Goede (hapjes) combinatie bij Whisky
-
- Whisk(e)y goeroe
Re: Goede (hapjes) combinatie bij Whisky
Je hebt ‘pulled veggies’ bij de appie. Nee, het is niet the real deal maar een uitstekend alternatief.
- uien karameliseren met bruine suiker, rode wijazijn, balsamico, Chinese 5 spices en kaneel
- pulled veggies en uit elkaar gescheurde vegakipstukjes in de pan mikken, uien erbij
- bbq-sausje maken van tomatenketchup, tomatenpuree, knoflook, worchestershiresaus, ketjap, mosterd, bruine suiker.
- helft van de saus door de pulled pork roeren
- turks brood in de oven gooien
Broodje beleggen met de andere helft van de bbq-saus, een flinke hand rucola en het pulled-prutje erop. En tegen de regels in toch een klein kwakje knoflooksaus en een flinke hand bawang goreng erop
Uigeadail erbij en klaar is kees!
- uien karameliseren met bruine suiker, rode wijazijn, balsamico, Chinese 5 spices en kaneel
- pulled veggies en uit elkaar gescheurde vegakipstukjes in de pan mikken, uien erbij
- bbq-sausje maken van tomatenketchup, tomatenpuree, knoflook, worchestershiresaus, ketjap, mosterd, bruine suiker.
Broodje beleggen met de andere helft van de bbq-saus, een flinke hand rucola en het pulled-prutje erop. En tegen de regels in toch een klein kwakje knoflooksaus en een flinke hand bawang goreng erop
0 x
-
- Forum goeroe
Harrie schreef:Je hebt ‘pulled veggies’ bij de appie. Nee, het is niet the real deal maar een uitstekend alternatief.
Ik moet eerlijk zeggen dat het niet eens vies klinkt heb je ook nog een foto van hoe het geheel er dan uit komt te zien? Onder het mom ‘alles een keer geprobeerd hebben’ ...
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
-
- Forum goeroe
Harrie schreef:Nope, geen foto. Maar het was wel ‘Insta-proof’
Jaja...pics or it didn’t happen
2 x
-
- Senior
Vanavond twee van de vier ‘gulle gevers bonus samples’ in het glas gehad. Om de avond af te tikken een dram Kilkerran 8yo bourbon cask ingeschonken. Bedenk ik me in ene dat ik nog een mooi stukje gerookte ganzenborst in de koelkast heb liggen.
Half uurtje in warm water op temperatuur laten komen, mooie dunne plakjes snijden en hoppah... een heerlijke combi is geboren. Een plankje vol warme plakjes gerookte ganzenborst, mals en heerlijke zoute wildsmaak in combinatie met de mondvullende smaken van Kilkerran. Zoet, zoutig, wildsmaak, vlees, gerookt...
Met dank aan mijn goede vriend die dit stukje vlees met respect, geschoten, schoongemaakt, gerookt en verpakt heeft.
Half uurtje in warm water op temperatuur laten komen, mooie dunne plakjes snijden en hoppah... een heerlijke combi is geboren. Een plankje vol warme plakjes gerookte ganzenborst, mals en heerlijke zoute wildsmaak in combinatie met de mondvullende smaken van Kilkerran. Zoet, zoutig, wildsmaak, vlees, gerookt...
Met dank aan mijn goede vriend die dit stukje vlees met respect, geschoten, schoongemaakt, gerookt en verpakt heeft.
1 x
-
- Forum goeroe
Boysky schreef:Vanavond twee van de vier ‘gulle gevers bonus samples’ in het glas gehad. Om de avond af te tikken een dram Kilkerran 8yo bourbon cask ingeschonken
Vergeet je niet hier je tasting notes niet te delen?
Tasting notes voor de 4 blinde donaties van het BFYB set!
1 x
-
- Senior
Cask1988 schreef: Vergeet je niet hier je tasting notes niet te delen?
Tasting notes voor de 4 blinde donaties van het BFYB set!
Ik durf niet in dat draadje te komen, bang voor spoiler-notes. Je wil niet weten hoeveel moeite het me kost om het ongeopend te laten.
Vanavond haal ik een tweede dram uit de samples, kan ik nog een beetje finetunen. Blijft er nog een bodempje over voor na de uitslag. Mijn tasting notes stuur ik sws naar Roelof voor de uitslag. En misschien ook in je topic, zonder te kijken dan...
1 x
-
- Actief lid
Klinkt misschien gek, maar ik vind het altijd echt heerlijk om chorizo bij whisky te eten
0 x
-
- (Whisky)Professional
Als je chorizo lekker vindt bij je whisky wordt t tijd voor andere whisky.
Ik heb het al eens gepost in dit topic, maar wat mij betreft zijn er 2 dingen die je dram volledig naar de klte helpen; leverworst en salami.....
Ik heb het al eens gepost in dit topic, maar wat mij betreft zijn er 2 dingen die je dram volledig naar de klte helpen; leverworst en salami.....
3 x
-
- Top bijdrager
Hmm, een stukje worst kan wel lekker zijn vind ik, bijvoorbeeld Cacciatore of Pfefferbeisser, van dat soort dingen.
Hangt ook een beetje af van de Whisky zelf en je eigen stemming denk ik.
Als het te scherp wordt dan gaat het inderdaad wel in de weg zitten.
Ik heb nu een Whisky open die deels gerijpt is op sauternes vat en daar drink ik graag een glaasje sauternes naast, heerlijke combi.
Hangt ook een beetje af van de Whisky zelf en je eigen stemming denk ik.
Als het te scherp wordt dan gaat het inderdaad wel in de weg zitten.
Ik heb nu een Whisky open die deels gerijpt is op sauternes vat en daar drink ik graag een glaasje sauternes naast, heerlijke combi.
1 x
-
- Top bijdrager
Oogadal schreef:Als je chorizo lekker vindt bij je whisky wordt t tijd voor andere whisky.
Whaha leverworst met whisky. Zoiets verzin je niet
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
-
- Moderator
Leverworst. Goedkoper dan het varken zelf.
Turfgerookte droge worst en whisky gaan ook prima samen. Drentse en Friese wel wat beter dan de Groningse.
Turfgerookte droge worst en whisky gaan ook prima samen. Drentse en Friese wel wat beter dan de Groningse.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Senior
Reichenbach schreef:Leverworst. Goedkoper dan het varken zelf.
Zelfs ik als geboren Veendammer (Groningen) kies voor Drentse worst en het liefst wanneer je ze even uit de verpakking haalt en een weekje laat hangen in de kelder. Zoals mijn opa dan altijd zei: "Moin dokter, wa lekker!"
1 x
-
- Top bijdrager
Tegen een stukje Vockingworst zeg ik geen nee.. maar de structuur van leverworst is absoluut geen goede combi met whisky wel top met een herfst- of winterbokje
0 x
-
- Forum goeroe
Leverworst en chorizo...Lekker man! + kruidenkaas en aioli op je stokbroodje. En while your at it ook maar direct even hot chicken wings met extra sambal En dan een tasting note maken (dan krijg je dus van die slappe hap zoals ik die op wb plaats )
1 x
Terug naar “Spijs en drank en Whisky”