlak mijn horizon te verbreden. Wat zijn jullie tips voor betaalbare Japanse whisky's met een goede prijs- / kwaliteitverhouding?
Ik heb ooit een fles Yamazaki 12 gekregen (destijds was deze nog betaalbaar en kostte ongeveer €60,-). Ik vond hem erg lekker, maar qua smaak te veel op Jameson Select Reserve Small Batch lijken (tropisch fruit, hints van kokos). Het prijsverschil tussen deze whisky's is inmiddels opgelopen tot meer dan €70,-, waardoor Yamazaki 12 voor mij nu no-go is. Ik vind het echter wel leuk om een Japanse whisky in mijn collectie te houden en op dit vlak mijn horizon te verbreden. Wat zijn jullie tips voor betaalbare Japanse whisky's met een goede prijs- / kwaliteitverhouding?
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Re: Wat komt er na Yamazaki 12?
Tja, Japanse whisky tegen betaalbare prijzen is tegenwoordig bijna een contradictie
Je zal je dan moeten richten op de Japanse NAS whisky's:
Nikka from the barrel, Nikka All Malt, Nikka Coffey malt, Nikka Coffey grain, Miyagikyo NAS & Yoichi NAS, Hakushu of Yamazaki Distillers Reserve,...
Nikka from the barrel wordt meestal verkozen als beste "bang for your buck" in deze reeks.
Je zal je dan moeten richten op de Japanse NAS whisky's:
Nikka from the barrel, Nikka All Malt, Nikka Coffey malt, Nikka Coffey grain, Miyagikyo NAS & Yoichi NAS, Hakushu of Yamazaki Distillers Reserve,...
Nikka from the barrel wordt meestal verkozen als beste "bang for your buck" in deze reeks.
0 x
De Nikka Black 8 kost rond de € 30 en is zeer lekker. Maar volgens mij gaat ie er ook uit, dus niet te lang wachten.
1 x
Van dezelfde distilleerderij Suntory heb je ook Hibiki.
Ook niet heel goedkoop. In Nederland te bestellen net onder de €70,-, maar wel goedkoper dan Yamazaki.
Ik heb zelf de Hibiki Japanese Harmony in huis. Erg zachte, zelfs zoetige geur. Ik vind het iets te vroeg om een nu even te proeven voor je
De flessen uit de Hibiki reeks vind ik zelf ook niet misstaan op mijn whisky kastje.
Succes met je speurtocht naar mooie, betaalbare Japanse whiskies!
Ook niet heel goedkoop. In Nederland te bestellen net onder de €70,-, maar wel goedkoper dan Yamazaki.
Ik heb zelf de Hibiki Japanese Harmony in huis. Erg zachte, zelfs zoetige geur. Ik vind het iets te vroeg om een nu even te proeven voor je
De flessen uit de Hibiki reeks vind ik zelf ook niet misstaan op mijn whisky kastje.
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Nikka Pure Malt Red/White/Black....
Ook redelijk betaalbare whisky's
Ook redelijk betaalbare whisky's
0 x
JdeJager schreef:Van dezelfde distilleerderij Suntory heb je ook Hibiki.
Ik heb zelf de Hibiki Japanese Harmony in huis. Erg zachte, zelfs zoetige geur. Ik vind het iets te vroeg om een nu even te proeven voor je![]()
Waar haal jij een Hibiki, behalve die Harmony, voor onder de € 70,- dan? Ik kan ze nergens vinden en ben ook op zoek.
0 x
Ja idd een leuke whisky om te proeven is de hibiki 12.
De 50 cl versie moet haalbaar zijn onder de 70.
Gr
De 50 cl versie moet haalbaar zijn onder de 70.
Gr
0 x
Pvb schreef:JdeJager schreef:Van dezelfde distilleerderij Suntory heb je ook Hibiki.
Ik heb zelf de Hibiki Japanese Harmony in huis. Erg zachte, zelfs zoetige geur. Ik vind het iets te vroeg om een nu even te proeven voor je![]()
Waar haal jij een Hibiki, behalve die Harmony, voor onder de € 70,- dan? Ik kan ze nergens vinden en ben ook op zoek.
Ik zie via Google shopping resultaten de Hibiki 12 70cl bij Slijterij Leiden voor €68,95 exc verzendkosten.
Japanese Harmony is €69,95 bij Drank Dozijn.
Ik heb zelf al wel eens wat besteld bij Slijterij Leiden. Bezorg tijd was wat lang, maar verder erg tevreden.
Excuus, als ik doorklik naar de webshop, zie ik dat de Hibiki 12 tijdelijk niet leverbaar is. Sorry voor de dode mus.
Mocht ik in de toekomst in Japan zijn, ga ik wel even kijken of ze daar te krijgen zijn voor die prijs en een aantal meenemen voor onze forum leden.
1 x
Ja Slijterij Leiden had ik ook gezien, maar inderdaad niet meer te krijgen........ 
0 x
Fujikai, nieuwe whisky van Monde Shuzo, een 10 jaar oude voor 50€.
1 x
kindvall schreef:Fujikai, nieuwe whisky van Monde Shuzo, een 10 jaar oude voor 50€.
Erg lekker idd, leer in de neus, veel fruit in de smaak. Bijzondere whisky!
1 x
-
Whiskywhisky
- Senior

Whiskieke schreef:Yamazaki 13 ?
(I know very very....)
Heb allerlei geruchten gehoord dat de yamazaki 12 en 18 ermee stoppen (net als 10 yo). Andere liefhebbers ook zulke berichten eerder gehoord...?
0 x