Ik heb eenmaal de Cohiba van Fidel Castro gerookt, toen ik een grote collectie van een forumlid hier overnam. We hebben om de deal te vieren er toen eentje gerookt. Die was toen al €100,- nu onbetaalbaar als tie al te krijgen is. Was de beste sigaar die ik ooit op heb. Maar dat ga ik never nooit niet betalen natuurlijk.
Verder zijn Partegas en Romeo et Juliet (no. 2 heeft mijn voorkeur) we de go-to merken. Maar dan wel de grotere modellen. Hun Mille Fleur is best betaalbaar, maar hebben in meer dan de helft van de gevallen een te zware trek. Die koop ik dan ook niet meer. Montecristo Open Regata kost nu in Duitsland 14,50 dat vind ik nog acceptabel qua prijs. Die staan bij Cigarworld op uitverkocht. En als je daar in de winkel komt en je vraagt er meteen om, dan zijn ze ook uitverkocht. Maar als je een lijstje inlevert met 600-700 euro aan sigaren, dan is er meestal wel één of twee los te peuteren. Jose L Piedra heb ik ook goede ervaringen mee. Dat zijn dan geen longfillers maar zogenaamde mediumfillers.
Het is alleen gewoon heel moeilijk te verkrijgen. Cigarworld had vroeger op de boven verdieping hun Casa del Habano, maar daar staat nu niks meer. Beetje op de gok wat er is die dag en dan nog krijg je het niet zomaar dus.
Meestal ga ik in september en ben het dit jaar weer van plan. Alleen zijn er dit hele jaar werkzaamheden op het traject, dus tegen die tijd even kijken hoe en wat met de trein. Maar als je mee wil, gezellig! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Tis aan de grens wel even knijpen op de terugweg, want ik ga altijd over de limiet heen. Bij de laatste keer kwam de kmar binnen dus ik had aan de oudere dame tegenover mij even gevraagd of zij op mijn tasje wilde letten, wat ze wilde

. Maar ze controleren alleen mensen met een donkere huidskleur....