Idee gezocht: iets extra’s bij de fles whisky

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
saskiadevries92
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Idee gezocht: iets extra’s bij de fles whisky

Ongelezen berichtdoor saskiadevries92 » 02 Aug 2025, 00:24

Hallo allemaal,

Mijn man is een grote liefhebber van whisky. Meestal drinkt hij ’s avonds een glas in alle rust in zijn fauteuil, vaak met een beetje muziek of gewoon stilte. Elk jaar geef ik hem een mooie fles cadeau, maar dit jaar wil ik graag iets extra’s doen. Iets kleins, persoonlijks, dat dat moment nog net iets aangenamer maakt.

Ik zat te denken aan een paar sigaren (hij heeft het nog nooit geprobeerd, maar het leek me wel iets dat erbij zou passen), of misschien een kamerjas of pyjama zoals deze
Afbeelding

Wat zouden jullie aanraden? Heeft iemand weleens een vergelijkbaar cadeau gegeven, of misschien een ander idee om een fles whisky met iets extra’s te combineren?

Groet,
Saskia
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Idee gezocht: iets extra’s bij de fles whisky

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 02 Aug 2025, 00:34

Om nou iemand aan het roken te helpen.... sigaren is wat anders dan sigaretten, maar ik zou dat toch niet op mijn geweten willen hebben.
Misschien een mooi glas, een proeverij, lekkere hapjes er bij, een diner bij een whiksyrestaurant (de Hielander is een bekende).
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

saskiadevries92
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor saskiadevries92 » 02 Aug 2025, 09:40

Bedankt Cor! Ik twijfelde ook nog over de sigaren, al is dat iets anders dan sigaretten. Uiteindelijk denk ik dat ik ga voor een gegraveerd Glencairn-glas, en het diner bij De Hielander houd ik voor volgend jaar.

Nogmaals dank voor de inspiratie!
1 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 02 Aug 2025, 10:35

En chocola doet het ook altijd wel leuk bij whisky.
Wij hebben bij proeverijen standaard gerookte zalm, pittige kaas, gerookte ham en chocola om te combineren met whisky...
0 x
Afbeelding

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”