Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 31 Mei 2021, 20:17

Cask1988 schreef:De avondstond heeft tabak in de mond :bigsmile

Een prachtige Rocky Patel vintage 2006 San Andreas

Deze sigaar is in 2006 op het vat gegaan begrijp ik :P?
Alle gekheid op een stokje, ik wist niet dat er sigaren met een vintage waren.
Nou ben ik een complete sigaren noob, dus wellicht een domme vraag, maar waar slaat dat vintage bij sigaren op Arthur?
0 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Mei 2021, 20:34

Freezeroz schreef:Nou ben ik een complete sigaren noob, dus wellicht een domme vraag, maar waar slaat dat vintage bij sigaren op Arthur?

Zover ik weet is ‘vintage’ een minder exacte (lees: gereguleerde) term in de sigarenwereld. Meestal pakken ze daarvoor het oogstjaar van de blend maar dat is geen vaste regel. In dit geval is het de vintage van de wrapper (het dekblad), en zijn deze sigaren 11 jaar aged alvorens in de winkel terecht te komen. Vintage is een term die in principe alleen gebruikt wordt voor sigaren die extreem goed gerijpt zijn onder hoge kwaliteit omstandigheden. Bepaald geen kutspul dus :bigsmile
1 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 31 Mei 2021, 20:59

Cask1988 schreef:
Freezeroz schreef:Nou ben ik een complete sigaren noob, dus wellicht een domme vraag, maar waar slaat dat vintage bij sigaren op Arthur?

Zover ik weet is ‘vintage’ een minder exacte (lees: gereguleerde) term in de sigarenwereld. Meestal pakken ze daarvoor het oogstjaar van de blend maar dat is geen vaste regel. In dit geval is het de vintage van de wrapper (het dekblad), en zijn deze sigaren 11 jaar aged alvorens in de winkel terecht te komen. Vintage is een term die in principe alleen gebruikt wordt voor sigaren die extreem goed gerijpt zijn onder hoge kwaliteit omstandigheden. Bepaald geen kutspul dus :bigsmile

Aha, weer wat geleerd. Thanks :goedgedaan.
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 04 Jun 2021, 20:12

Nickolaas schreef:Zelfde idee hier. Vrouw van huis, kids in bed, vuurkorf aan, bakkie koffie erbij. Lekker.

Ongeveer dezelfde omstandigheden, maar dan zonder zon en vuurkorf. Wel met een Balmoral Connecticut Claro. Lekker. Met dank voor de tip, Alex.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”