henri schreef:pas op mensen, er worden dure woorden gebruikt en iets met pijpen.. het is christine!!

henri schreef:pas op mensen, er worden dure woorden gebruikt en iets met pijpen.. het is christine!!

squaadgras schreef:Potverdikkie, wat is dit een vermakelijk draadje...

)HammerHead schreef:Ja, vind ik ook wel. De één kan niet tegen moeilijke woorden, de ander niet tegen onderwerpen over drugs en pijpen blijft heel erg hihihi natuurlijk.
Oh en hou es op met die plaatjes Arthur, ik schrik me een ongeluk.

BarryM schreef:HammerHead schreef:Ja, vind ik ook wel. De één kan niet tegen moeilijke woorden, de ander niet tegen onderwerpen over drugs en pijpen blijft heel erg hihihi natuurlijk.
Oh en hou es op met die plaatjes Arthur, ik schrik me een ongeluk.
Ok, komt het weetje van de dag. Weet je wat voor fobie dit is?
Hippopotomonstrosesquippedaliofobie
* dit is de angst voor lange woorden, I sh*t you not

BarryM schreef:Ok, komt het weetje van de dag. Weet je wat voor fobie dit is?

BarryM schreef:Ok, komt het weetje van de dag. Weet je wat voor fobie dit is?
Cask1988 schreef:Stapoleon schreef:Het citaat over puritanisme is wel degelijk de spijker op zijn kop.
Oké
Puritein = Een puritein is een aanhanger van het puritanisme. Centraal in het puritanisme staan de persoonlijke relatie met God en Christus door het geloof en de levensheiliging van de christen.
... Het puritanisme kwam eind zestiende eeuw op als reactie op de Anglicaanse Kerk. De puriteinen vonden dat binnen de Anglicaanse Kerk ondanks de scheuring nog te veel Roomse elementen bewaard waren gebleven. Daarnaast streefde men een persoonlijker beleving van het christelijk geloof en een striktere levenswandel na.
... Een puritein is een aanhanger van het puritanisme. Centraal in het puritanisme staan de persoonlijke relatie met God en Christus door het geloof en de levensheiliging van de christen. Belangrijke onderdelen van de puriteinse levensstijl zijn een intensieve studie van de Bijbel en een strikte zondagsheiliging.
Puritein
1) Gelovige 2) Nauwgezet gelovige 3) Puriteins 4) Rondkop 5) Streng gelovig 6) Streng gelovige 7) Streng protestant
Wil je er nog een bronvermelding bij?![]()
Tang en varken. Je kan prima gelovig zijn én van een wietje houden, je kan prima niet gelovig zijn en helemaal niets met die troep hebben. Er zijn zoveel stromingen tegen gebruik van verdovende middelen (drugs maar óók alcohol). Dus dan kunnen we nog wel meer dure begrippen uit de kast gaan trekken denk ik. Dus ik zie echt het verband niet![]()
Wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten maar ik vind het persoonlijk iets wat je doet als je 17 bent en de wereld druk aan t ontdekken bent. Niet als je pakweg ergens in 50’s zit met (neem ik voor t gemak ff aan) kinderen en misschien wel kleinkinderen.
Drugs=troep en mijnsinziens gaan we dat hier op het forum niet zitten verheerlijken of promoten. Volgende week is er een topic ‘waar haal jij je crack’ en ‘wie kent er nog een goede hashdealer in de buurt van...’
Nu kunnen we op een liefhebbersforum een hele discussie gaan voeren of alcohol dan ook een vorm van drugs is maar dit is het whiskyforum, niet het wietforum of crackbuddies. com.

Stapoleon schreef:Je hebt er echt moeite voor gedaan, mijn complimenten. Puritanisme is ook een begrip voor mensen die anderen niks gunnen.
Stapoleon schreef:En ja ik ben 55 dol op whisky maar ook heel druk met 5 plantjes per jaar in de achtertuin.
En inderdaad twee kinderen, allebei van de blauwe knoop, en geen wiet.(Ze zijn onterfd)

Stapoleon schreef:De meeste Trump stemmers zijn puritein. Trump is een puritein, je zult geen foto vinden waarop hij lacht.

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten