Lana likes Jim Bean, ze drinkt het straight from the bottle
Liederen met Whisky (whiskey) in de tekst
Lana del Rey - Kinda outta luck
Lana del Rey - Kinda outta luck
0 x
Re: Liederen met Whisky (whiskey) in de tekst
Grappig om te zien dat Queensrÿche, Wishbone Ash, Tankard, Godsmack, Nazareth, Fair to Midland en zelfs Darkthrone al hier genoemd zijn. Dan voel ik me ook niet geremd om nog wat meer stevig werk erin te gooien
Het aantal whisky's in mijn muziek collectie blijkt aardig in de buurt te komen van het aantal in mijn vitrinekasten
Opvallend genoeg nog niet genoemd: 'Devil or the Blue Cat's Song' van Volbeat. Heerlijk nummer.
"Banging the head against the table, the whiskey can no longer find it's way home"
En in de categorie 'ken je klassiekers':
The Who - Whiskey Man
Electric Light Orchestra - Whiskey Girls
Van Halen - Take Your Whiskey Home
Procol Harum - Whisky Train
Mötley Crüe - Down at the Whiskey
Al gaat dit natuurlijk eigenlijk niet over de drank, maar over de bekende club Whiskey-A-Go-Go in Hollywood...
Doro - Like Whiskey Straight
Wolf - Whisky Psycho Hellions
Budgie - Whiskey River
Riot - Whiskey Man (zelfde titel, maar ander nummer dan dat van The Who)
Trouble - Arthur Brown's Whiskey Bar
The Hidden Hand - The Resurrection of Whiskey Foote
Onkel Tom - Carambo, Caracho, ein Whisky (cover van Heino)
Nashville Pussy - Hate And Whisky
Bulldozer - Whisky Time
Orange Goblin - Whiskey Leech
Real Mckenzies - Dance Around the Whiskey
Zebrahead - Karma Flavored Whiskey
Weedeater - Whiskey Creek
Wat een cliché afbeeldingen bij elk van die metalbands trouwens, ongelooflijk
Blood, Demons & Whisky van Al Atkins is ook een erg fijn nummer, alleen kan ik het helaas niet op joetjoep vinden... En de titel Whiskey on a Sunday van Flogging Molly schiet me te binnen, al heet volgens mij alleen het album zo.
Zo, nu vind ik het wel goed geweest voor vandaag
Opvallend genoeg nog niet genoemd: 'Devil or the Blue Cat's Song' van Volbeat. Heerlijk nummer.
"Banging the head against the table, the whiskey can no longer find it's way home"
En in de categorie 'ken je klassiekers':
The Who - Whiskey Man
Electric Light Orchestra - Whiskey Girls
Van Halen - Take Your Whiskey Home
Procol Harum - Whisky Train
Mötley Crüe - Down at the Whiskey
Al gaat dit natuurlijk eigenlijk niet over de drank, maar over de bekende club Whiskey-A-Go-Go in Hollywood...
Doro - Like Whiskey Straight
Wolf - Whisky Psycho Hellions
Budgie - Whiskey River
Riot - Whiskey Man (zelfde titel, maar ander nummer dan dat van The Who)
Trouble - Arthur Brown's Whiskey Bar
The Hidden Hand - The Resurrection of Whiskey Foote
Onkel Tom - Carambo, Caracho, ein Whisky (cover van Heino)
Nashville Pussy - Hate And Whisky
Bulldozer - Whisky Time
Orange Goblin - Whiskey Leech
Real Mckenzies - Dance Around the Whiskey
Zebrahead - Karma Flavored Whiskey
Weedeater - Whiskey Creek
Wat een cliché afbeeldingen bij elk van die metalbands trouwens, ongelooflijk
Blood, Demons & Whisky van Al Atkins is ook een erg fijn nummer, alleen kan ik het helaas niet op joetjoep vinden... En de titel Whiskey on a Sunday van Flogging Molly schiet me te binnen, al heet volgens mij alleen het album zo.
Zo, nu vind ik het wel goed geweest voor vandaag
Laatst gewijzigd door Kay op 26 Nov 2011, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Mooie lijst Kay !
"Bij Bulldozer - Whisky Time" dacht ik dat het instrumentaal was,... maar dat kwam toch nog goed.
Qua titel vind ik "Orange Goblin - Whiskey Leech" wel heel sprekend.
En voor "Weedeater - Whiskey Creek" zal ik mijn fantasie nog eens de vrije loop laten om het verband met whiskey te vinden... ik heb al wel wat ideeën maar toch
Zebrahead - Karma Flavored Whiskey ... dat is wel een buitenbeentje in de reeks
... in meer dan een opzicht ..
"Bij Bulldozer - Whisky Time" dacht ik dat het instrumentaal was,... maar dat kwam toch nog goed.
Qua titel vind ik "Orange Goblin - Whiskey Leech" wel heel sprekend.
En voor "Weedeater - Whiskey Creek" zal ik mijn fantasie nog eens de vrije loop laten om het verband met whiskey te vinden... ik heb al wel wat ideeën maar toch
Zebrahead - Karma Flavored Whiskey ... dat is wel een buitenbeentje in de reeks
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Op welke opzichten doel je dan, behalve dat de link het om onverklaarbare (voor mij althans) reden niet doet? Dat het daarbij niet zo goed afloopt met de whiskey? 
Ben hierdoor wel op het idee gekomen om die plaat van The Who (A Quick One) weer eens op te zetten, heerlijke tijdloze muziek (wat dat betreft is Zebrahead inderdaad ook wel een buitenbeentje, want hun stijl is verre van tijdloos).
Ben hierdoor wel op het idee gekomen om die plaat van The Who (A Quick One) weer eens op te zetten, heerlijke tijdloze muziek (wat dat betreft is Zebrahead inderdaad ook wel een buitenbeentje, want hun stijl is verre van tijdloos).
0 x
Kay schreef:Op welke opzichten doel je dan, behalve dat de link het om onverklaarbare (voor mij althans) reden niet doet? Dat het daarbij niet zo goed afloopt met de whiskey?
De link is nu in orde !
Was .../watch?v=kPXKAqkq5q8&ob=av2e en "&ob=av2e" moet er af.
Ik had hem inderdaad met cut/paste geprobeerd en het blijkt dat ik een hele andere clip heb gezien.. met schaars geklede dames ! Vandaar mijn opmerking
Neen, zelfs in mijn Browser History kan ik die niet meer terugvinden 
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Mountain - Never In My Life
Mountain - Never In My Life
Ik weet niet wat ik me bij cider whiskey voor moet stellen, maar wat een heerlijke plaat
Ik weet niet wat ik me bij cider whiskey voor moet stellen, maar wat een heerlijke plaat

0 x
Fijn nummer.
Om de directe link te laten werken moet je overigens die &feature=related weghalen.
Om in Ierse sferen te blijven wat Dropkick Murphys:
Blood and Whiskey
Vices and Virtues
The Dirty Glass
(Kon niet kiezen
)
Had eigenlijk wel wel verwacht dat Dropkick deze al gepost zou hebben
Fiddlers Green (klinkt Iers, maar is hartstikke Duits):
The Night Paddy Murphy Died
Too Drunk
Life Full of Pain:
O ja en dan hebben we deze nog:
Dit klinkt dan weer allerminst Iers, maar wat 'n heerlijke stem heeft die vent toch
Om de directe link te laten werken moet je overigens die &feature=related weghalen.
Om in Ierse sferen te blijven wat Dropkick Murphys:
Blood and Whiskey
Vices and Virtues
The Dirty Glass
(Kon niet kiezen
Had eigenlijk wel wel verwacht dat Dropkick deze al gepost zou hebben

Fiddlers Green (klinkt Iers, maar is hartstikke Duits):
The Night Paddy Murphy Died
Too Drunk
Life Full of Pain:
O ja en dan hebben we deze nog:
Dit klinkt dan weer allerminst Iers, maar wat 'n heerlijke stem heeft die vent toch
0 x
Ik wil dit topic nu ook weer niet kapen, maar zaterdag hoorde ik deze langskomen op een feestje:
0 x
Kay schreef:Had eigenlijk wel wel verwacht dat Dropkick deze al gepost zou hebben
Hmmm... Deze dan maar:
Niet de beste plaat van de man, maar het gaat over whiskey.
0 x
Ik neem me ook al een hele tijd voor om die plaat eens te luisteren, maar nog steeds niet gedaan.
En ja hoor, wat staat er op het nieuwe album van mijn favoriete band? 'Just one more shot of whiskey'
Iced Earth - Anguish of Youth
Weer geen vrolijk wijsje
En ja hoor, wat staat er op het nieuwe album van mijn favoriete band? 'Just one more shot of whiskey'
Iced Earth - Anguish of Youth
Weer geen vrolijk wijsje

0 x
Is een band met whisky in de bandnaam ook goed genoeg? Ze zijn er al een jaar of 7 mee opgehouden maar eind jaren 80/ begin 90 stonden de Whisky Priests garant voor een avondje ongepolijst rampestampen in een aanstekelijke mix tussen Noord Engelse folk en punk. Qua bekende equivalenten komt de Pogues misschien nog een beetje in de buurt. In heb ze een aantal keren mogen zien optreden en al klonk het live muzikaal gezien vaak voor geen meter, de sfeer en enthousiasme compenseerden het rijkelijk! Het allesomvattende thema qua presentatie en songteksten betrof grotendeels het leven en de historie rondom de Noord Engelse kolenmijnen. 'The Coal Digger's Grave' is in elk geval een liedje waar meermaals een "gie us whiskyeeeeeeaah!" wordt gebruld
Erg obscuur en uit hun begintijd. Geen youtube van kunnen vinden.
Hier een ander leuk deuntje van ze:
En wat een whisky priest was/ is leest u hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Whisky_priest Qua 'moral weaknesses' vind ik dit een geestelijke nog te vergeven anders dan die vuiligheid waar je vaker over hoort de laatste tijd
Hier een ander leuk deuntje van ze:
En wat een whisky priest was/ is leest u hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Whisky_priest Qua 'moral weaknesses' vind ik dit een geestelijke nog te vergeven anders dan die vuiligheid waar je vaker over hoort de laatste tijd
0 x
Het laat me ook een beetje aan Rowwen Hèze denken eigenlijk
Wat bands met whisky / whiskey in de naam betreft, leert de online metal encyclopedie Metal-Archives ons het volgende:
Brothers of Whiskey, Heavy Metal / Hard Rock, Italy
Spicy Whisky, Heavy Metal/Progressive Rock, France
Southern Whiskey Rebellion, Southern/Stoner Metal, United States
Whiskey & Funeral, Black/Death Metal, Italy
Whiskey Hellchild, Stoner/Southern Metal, United States
Whiskey Ritual, Black 'n' Roll, Italy
Opvallend genoeg de helft Italiaans. Niet dat ik hier ook maar een band van ken, maar dit even ter toevoeging in de categorie 'nutteloze weetjes'
Wat bands met whisky / whiskey in de naam betreft, leert de online metal encyclopedie Metal-Archives ons het volgende:
Brothers of Whiskey, Heavy Metal / Hard Rock, Italy
Spicy Whisky, Heavy Metal/Progressive Rock, France
Southern Whiskey Rebellion, Southern/Stoner Metal, United States
Whiskey & Funeral, Black/Death Metal, Italy
Whiskey Hellchild, Stoner/Southern Metal, United States
Whiskey Ritual, Black 'n' Roll, Italy
Opvallend genoeg de helft Italiaans. Niet dat ik hier ook maar een band van ken, maar dit even ter toevoeging in de categorie 'nutteloze weetjes'
0 x
Patti Plinko and her Boy - Whisky 6
http://www.pattiplinko.com/audio--cds.html
http://youtu.be/gFzItsj8Ipc
Patti Plinko and her Boy "Whisky & Murder"
http://youtu.be/_1DL3yLuP8o
http://www.pattiplinko.com/audio--cds.html
http://youtu.be/gFzItsj8Ipc
Patti Plinko and her Boy "Whisky & Murder"
http://youtu.be/_1DL3yLuP8o
0 x