Liederen met Whisky (whiskey) in de tekst
Re: Liederen met Whisky (whiskey) in de tekst
Niet echt mijn ding, maar best nog wel om aan te horen eigenlijk.
The Tossers zijn op hun nieuwe ook niet bepaald zuinig met de whiskey:
In het nummer Slainte komt echter vreemd genoeg weer geen whiskey voor...
The Tossers zijn op hun nieuwe ook niet bepaald zuinig met de whiskey:
In het nummer Slainte komt echter vreemd genoeg weer geen whiskey voor...
0 x
Iced Earth - Peacemaker
Op de Rock Tribune sampler van deze maand kwam ik maar liefst twee nummers van nieuwe metal releases tegen waarin 'a shot of whiskey' genuttigd wordt, waaronder een van mijn favoriete band:
Het andere nummer is Metal Rules Tonight van het mij tot nu toe onbekende Hammercult, maar dat is nog niet op Youtube te vinden.
Het andere nummer is Metal Rules Tonight van het mij tot nu toe onbekende Hammercult, maar dat is nog niet op Youtube te vinden.
0 x
Het origineel is volgens mij van Tom Waits en hoewel ook dat heel goed is, vind ik deze cover (acoustisc live versie) nóg beter!
Deze band is min of meer vernoemd naar Johnnie Walker Black Label:
Deze lijken mij wel duidelijk
A bottle of whisky and a new set of lies
Got any whisky?
The whiskey keeps following
Deze band is min of meer vernoemd naar Johnnie Walker Black Label:
Deze lijken mij wel duidelijk
A bottle of whisky and a new set of lies
Got any whisky?
The whiskey keeps following
0 x
Je hebt het zojuist gepresteerd om 7 clips te posten die me bevallen 
Nou goed, die van Rory Block is wel ietsje te zoetsappig, maar het is nog wel om aan te horen. Dire Straits, Black Label Society en Joe Bonamassa is in ieder geval geweldige muziek, al kan ik me niet voorstellen dat die hier nog niet de revue waren gepasseerd.

Nou goed, die van Rory Block is wel ietsje te zoetsappig, maar het is nog wel om aan te horen. Dire Straits, Black Label Society en Joe Bonamassa is in ieder geval geweldige muziek, al kan ik me niet voorstellen dat die hier nog niet de revue waren gepasseerd.
0 x
Dat doe je goed idd, mijn favoriete nummer of all time 'Private Investigations' (geen idee waarom overigens, geen emotionele connectie en mijn normale muzieksmaak zijn de Dire Straits niet) plus een rijtje blues-grootheden aangevoerd door Bonamassa. Lekker 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Kay schreef:Je hebt het zojuist gepresteerd om 7 clips te posten die me bevallen
Ik heb alle zestien pagina's even doorgebladerd voor ik het bericht plaatste, en hoefde maar 1 nummer te verwijderen omdat het al genoemd was (Burn It To The Ground, van Nickelback, volgens mij gepost door jou
). Dus tenzij ik heel veel gemist heb, is er nog niet eerder iets van BLS, Bonamassa of Knopfler/DS geplaatst. Maar goed, goede muziek komt vroeg of laat toch wel om de hoek kijken zie je wel! Rory Block staat trouwens ook op pagina 1, maar dat is een andere versie.
0 x
Private Investigations nog niet hier genoemd?? Dan hebben we wel flink de plank mis geslagen met z'n allen!
0 x
Kay schreef:Private Investigations nog niet hier genoemd?? Dan hebben we wel flink de plank mis geslagen met z'n allen!
Brothers in Arms .... een (emotionele) topper, achteraf weet ik niet of het handig was dat er een connectie is met een droeve gebeurtenis.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Gary Allan - It Ain't The Whiskey
Volgens mij is deze ook nog niet genoemd:
0 x
Sarke - Ugly
Waarschuwing: Beluister het onderstaande nummer alleen als je een doorgewinterde metalfan bent, en misschien zelfs dan nog niet. De titel van het nummer is namelijk best wel van toepassing op de muziek.
0 x
elbow - Fly Boy Blue / Lunette
Spiksplinternieuw!
Scotch, Whisky and Irish Whiskey, worden allen genoemd!
Scotch, Whisky and Irish Whiskey, worden allen genoemd!
0 x
De laatste tijd nogal veel naar Christy Moore aan het luisteren. Aangezien het een Ier is kan het natuurlijk niet missen:
0 x
Black Star Riders (ex Thin Lizzy)
Geen gebrek aan whiskey op het debuutalbum van Black Star Riders, de band die tot voor kort door het leven ging onder de naam Thin Lizzy:
Slechte keuze voor de single vind ik, maar goed er zit whiskey in...
Slechte keuze voor de single vind ik, maar goed er zit whiskey in...
Laatst gewijzigd door Kay op 29 Jan 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Faithful Departed, The Radiators/Christy Moore
Twee compleet verschillende versies van het zelfde nummer:
0 x
Terug naar “Muziek en whisky of whiskey”