Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
BarryM
Senior
Senior

Re: Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Ongelezen berichtdoor BarryM » 21 Feb 2021, 20:59

Matje schreef:Aangezien dit draadje niet heel veel aandacht krijgt ga ik eens proberen vaker wat te posten...

Jaloersmakende quote knip

Supermooie collectie. Fijne humidor ook. Ik ben momenteel zelf een tabletop humidor aan het maken van notenhout, gefineerd aan de binnenkant met spaans ceder. Hierna staat een cabinet op de planning :bigsmile

Wat is momenteel je go-to favoriet qua sigaar?
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 21:01

BarryM schreef:Supermooie collectie. Fijne humidor ook. Ik ben momenteel zelf een tabletop humidor aan het maken van notenhout, gefineerd aan de binnenkant met spaans ceder. Hierna staat een cabinet op de planning :bigsmile

Wij moesten maar eens gauw wat plannen Barry! Sigaartje, paar drammetjes in t zonnetje.
1 x
Afbeelding

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 21 Feb 2021, 21:05

Cask1988 schreef:
BarryM schreef:Supermooie collectie. Fijne humidor ook. Ik ben momenteel zelf een tabletop humidor aan het maken van notenhout, gefineerd aan de binnenkant met spaans ceder. Hierna staat een cabinet op de planning :bigsmile

Wij moesten maar eens gauw wat plannen Barry! Sigaartje, paar drammetjes in t zonnetje.

Na een dag als vandaag zeker! En het moet ook zeker voor 6 maart :P
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 21:15

BarryM schreef:
Cask1988 schreef:

Rammel ff je nummer in een PB’tje. Kunnen we een date plannen
Afbeelding
0 x
Afbeelding

Matje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Matje » 21 Feb 2021, 21:18

Cask1988 schreef:
Matje schreef:Aangezien dit draadje niet heel veel aandacht krijgt ga ik eens proberen vaker wat te posten.

Om te beginnen de humior:

Goddonderju das een beste humi! Kom ik an met m’n bureauformaat kistje :lol: Wat rook je zoal? Vooral longfillers, shortfillers of alles door elkaar? En hoe hou je de vochtigheid juist in zo’n grote jongen?

Hier was het gisteren ook weer raak. Olifant Longfiller met een uggie. Een dik in orde prima sigaar van Hollandse bodem. Njammie! :smullen Vandaag maar braaf over geslagen. T moet een guilty pleasure zijn, geen daily habit :nono

Ziet er goed uit! Olifant is prijs/kwaliteit ook altijd goed.

Pas maar op want voor je het weer is je bureau humidor te groot. :sst

Alleen maar longfillers, niet dat shortfillers minder zijn maar er zijn teveel sigaren om ze allemaal te proberen. En dan afgewisseld tussen landen zoals Honduras, Nicaragua en Cuba.

Ik heb er een Cigar Oasis Magna is zitten, dat werkt wel ideaal. Hij meet constant te luchtvochtigheid en past deze automatisch aan. Er zitten nog 2 fans bij om alles te circuleren.

Zelfs makkelijker dan bij een tafel humidor dus goed excuus zou ik zeggen!
1 x

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 21 Feb 2021, 21:25

Cask1988 schreef:
BarryM schreef:
Cask1988 schreef:Wij moesten maar eens gauw wat plannen Barry! Sigaartje, paar drammetjes in t zonnetje.

Flirt quote knip

Done!
1 x

Matje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Matje » 21 Feb 2021, 21:27

BarryM schreef:
Matje schreef:Aangezien dit draadje niet heel veel aandacht krijgt ga ik eens proberen vaker wat te posten...

Jaloersmakende quote knip

Supermooie collectie. Fijne humidor ook. Ik ben momenteel zelf een tabletop humidor aan het maken van notenhout, gefineerd aan de binnenkant met spaans ceder. Hierna staat een cabinet op de planning :bigsmile

Wat is momenteel je go-to favoriet qua sigaar?

Gaaf! Stuur maar eens wat foto’s als je wilt.

Lastig, maar er zijn wel een paar die eruit springen.

Balmoral Añejo 18 Rothschild
Oliva serie G vintage 2008
AJ Fernandez New World
Tatuaje Havana VI
Rocky Patel Decade
Paradiso Revelation
Cohiba Esplendidos

Behalve de Cohiba waren deze ten tijde van aanschaf qua prijs/kwaliteit ook echt perfect.
0 x

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 27 Feb 2021, 21:05

Cask1988 schreef:
Matje schreef:Aangezien dit draadje niet heel veel aandacht krijgt ga ik eens proberen vaker wat te posten.

Om te beginnen de humior:

Goddonderju das een beste humi! Kom ik an met m’n bureauformaat kistje :lol: Wat rook je zoal? Vooral longfillers, shortfillers of alles door elkaar? En hoe hou je de vochtigheid juist in zo’n grote jongen?

Hier was het gisteren ook weer raak. Olifant Longfiller met een uggie. Een dik in orde prima sigaar van Hollandse bodem. Njammie! :smullen Vandaag maar braaf over geslagen. T moet een guilty pleasure zijn, geen daily habit :nono

Afbeelding

Die Uggie met sigaar is imo een fijne combi!

Zowieso is uggie altijd plus 1
1 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller

Matje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Matje » 28 Feb 2021, 11:49

De zondag aan het aftrappen met een E.P. Carrillo La Historia E-III.

Afbeelding
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Feb 2021, 12:04

Matje schreef:De zondag aan het aftrappen met een E.P. Carrillo La Historia E-III.

Mooie! Is die ook in NL te koop? Kan m zo gauw niet vinden maar ziet er wel interessant uit :)

Gisterenmiddag samen met BarryM 2 sigaren genuttigd in het zonnetje, met uiteraard whisky erbij!
Eerst een Casa de Torres Nicaragua Corona. Heerlijke sigaar met een mooie brand en super flow. Daarnaast top dat de smaak van begin tot eind niet scherp of heet wordt. Ook het laatste stukje niet. Heerlijk!
Later nog een boxed pressed Quintero Londres :smullen ernstig goede Cubaanse longfiller die ook ernstig goed betaalbaar is!

Qua drank ook dik in orde:
Een 5yo Korenwijn van Zuidam
Benromach 28yo 1973 40%
Bowmore 12yo 40%
Bruichladdich private cask 10yo fresh sherry cask 67.1%
Ardbeg Wee Beastie 5yo 47.1%
Ardbeg Uigeadail 54.1%
3 x
Afbeelding

Matje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Matje » 28 Feb 2021, 14:50

Cask1988 schreef:
Matje schreef:De zondag aan het aftrappen met een E.P. Carrillo La Historia E-III.

Mooie! Is die ook in NL te koop? Kan m zo gauw niet vinden maar ziet er wel interessant uit :)

Gisterenmiddag samen met BarryM 2 sigaren genuttigd in het zonnetje, met uiteraard whisky erbij!
Eerst een Casa de Torres Nicaragua Corona. Heerlijke sigaar met een mooie brand en super flow. Daarnaast top dat de smaak van begin tot eind niet scherp of heet wordt. Ook het laatste stukje niet. Heerlijk!
Later nog een boxed pressed Quintero Londres :smullen ernstig goede Cubaanse longfiller die ook ernstig goed betaalbaar is!

Qua drank ook dik in orde:
Een 5yo Korenwijn van Zuidam
Benromach 28yo 1973 40%
Bowmore 12yo 40%
Bruichladdich private cask 10yo fresh sherry cask 67.1%
Ardbeg Wee Beastie 5yo 47.1%
Ardbeg Uigeadail 54.1%

Nee helaas... Heb deze zelf in 2014 gekocht zag ik. Hij is gelukkig nog niet over zijn hoogtepunt heen!

Mooi rijtje! Vooral die Benromach en Bruichladdich moeten top zijn geweest.
Die Quintero is echt een hele goeie! Mooi in balans en ook ‘s ochtends vroeg met een kopje koffie doet ie het goed.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Feb 2021, 16:22

Matje schreef:Nee helaas... Heb deze zelf in 2014 gekocht zag ik. Hij is gelukkig nog niet over zijn hoogtepunt heen!

Mooi rijtje! Vooral die Benromach en Bruichladdich moeten top zijn geweest.
Die Quintero is echt een hele goeie! Mooi in balans en ook ‘s ochtends vroeg met een kopje koffie doet ie het goed.

Ah oke! Ik zag nog wel bij een shoppie andere sigaren van E.P. Carrillo la historia:
https://www.tabakado.nl/longfiller-sigaren/dominicaanse-longfiller-sigaren/ep-carrillo/ Heb je ervaring met 1 van die versies?

Ja ik blijf me erover verbazen. Het zijn geen hele grote sigaren maar ze roken met gemak een uur tot anderhalf als je rustig aan doet. En dat alles voor €3.20 per stuk :o Volgens mij is t een medium filler, dus dat zou betekenen dat er ook gehakte tabak in zit toch? Wellicht dat dit de prijs drukt. In de smaak en ervaring is het in elk geval niet te merken :bigsmile
0 x
Afbeelding

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 04 Mar 2021, 21:12

Bij het ondergaande zonnetje ff op de vlonder een beetje ik-tijd. Bakkie koffie en een monte cristo nr.5.

Goeie sigaar, stevig, compact en brand mooi egaal.

Heerlijk als de kinderen op bed liggen :duimop
2 x

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 04 Mar 2021, 21:22

De buuk schreef:Bij het ondergaande zonnetje ff op de vlonder een beetje ik-tijd. Bakkie koffie en een monte cristo nr.5.

Goeie sigaar, stevig, compact en brand mooi egaal.

Heerlijk als de kinderen op bed liggen :duimop

Typisch gevalletje van een top combinatie. Ik ben geen mega monte cristo fan maar qua smaak gaat die bijzonder lekker samen mer zwarte koffie.
2 x

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 04 Mar 2021, 22:05

Ben mijn favorieten ook nog aan het ontdekken als beginnende liefhebber maar deze twee versterken elkaar best goed
1 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”