Pagina 1 van 1

Eend met whisky ( een oude)

Geplaatst: 22 Jan 2010, 21:10
door Jock
EEND MET WHISKY - BEREIDINGSWIJZE

Koop een eend van ongeveer 1,5 á 2 kg.

Twee grote flessen Schotse whisky . Spekreepjes en een fles olijfolie.


De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.

De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden. Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky .

De whisky opdrinken tijdens het voorverwarmen van de oven.

De eend op een vuurvaste schotelleggen en een tweede glas whisky inschenken.

Het tweede glas ~whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.

Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky .

De glaven opdrinken en de schelven van het eerste glay oprapen. Nog een halve glav insjenken en opdlinke.

Na een halve uur de oven opedoen om de eend in te sjekkn. Blandwondesjalf in de badkarnel ganaale en op de bovenkant van de linke hand doen.

Nog twee glaven whiskey insjenke.

De ove opedoen nadat et eerste glav leeg is en de sjotel vastpakke. De blandwondesali op de binnekant van de regte hand doen. Deend oprape.

Deend nog is oprape en met handdoek de bwandwondesalt van deend vegen.

De hande ontvette met visky en de dube zalv veer oprape. Ut kapotte glazz opvege en deend terug in de hove doen. De heend oprape en dove eers opedoen.

De tweede fjes biski opedoen en ovejeindzette.

Opstjaan van de floer en et vet spek ondre kas vege. Nogis opstjaan van de floer en tochma blijve zit te. De vjes op de gjond zette.



smaveluk!"

Re: Eend met whisky ( een oude)

Geplaatst: 23 Jan 2010, 10:58
door JayDie
Haha Jock, ja, denkt dat iedereen hem wel kent. Blijft leuk :lol:

Re: Eend met whisky ( een oude)

Geplaatst: 13 Sep 2010, 16:18
door Danieq
eindigt het niet met iets van:
de volgende middag wakker worden.
De oven uitzetten en de eend weggooien.
Maagtabletten halen of maagtabletten nemen.

Weet iemand het?

Erg grappig in ieder geval. Ik had ´m ooit in mijn mail zitten, maar ergens ben ik het kwijt geraakt. Zat er laatst nog over te chatten. Want als je het een tijdje niet leest, blijft het elke keer weer grappig!

Re: Eend met whisky ( een oude)

Geplaatst: 13 Sep 2010, 17:05
door johan brugge
Hier is ie dan. Blijft echt wel heel grappig.

Koop een eend van ongeveer 2 kg.
Twee grote flessen Schotse whisky
Spekreepjes en een fles olijfolie.

De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout
De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden.
Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky.
De whisky opdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven.
De eend op een vuurvaste schotel leggen en een tweede glas whisky inschenken.
Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.
Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky.
De glaven opdiinken en de scherven van et eeiste glav oplaapen.
Nog en naiff glav insjenke en opdlinke.
Na en naiff uui de hoven opedoen om deend te sjekkn.
Blantwondezalf in de padkamer ganaale en op de povekand van de linkerand toen.
Denove nen sgop geve.
Twee glave wiskiinsjenke en tmiddeste glaf leegdwinke.
De nove opedoen naadattet eerste glaf leeggis en de sjotel vastpakke.
De blantwondezalf op de binnekand van de regtehantoen den deent oprape.
Deent nogis oprape en met nen nantdoek de bwantwondesaiv van deent vege.

Ze hande ontvette me viskey en de tupe ssalf veeroprape.
Tkapotte glazzopvege endeent terug in dehove doen.
Deheent oprape en dove eers opedoen.
De twwwiede fies biski pedoen en overeindzette.
Opstaan van de vjoer ent vetssspek ondrde kas vege.

Nogis opstaan van de vjoer en tochma biijve zitte.
De bles op de grondzette.
Ulde bles drinke wande glave sijn opof kabot.
Den'ove aftette, deooge sluiten en ornvalle.

De volgende late voormiddag de eend aansnijden met het zilveren feestbestek en degusteren met citroen en mayonaise.
De hele rest van de middag en vroege avond de rotzooi in de keuken opruimen en de muren en plafond schoonmaken.
De glasscherven en lege flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg Paracetamol en maagzout kopen.

Re: Eend met whisky ( een oude)

Geplaatst: 13 Sep 2010, 18:22
door I_SPEY
Gock en Gohan, geel glang gejeden glezn, maal kij blijvt gweinig! Geel gweinig!

Geb net dien geend ob :P


Zal wel gleuk worde, vangavond, met 't gaarten. Straf, vergaakt :(