welke whisky moet op de kaart staan?

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
evreeb
Actief lid
Actief lid

Re: welke whisky moet op de kaart staan?

Ongelezen berichtdoor evreeb » 26 Okt 2024, 13:53

even voor de duidelijkheid - al was ik al even een hele tijd niet meer langs geweest hier - het ging in mijn geval echt om een michelin ster restaurant ... dus dan mag het gewoon wat kosten zo'n avondje - ruimte en commercieel of niet en waar ze dan ook wel lekker eten hebben met uitgebreid eten is niet belangrijk (wel superhandig - bedankt voor de tips)- - wat willen wij als whiskyliefhebbers toch als minste op de plank zien staan...?
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Okt 2024, 14:23

evreeb schreef: het ging in mijn geval echt om een michelin ster restaurant ... dus dan mag het gewoon wat kosten zo'n avondje -

Ik heb een aantal weken geleden een whiskydiner gehad bij Zoet & Citroen in Oosterhout (NB). Dit restaurant heeft één ster en (voorzover ik geschikt ben om dit te beoordelen) terecht!
Was een ware smaaksensatie met vijf CS whisky's, iets wat het voor de chef echtra lastig maakte maar wat mij betreft waren de pareltjes van gerechten goed tot heel goed gecombineerd met de whisky's. Smaken vulden elkaar telkens goed aan.

Het diner werd georganiseerd ism de Whiskyjongens en ze gaan volgend jaar nog een keer op herhaling.
0 x
Afbeelding

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 26 Okt 2024, 15:42

Ik weet het niet maar een duur restaurant zou voor mij de laatste plek zijn waar ik sterke drank ga bestellen.
Vaak zijn het standaard flessen dus voor mij biedt het geen toegevoegde waarde en ik heb thuis veel beter spul open staan.
Je kan dan net zo goed als afsluiter wanneer je thuis bent fijn een glaasje inschenken denk ik.
Als ze moeite hebben gedaan om de drank met het eten te combineren dan is het een ander verhaal.
0 x
Afbeelding

Lakervt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 26 Okt 2024, 16:11

evreeb schreef:even voor de duidelijkheid - al was ik al even een hele tijd niet meer langs geweest hier - het ging in mijn geval echt om een michelin ster restaurant ... dus dan mag het gewoon wat kosten zo'n avondje - ruimte en commercieel of niet en waar ze dan ook wel lekker eten hebben met uitgebreid eten is niet belangrijk (wel superhandig - bedankt voor de tips)- - wat willen wij als whiskyliefhebbers toch als minste op de plank zien staan...?

Je hebt Michelin sterrenrestaurant die alleen voor 'aangenomen' kwaliteit en de duurste producten, wijnen en kazen gaan.
Je hebt ook Michelin sterren restaurants die voor smaakbeleving gaan. Dat heeft niets met dure producten te maken maar kwalieit en met goede smaken die samen passen.

'Het mag wat kosten' maar dat zegt niets over de beleving en de smaak die past bij wat je op dat moment eet.

2019 Librije avondje weg voor 2 € 800,-
2019 De Leest avondje weg voor 2 € 400,-

Wat is precies je punt, evreeb?

De Leest was beter.

(de vergelijking is van sinds 2019 omdat dat de laatste keer was dat ik zulke idote prijzen heb betaald voor 3 sterren. De restaurants die limpen aan een ster, waar je met gemak nog eet voor 2 voor € 350,-, zijn leuker, gezelliger en voor mij, veel meer passende smaakbeleving)
0 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 26 Okt 2024, 18:50

Whisky en horeca gaat meestal niet samen. Je krijgt daar alleen maar doorsnee meuk die al 5 jaar op de kast staat. En dat moet je dan ook nog uit een tumbler drinken. En je moet specifiek aangeven dat je geen ijs wil, anders gooien ze dat er ook nog standaard in. Dat is mijn ervaring althans.
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 26 Okt 2024, 20:58

Moet nu weer denken aan een restaurant in België, vlakbij Oudenaarde. Goed restaurant, ook volgens de gidsen. Toen ik om cognac na het eten vroeg, zag ik de beste man een glas vullen uit iets als een jerrycan uit de keuken..... Bijzondere ervaring zeg maar
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”