Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Ongelezen berichtdoor Pellie » 31 Mei 2013, 19:04

Wat bedoel je met " originele bevochtiger" ? En waarom zou je die na 2 jaar moeten vervangen?
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 01 Jun 2013, 21:46

Romeo nr.1 gehad, was een lekkere sigaar, maar mag wat mij betreft wat pittiger. Niet wat nicotine betreft, behoorlijke rush hoor, maar qua smaak en rookontwikkeling bleef deze wat achter in mijn opinie. Smaak was wel lekker, peperig, kruidig maar ook wat muf, paddenstoelen en zo. Was nog wel wat te nat, 72RV. Denk wel dat ik wat meer van medium/heavy sigaren hou.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 02 Jun 2013, 04:08

Dan moet je Nicaraguaanse sigaren roken, Padron, Tatuaje, Diesel, 601, etc.... :duimop
0 x
Afbeelding

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 02 Jun 2013, 10:13

Otje schreef:Romeo nr.1 gehad, was een lekkere sigaar, maar mag wat mij betreft wat pittiger. Niet wat nicotine betreft, behoorlijke rush hoor, maar qua smaak en rookontwikkeling bleef deze wat achter in mijn opinie. Smaak was wel lekker, peperig, kruidig maar ook wat muf, paddenstoelen en zo. Was nog wel wat te nat, 72RV. Denk wel dat ik wat meer van medium/heavy sigaren hou.

Wat pittigere sigaren, dan kun je Oliva (Nicaragua), Camacho (Honduras) en La Flor Dominicana (Dominicaanse Republiek) eens proberen. Elk van deze merken heeft een lijn met Afrikaanse Cameroon dekbladen, dit geeft de sigaren een stevige kruidige smaak terwijl de blend in totaal nog niet heel erg sterk is. Elk van deze merken hebben ook sterkere blends, maar om nu van Romeo y Julieta meteen naar een Oliva Serie V of La Flor Dominicana Double Ligero te gaan is wel meteen een heel grote stap.

Voor de volledigheid nog even de namen van de sigaren:
Oliva Serie G, model Toro ongeveer €5,00 per stuk
Camacho Select, model Robusto ongeveer €5,00 per stuk
La Flor Dominicana Cameroon Cabinet, model Chisel is aan te raden :lekker €8,00 per stuk

Dan heb je ook meteen wat verschillende modellen. Mocht je dit nu lekker vinden, maar nog steeds iets sterkers willen:
Oliva Serie V, model Torpedo ongeveer €8,50 per stuk
Camacho Corojo, model Petit ongeveer €4,00 per stuk
La Flor Dominicana Double Ligero (Maduro versie is er ook, nog heftiger) model Chisel €8,00 per stuk.

Zo, nu kan je wel weer even vooruit!

Frank
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 02 Jun 2013, 14:34

Mooie tips Frank en Pellie. Ga zeker die Oliva proberen en toevallig heb ik een Camacho Corojo Tubos gekocht va de week, begreep al dat dit een zware jongen is. Ik vond die van Casa Magna ook best zwaar en lekker. Zijn er überhaupt wel medium/full Cubanen?
0 x
Afbeelding

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 02 Jun 2013, 15:41

Otje schreef:Mooie tips Frank en Pellie. Ga zeker die Oliva proberen en toevallig heb ik een Camacho Corojo Tubos gekocht va de week, begreep al dat dit een zware jongen is. Ik vond die van Casa Magna ook best zwaar en lekker. Zijn er überhaupt wel medium/full Cubanen?

Jawel, Partagas en Bolivar zijn vrij zwaar. Maar ook de Romeo y Julieta Cazadores is een stuk zwaarder dan andere Romeo's.

Frank
0 x

Pier1984
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Pier1984 » 03 Jun 2013, 00:11

Pellie schreef:Wat bedoel je met " originele bevochtiger" ? En waarom zou je die na 2 jaar moeten vervangen?

Ik heb een Humidor van Adorini met deze bevochtiger:
http://www.humidordiscount.com/Cigar-Accessories_Humidor-Accessories/Adorini_cigar_humidor_humidifier_deluxe.html

na verloop van tijd kunnen er schimmels in komen. Ook werd de acryl polymeer binnenkant korreliger na drie jaar. Aangezien ik de gouden plaat eraf kan schroeven heb ik de originele 'spons' vervangen voor een sheet van heartfeld en in de kist een tube met 65% beads gelegd. Werkt beter dan het origineel, veel stabieler.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 03 Jun 2013, 14:43

Ow oke....ja dat zou kunnen. Heb zelf een elektronische bevochtiger en wilde elke keer beads erin doen, maar mijn oaseblok doet zijn werk perfect!
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 04 Jun 2013, 18:28

Ik rook nu een Tatuaje little monster ( lil' drac) icm Yamazaki 10yo :hoera
0 x
Afbeelding

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 04 Jun 2013, 22:12

Pellie schreef:Ik rook nu een Tatuaje little monster ( lil' drac) icm Yamazaki 10yo :hoera

Nu is Yamazaki niet slecht, maar waarom drink je nu juist deze whisky bij een dergelijk speciale sigaar?

Zelf vanmiddag genoten een La Riqueza torpedo met een Fanta Pomelo :duimop

Frank
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 05 Jun 2013, 17:34

OpiumX schreef:
Pellie schreef:Ik rook nu een Tatuaje little monster ( lil' drac) icm Yamazaki 10yo :hoera

Nu is Yamazaki niet slecht, maar waarom drink je nu juist deze whisky bij een dergelijk speciale sigaar?

Zelf vanmiddag genoten een La Riqueza torpedo met een Fanta Pomelo :duimop

Frank

Ik dacht dat deze Yamazaki de full bodied sigaar als deze wel zou compenseren. En dat klopte. De zware smaak van de sigaar met daarnaast de fruitigheid van de Yamazaki gingen goed samen :japan
Als ik een licht sigaar rook, neem ik een wat zwaardere, vollere whisky en andersom. Ik neem nooit een full bodied sigaar met een volle " zware" whisky.
0 x
Afbeelding

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 05 Jun 2013, 19:28

Als fruitigheid er goed bij paste, dan neem je de volgende keer zeker een dram Glencadam erbij?

Frank
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 05 Jun 2013, 19:40

OpiumX schreef:Als fruitigheid er goed bij paste, dan neem je de volgende keer zeker een dram Glencadam erbij?

Frank

Zeker weten, heb alleen geen Lil drac's meer :? Maar nog genoeg andere lekkernijen.... :gnif
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 08 Jun 2013, 21:04

NUB Sun Grown Torpedo, heerlijke zoete sigaar, bloemig, chocola. Zuidam 3yo Korenwijn Single Barrel ernaast....wat een leven :)
0 x
Afbeelding

Pier1984
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Pier1984 » 11 Jun 2013, 10:25

Afgelopen vrijdagavond met een goede vriend na lange tijd weer een Romeo y Julieta Churchill opgestoken (nog de oude uit zilveren tube). Vooraf een glaasje Tullamore Dew genomen en daarna tijdens het roken 2 glaasjes Bruichladdich Classic Editon 01. Na 1,5 uur de sigaar allebei maar aan de kant gelegd want we voelden wat opkomen. Dat was de welbekende nicotine rush en daar hebben we beiden een uur last van gehad haha :? Na een kannetje water maar gaan slapen. Best lekker die sigaar en de Bruichladdich was ook erg goed, maar een nicotine rush is niet zo relaxt :SadHead
0 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”