Nikka Yoichi 1986 59 %

Alle proefnotities van Japanse Whisky.

Nikka Yoichi 1986 59 %

minder dan 56
0
Geen stemmen
56-60
0
Geen stemmen
61-65
0
Geen stemmen
66-70
0
Geen stemmen
71-75
0
Geen stemmen
76-80
0
Geen stemmen
81-85
0
Geen stemmen
86-90
1
100%
91-95
0
Geen stemmen
96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Nikka Yoichi 1986 59 %

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Okt 2010, 21:13

Dit is een sample van het Lindores Whisky Festival 2010.

Neus: fruitig (bananen en ander exotisch fruit), zoet, opvallend zacht voor 59 % vol. Ik vind hem heel lekker. Na een tijdje is dat zoete er wat af en ruik ik wat meer natte bladeren en een vleugje rook. Er komen hoe langer hoe meer verschillende geuren op me af. Een beetje smeulende as. Met een paar druppels water ruik ik weer die bananen, heerlijk. Dat is weer snel verdwenen en maakt plaats voor een geur die ik niet kan benoemen. Ik ruik echter niets onaangenaams zoals was of vernis. Jeezes, ik kan hier nog heel lang aan ruiken. Intrigerend gewoon.
Smaak: zoethout (en veel!), prikkelend op de tong, weer wat fruit maar het hoge alcoholpercentage verdoezelt nog wat teveel IMO. Met water: nog steeds prikkelend, olie-achtiger, minder zoethout maar nog steeds fruitig. I like it!
Afdronk: prikkelend, zoet, fruitig, tannine.
Commentaar: Heerlijke whisky met een fascinerende geur. Ik zat langer mijn met neus in het glas dan dat ik er van geproefd heb. Ik vind het een heel klein beetje jammer dat de sensaties van de neus zich niet zo sterk in de smaak hebben doorgezet. Het is geen super hoogvlieger zoals de Karuizawa 1992 (cask 6978), maar toch een hele goeie. Ik geef hem 87/100. Vooral voor de neus.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Japanse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast