Waterpijp

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2021, 20:48

Het bewijs is weer geleverd; een echte slijter weigert dit te verkopen.
Ik kan hier ook totaal geen markt voor zien; als ik geen trek heb in alcohol dan neem ik een Coca-Cola of een glas water. Maar dit? Man, man.
Voor als je wel wilt maar niet mag... :lol:

Net als Bacardi Razz en al dat soort ranzige aftreksels die de naam rum niet mogen dragen..., ware het niet dat de wetgeving rondom rum nogal ruk is...
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

more4malt
Senior
Senior
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 Sep 2015, 22:28

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor more4malt » 11 Feb 2021, 22:04

Whiskme schreef:Je stelt het voor alsof het hier gaat om een soort contradictie, maar dat lijkt me niet volledig terecht.

Het woord 'drug' kent een bepaalde implicatuur en die is wat mij betreft niet van toepassing op de discussies op dit forum. Want hoewel het woord 'drug' strikt genomen verwijst naar alle stoffen die een invloed hebben op de werking van onze hersenen (en bijgevolg ons functioneren), is dat niet hoe we dat doorgaans gebruiken. - - - 8< - - - mod knip tbvd leesbaarheid


Het klopt als je zegt drugs is een verzamelnaam, maar daar valt alcohol wel degelijk onder.
Voor de mensen die misschien in paniek raken daar is niks mis mee hoor, ik gebruik het goedje zelf ook :smullen
Maar zeggen dat je niet zo van de drugs bent, maar wel oprecht whiskyliefhebber.
Klinkt alsof je niet zo van vlees houd maar wel liefhebber bent van gebraden kip.
Zeg dan dat je niet zo van de ANDERE drugs bent, dat kan ik dan wel begrijpen.
1 x

Whiskme
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 Sep 2019, 17:40

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 11 Feb 2021, 22:26

more4malt schreef:Het klopt als je zegt drugs is een verzamelnaam, maar daar valt alcohol wel degelijk onder.
- - - 8< - - - mod knip tbvd leesbaarheid
Zeg dan dat je niet zo van de ANDERE drugs bent, dat kan ik dan wel begrijpen.


Ik denk dat dat min of meer is wat ik bedoel met de stelling dat het woord drugs een bepaalde implicatuur heeft. Als ik tegen iemand zeg 'hij gebruikt drugs', bedoel ik niet dat die persoon van tijd tot tijd een biertje drinkt. Niemand zal dat ook op die manier opvatten, iedereen weet wat ik ermee bedoel. Dat terwijl, zoals je aangeeft, we allemaal weten dat alcohol strikt genomen wel onder de noemer 'drugs' valt. We gebruiken het woord nu eenmaal op een specifieke manier.
Daarom kan ik dus perfect zeggen: "Ik ben niet zo van de drugs, maar geniet liever van een glas whisky." Ik kan dat bovendien zeggen in de wetenschap dat iedereen zal weten wat ik bedoel. Er is echt niemand die raar zal opkijken van die zin.

Maar als het je helpt, bij deze dan: Ik ben gek op whisky, niet echt op andere drugs. :Proost
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2021, 22:37

Suiker heeft ook invloed op de hersenen. Drugs dus?

Elkaar quoten terwijl je reageert op de laatste post bevordert de leesbaarheid trouwens ook niet.

Voordat iemand zich geroepen voelt de vraag te beantwoorden; tis een retorische vraag he... ;)
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Whiskme
Actief lid
Actief lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 Sep 2019, 17:40

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 11 Feb 2021, 22:55

Je kan alvast erg verslaafd geraken aan suiker, best opletten met dat spul. Ik las onlangs zelfs over een kerel die whisky in chocolade bonbons stak. Gestoord gewoon! :gnif
5 x

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Freddy » 13 Feb 2021, 17:43

Whiskme schreef:Je kan alvast erg verslaafd geraken aan suiker, best opletten met dat spul. Ik las onlangs zelfs over een kerel die whisky in chocolade bonbons stak. Gestoord gewoon! :gnif

Gestoord!? Geniaal zou ik zeggen! Ik kijk er nu al naar uit om ze alle drie 1 voor 1 in zijn geheel naar binnen te proppen! :yes
2 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Feb 2021, 18:55

Whiskme schreef:Je kan alvast erg verslaafd geraken aan suiker, best opletten met dat spul. Ik las onlangs zelfs over een kerel die whisky in chocolade bonbons stak. Gestoord gewoon! :gnif


Ja, je moet toch wel totally f*ck’ed up zijn om dat te bedenken... :lol:
Werkt en verborgen alcohol misbruik & suiker misbruik in de hand. Ik gok dat Wilfred Genee en Arie Boomsma morgen totaal over de pis aan de deur staan hiero...
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 13 Feb 2021, 20:56

Wow, 15 minuten van mijn leven aan dit draadje besteed en dan niet zeker zijn of dat nu een verrijking was. Zou ik dan toch stoffen van lijst 1 of 2 hebben gebruikt?
Moet wel terug denken aan de tijd dat ik in een jeugdzonde zo'n pretsigaret in de hens stak en een kratje bier soldaat maakte. Mijn ouders praten nog steeds met veel bewondering dat ik daarna zo enorm de vloer kon bevuilen met mijn maagsappen.
Dat was zo ongeveer ook wel het einde van de stoffen genoemd op lijst 1 en 2, zeker in combinatie met alcohol.

Om niet helemaal af te dwalen; ik sla even over. Ik spuit de whisky ook niet met een naald mijn arm in noch snuif ik het op. Maar hé, wat een ieder er mee wilt doen....

Om een kort verhaal lang te maken; geen idee wat welke whisky werkt in een waterpijp.
6 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 536
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 14:47

Re: Waterpijp

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 13 Feb 2021, 23:47

Ik denk dat, dat spul zoals gold cock whisky prima weggeblowd, gewaterpijpt of iets anders gedaan kan worden.

Gat in de markt!
0 x


Terug naar “Spijs en drank en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten