Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Ongelezen berichtdoor Otje » 20 Mei 2013, 13:49

Ben wat aan het zoeken geweest naar heartfeld beads of andere acryl polymeer bevochtigers, maar lijkt slecht verkrijgbaar hier in nl. Heeft iemand nog tips?
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 21 Mei 2013, 15:05

De Action schijnt van die bolletjes te hebben die water opnemen. Waterpearls o.i.d.

Maar je kan heartfelt beads toch gewoon bestellen bij Heartfelt??

http://www.heartfeltindustries.com
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Mei 2013, 15:13

Ik heb deze gekocht:

http://dx.com/p/color-nutrient-and-mois ... onic-11582

Werkt prima en meer dan je er ooit nodig zal hebben :) Wel op letten: deze beads geven alleen vocht af, nemen het niet op!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Mei 2013, 15:44

Ik gebruik steekschuim (oasis) in een leeg danoontje bekertje 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 21 Mei 2013, 16:43

Pellie schreef:De Action schijnt van die bolletjes te hebben die water opnemen. Waterpearls o.i.d.

Maar je kan heartfelt beads toch gewoon bestellen bij Heartfelt??

http://www.heartfeltindustries.com

Die waterpearls zijn inderdaad een goed alternatief net als die groene oase, alleen zoals Matti al zegt, ze nemen geen vocht op. Wel lastig als je 70%RV. wilt hebben, en verder weinig omkijken wilt hebben aan je humidor. Zou ze ook bij Heartfelt zelf kunnen bestellen, heb alleen geen creditcard of PayPal. Waarschijnlijk wordt het dan een Xikar bevochtiger met acryl polymeerwol ofzo.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 21 Mei 2013, 17:35

Gewoon proberen hoeveel je nodig hebt. Als je helemaal geen omkijken meer hebt aan je humidor, wordt je hobby er ook niet leuker op ;-)
Ik gebruik zelf een elektronische bevochtiger (hydra LG) ook met oase. Humidor staat redelijk constant rond de 70%. In de winter leg ik er extra bevochtigings elementen met polymeer kristallen bij in. Gewoon alles uitproberen en alles komt goed. En een %tje meer of minder kan echt geen kwaad!!
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Mei 2013, 19:12

Ik heb een kleine acrylpolymeer bevochtiger die zorgt voor het finetunen van het niveau op 69-70%. Als ik die bevochtiger eruit haal blijft het niveau constant op 67% met de hydroparels. En inderdaad: als de lucht droger is gooi ik er wat extra parels bij.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 21 Mei 2013, 19:21

Pellie schreef:Gewoon proberen hoeveel je nodig hebt. Als je helemaal geen omkijken meer hebt aan je humidor, wordt je hobby er ook niet leuker op ;-)
Ik gebruik zelf een elektronische bevochtiger (hydra LG) ook met oase. Humidor staat redelijk constant rond de 70%. In de winter leg ik er extra bevochtigings elementen met polymeer kristallen bij in. Gewoon alles uitproberen en alles komt goed. En een %tje meer of minder kan echt geen kwaad!!

Is helemaal waar, maar zou me doodschrikken als er wit haar op m'n sigaren groeit :o Regelmatig luchten en m'n RV metertje in de gaten houden dus. :goedgedaan En mezelf in de toekomst ook zo een elektrische aanschaffen.
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 25 Mei 2013, 19:03

Heb m'n bestelling binnen:

Humidor met zo'n 45 longfiller sigaren. Helaas hadden ze de Oliva G Tubos niet meer, maar wel de Oliva Master Blends 3 :goedgedaan . Verder eea aan samplers Alec Bradley, Casa Magna, CAO en NUB. 2x Drew Estate Undercrown Gran Toro, 3x Romeo y Julieta Romeo nr.1 en een Padron Delicias Naturel.
Vanavond maar is een kleine maat Casa Magna proeven.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Mei 2013, 19:47

Otje schreef:Heb m'n bestelling binnen:

Humidor met zo'n 45 longfiller sigaren. Helaas hadden ze de Oliva G Tubos niet meer, maar wel de Oliva Master Blends 3 :goedgedaan . Verder eea aan samplers Alec Bradley, Casa Magna, CAO en NUB. 2x Drew Estate Undercrown Gran Toro, 3x Romeo y Julieta Romeo nr.1 en een Padron Delicias Naturel.

Oliva MB 3..... :hoera :duimop :yes
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 25 Mei 2013, 22:56

Pellie schreef:
Otje schreef:Heb m'n bestelling binnen:

Oliva MB 3..... :hoera :duimop :yes

Was eigenlijk best een verassing, had een samplerdoos van Oliva verwacht, maar het was dus deze. Zit ook nog een knippertje bij.

Vanavond inderdaad de kleinste Casa Magna Colorado Pikito gerookt, ruim 1,5uur mee gedaan. Medium/full bodied, behoorlijk peperig en leertonen aan het begin maar later zachter meer houtig en kruidig, later meer aardetonen en chocola. Had wat last van tunnelbrand in de laatste 5cm maar brandde weer aardig naar het einde toe. Kreeg trouwens een aardige nicotine rush van deze. Prima sigaar, veel wisselingen in smaak en redelijk complex. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 27 Mei 2013, 12:51

Humidor is toch kleiner dan gedacht, buitenmaten nam ik aan voor binnenmaten. Betekent dat m'n bevochtiger nu veel te groot is, nu maar op zoek naar de Xikar bevochtiger voor 50 sigaren. RV staat nu op 75 en wil toch echt naar 70.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 27 Mei 2013, 13:20

75 is te hoog, ik prefereer ook zo rond de 70. En dan 1 a 2 meer of minder is geen probleem!
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 28 Mei 2013, 00:03

Is nu zonder bevochtiger in de humidor gezakt naar 72, even wachten tot morgen, hopelijk dan gezakt naar 70. Heb al een kleinere bevochtiger in huis voor wanneer de RV onder de 68-70 zakt. Komt goed.
0 x
Afbeelding

Pier1984
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Pier1984 » 31 Mei 2013, 13:49

Ik heb ook een humidor. Na 2 jaar moet de originele bevochtiger vervangen worden wat vrij prijzig is. Ik heb het vervangen voor een strip van heartfelt in de bevochtiger zelf en een Small 65% Rh (BLUE Cap) Heartfelt Humidity Tube in de humidor gelegd. Werkt erg goed, gewoon gedestilleerd water erin en hij blijft prima zo rond de 65%. Zo blijven mijn Romeo y Julieta Churchills en the Griffin's 300 perfect. Als het goed is blijft dat spul van Heartfelt lang goed en het kost ook niet zoveel om dat vanuit Amerika hier naartoe te krijgen. Ik was volgens mij iets van $25 kwijt voor alles inclusief verzenden.

Bij mij is het zo dat als ik een sigaar rook ik er altijd wat bij drink (whisky of cognac). Als ik whisky drink heb ik daar echter meestal niet iets te roken bij. Dat zegt denk ik genoeg. Overigens stop ik ook wel eens een pijpje maar kwam er achter dat ik met mijn eerste pouch tabak 2,5 jaar heb gedaan dus veel doe ik dat niet ;)
0 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”