Waterpijp

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Feb 2021, 21:40

Thewowbar1986 schreef:Ik vind alles met water en pijpen niet mijn ding!! :P :P

Ge pijpt worden wel zeker.... :?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Feb 2021, 21:41

defeatless schreef:De laatste keer dat ik iets over wiet zei werd ik gelijk weggegumd. Dus we zijn al een stuk verder afgegleden in de afgelopen jaren!
Gummen? Waar?

Alcohol, nicotine en cafeïne zijn bij mijn weten in Nederland aanvaarde middelen. Het gebruik van cannabis wordt in Nederland gedoogd.

Dat lijkt mij een goed uitgangspunt om dat hier op het forum ook te doen.

Onze Vlaamse leden moeten misschien wat voorzichtiger zijn bij het lezen van dit topic, daar is de regelgeving iets strenger.
1 x
Today's rain is tomorrow's whisky.

Stapoleon
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stapoleon » 10 Feb 2021, 21:49

BarryM schreef:
Stapoleon schreef:
Cask1988 schreef:Mja...ik dacht al dat het enorm onverstandig is, maar Barry z’n verhaal bevestigd dat dus. No offense maar ik vind het ook gewoon enorm puberaal klinken :roll: :gnif

Bedankt voor het compliment.
Puritanisme is het onuitstaanbare gevoel dat iemand, ergens plezier beleeft.

Nou, dat is niet wat 'puritanisme' betekent en ten zevende is het nogal raar om iemand op een whisky forum te bestempelen als puritein. Je zou kunnen kijken naar het woord "cherofobie", misschien is dat wat.

Cherofoob dekt de lading hier natuurlijk niet, dat is een fobie geen isme en dus alleen betrekking op jezelf Het citaat over puritanisme is wel degelijk de spijker op zijn kop.
In een forum iemand een puber noemen vind je wel normaal?
Maar laten we het gezellig houden je bent vast een toffe gozer, die niet van een blowtje houdt. Sois. Whisky’tje?
0 x
Work is the curse of the drinking class

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Feb 2021, 22:02

Als je het gezellig wilt houden is het misschien een idee je dure taalgebruik achterwege te laten en normaal te doen?
Ik kan hier ook wel een potje interessant gaan lopen doen door de Van Dale er bij te pakken en woorden gaan schrijven die nog niemand hier ooit gehoord heeft (behalve jij waarschijnlijk) maar dan denk ik dat mensen vlot afhaken. Je had beter je tijd kunnen besteden aan het iets meer uitdiepen van 35 jaar whisky drinken en dan nog niet heel veel verder komen als een Dalwhinnie dan aan het vullen van een topic over waterpijpen en duur taalgebruik.
Maar dat zijn gewoon mijn 2 centjes.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 10 Feb 2021, 22:24

In whisky Veritas.
0 x

Casketje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Casketje » 10 Feb 2021, 22:27

Reichenbach schreef:Onze Vlaamse leden moeten misschien wat voorzichtiger zijn bij het lezen van dit topic, daar is de regelgeving iets strenger.

Het wordt hier ook gedoogd hoor. Je mag het enkel niet kopen, verkopen, transporteren of bij je hebben. :P
0 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Feb 2021, 22:27

Stapoleon schreef:Het citaat over puritanisme is wel degelijk de spijker op zijn kop.

Oké :bigsmile

Puritein = Een puritein is een aanhanger van het puritanisme. Centraal in het puritanisme staan de persoonlijke relatie met God en Christus door het geloof en de levensheiliging van de christen.

... Het puritanisme kwam eind zestiende eeuw op als reactie op de Anglicaanse Kerk. De puriteinen vonden dat binnen de Anglicaanse Kerk ondanks de scheuring nog te veel Roomse elementen bewaard waren gebleven. Daarnaast streefde men een persoonlijker beleving van het christelijk geloof en een striktere levenswandel na.

... Een puritein is een aanhanger van het puritanisme. Centraal in het puritanisme staan de persoonlijke relatie met God en Christus door het geloof en de levensheiliging van de christen. Belangrijke onderdelen van de puriteinse levensstijl zijn een intensieve studie van de Bijbel en een strikte zondagsheiliging.

Puritein
1) Gelovige 2) Nauwgezet gelovige 3) Puriteins 4) Rondkop 5) Streng gelovig 6) Streng gelovige 7) Streng protestant

Wil je er nog een bronvermelding bij? :P

Tang en varken. Je kan prima gelovig zijn én van een wietje houden, je kan prima niet gelovig zijn en helemaal niets met die troep hebben. Er zijn zoveel stromingen tegen gebruik van verdovende middelen (drugs maar óók alcohol). Dus dan kunnen we nog wel meer dure begrippen uit de kast gaan trekken denk ik. Dus ik zie echt het verband niet :gnif

Wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten maar ik vind het persoonlijk iets wat je doet als je 17 bent en de wereld druk aan t ontdekken bent. Niet als je pakweg ergens in 50’s zit met (neem ik voor t gemak ff aan) kinderen en misschien wel kleinkinderen.

Drugs=troep en mijnsinziens gaan we dat hier op het forum niet zitten verheerlijken of promoten. Volgende week is er een topic ‘waar haal jij je crack’ en ‘wie kent er nog een goede hashdealer in de buurt van...’

Nu kunnen we op een liefhebbersforum een hele discussie gaan voeren of alcohol dan ook een vorm van drugs is maar dit is het whiskyforum, niet het wietforum of crackbuddies. com.
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 10 Feb 2021, 22:33, 4 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 10 Feb 2021, 22:29

Stapoleon schreef:
BarryM schreef:
Stapoleon schreef:
Bedankt voor het compliment.
Puritanisme is het onuitstaanbare gevoel dat iemand, ergens plezier beleeft.

Nou, dat is niet wat 'puritanisme' betekent en ten zevende is het nogal raar om iemand op een whisky forum te bestempelen als puritein. Je zou kunnen kijken naar het woord "cherofobie", misschien is dat wat.

Cherofoob dekt de lading hier natuurlijk niet, dat is een fobie geen isme en dus alleen betrekking op jezelf Het citaat over puritanisme is wel degelijk de spijker op zijn kop.
In een forum iemand een puber noemen vind je wel normaal?
Maar laten we het gezellig houden je bent vast een toffe gozer, die niet van een blowtje houdt. Sois. Whisky’tje?

Ik heb het vermoeden dat je mij voor een deel aanziet voor cask1988.
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Feb 2021, 22:29

crackbuddies.com :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 10 Feb 2021, 22:33

Oogadal schreef:Als je het gezellig wilt houden is het misschien een idee je dure taalgebruik achterwege te laten en normaal te doen?
Ik kan hier ook wel een potje interessant gaan lopen doen door de Van Dale er bij te pakken en woorden gaan schrijven die nog niemand hier ooit gehoord heeft (behalve jij waarschijnlijk) maar dan denk ik dat mensen vlot afhaken. Je had beter je tijd kunnen besteden aan het iets meer uitdiepen van 35 jaar whisky drinken en dan nog niet heel veel verder komen als een Dalwhinnie dan aan het vullen van een topic over waterpijpen en duur taalgebruik.
Maar dat zijn gewoon mijn 2 centjes.

Meine gute wat ben jij weer recalcitrant en ambetant bezig met je abjecte mening. Natuurlijk is deze hele discussie op zijn minst apocrief te noemen maar laten we het amicaal houden en appelleren aan het gezonde verstand.

:P gekkigheid natuurlijk
4 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Feb 2021, 22:35

BarryM schreef:Meine gute wat ben jij weer recalcitrant en ambetant bezig met je abjecte mening. Natuurlijk is deze hele discussie op zijn minst apocrief te noemen maar laten we het amicaal houden en appelleren aan het gezonde verstand.

:P gekkigheid natuurlijk

Mijn God (klinkt best puriteins trouwens :Scratch ) Barry, ik was al fan, nu helemaal :P
1 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Feb 2021, 22:36

Wat Barry zegt... :roll:

Nog ff voor het gezichtsorgaan van enige welverdiende rust te voorzien naar de pot, kijken of die abjecte wc rol nog wat decadente velletjes bevat om de puriteinse en bijna reine derriere te purificeren....
Laatst gewijzigd door Oogadal op 10 Feb 2021, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 10 Feb 2021, 22:39

manmanman, je weet toch dat "stoned"henge in engeland ligt en niet in schotland he...?
kan je beter naar de "high"lands gaan... :Scratch
4 x
Afbeelding

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Feb 2021, 22:47

henri schreef:manmanman, je weet toch dat "stoned"henge in engeland ligt en niet in schotland he...?
kan je beter naar de "high"lands gaan... :Scratch

Oke, jij zit op woordspelingen :D
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 10 Feb 2021, 23:03

pas op mensen, er worden dure woorden gebruikt en iets met pijpen.. het is christine!! :o
5 x
Afbeelding

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”