Oogadal schreef:Alsof je een kilo Wagyu grade 10 koopt en ‘t dan gewoon weigert te eten...

Oogadal schreef:Alsof je een kilo Wagyu grade 10 koopt en ‘t dan gewoon weigert te eten...
Oogadal schreef:... mits correct bereid..
Mikser schreef:Oogadal schreef:... mits correct bereid..
Low and slow... mijn favoriet voor elk stukje kwaliteitsvlees
Mikser schreef:Oogadal schreef:
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen
Oogadal schreef:
Je was dus echt serieus dat je een Wagyu ribeye low & slow zou doen..???
Mikser schreef:Oogadal schreef:
Yep, reverse sear... ik vond hem dan beter dan rechtstreeks op de grill.
Maar laat ons eerlijk zijn er zijn andere stukken vlees die zowel veel meer smaak hebben als veel minder kosten (al dan niet dry aged).
Oogadal schreef:. Maar een Wagyu doe je correct in een skillet.
Oogadal schreef:Mikser schreef:Oogadal schreef:
Yep, reverse sear... ik vond hem dan beter dan rechtstreeks op de grill.
Maar laat ons eerlijk zijn er zijn andere stukken vlees die zowel veel meer smaak hebben als veel minder kosten (al dan niet dry aged).
Eens. Maar een Wagyu doe je correct in een skillet.
Oogadal schreef:Sous vide is voor mensen die short cuts nemen... Prima voor heel veel, maar een pracht ribeye sous vide;![]()
Zoals een bekend forummer ooit zei; BBQ en is net als whisky drinken; als je er geen tijd voor hebt moet je er niet aan beginnen....
Wouter1981 schreef:Oogadal schreef:Sous vide is voor mensen die short cuts nemen... Prima voor heel veel, maar een pracht ribeye sous vide;![]()
Zoals een bekend forummer ooit zei; BBQ en is net als whisky drinken; als je er geen tijd voor hebt moet je er niet aan beginnen....
Short cut?!
Heeft niets met short cuts te maken. Ik hou van koken, besteed er veel tijd aan en neem nergens een sluiproute ten koste van het resultaat.
Sous vide houdt de smaak in het product en gaat tot op het exacte punt wat jij wil.
Een mooi stuk vlees verdient dat ook.
Verder ben je vooraf en tijdens het afmaken meer tijd kwijt dan wanneer jij je prachtige stukje vlees van 100 euro op hoop van zegen in de fik steekt.
Het is ff wat meer dan alleen die rookworst 10 minuten in een pannetje heet water leggen.
Wat dat betreft is sous vide op veel punten best te vergelijken met bbq overigens en ik sta dan ook volledig achter de lijfspreuk van Peter.
Wagyu short ribs 48u sous vide op 62 graden. Ik zeg 97pnt.
Sous vide is eigenlijk net als whisky drinken. Als je er geen tijd voor hebt, moet je er niet aan beginnen.
Terug naar “Spijs en drank en Whisky”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten