Rich@rd schreef:...wel valt mij op (voornamelijk op feestjes) dat als ze vragen wat ik wil drinken
en ik vraag om een Whisky, dat er ook gezegd word "wil je er een sigaartje bij"
of "sorry, ik heb geen sigaren in huis"
Neen, dat is mij nog nooit overkomen en ik zou er eerlijk gezegd ook helemaal niets van begrijpen.
Rich@rd schreef:...dus in mijn beleving is het toch herkenbaar voor velen dat Whisky en Sigaren
wat met elkaar gemeen hebben? Of zie ik dat verkeerd....?
...voor velen... vind ik ook wel kort door de bocht.
Ik herken het ook niet omdat er (gelukkig) in mijn familie-, vrienden- en kennissenkring niet gerookt wordt. De enkeling die wel eens een sigaartje rookt, doet dat nooit in een groter gezelschap. Ik ben daar heel blij mee
Ik heb eens een professionele NaT mogen meemaken in een ruimte waar kort daarvoor de combinatie whisky en sigaren "genoten" was. Ik kan je vertellen dat mijn NaT volslagen verziekt is door die enorme penetrante geur van sigarenrook (een niet brandende sigaar vind ik niet onaangenaam en soms zelfs lekker geuren). Ik vond dat ook zeer onprofessioneel en een teken van volslagen minachting en me niet serieus genomen worden als niet-roker (kan me nu nog verwonderen en weer kwaad maken bovendien).
Let wel ik heb niets tegen roken, ieder voor zich. En ik weet ook dat er liefhebbers zijn van de combinatie, prima. Ik heb echter wel wat tegen meeroken en het blootgesteld worden aan andere neveneffecten, dat helaas soms nog steeds als aanstellerij wordt gezien