Er staan een paar mooie ongeopende exemplaren bij, die voor de verandering, niet allemaal geturfd zijn. Dus er zit hoop ik wel iets geschikts bij voor onderstaande gerechten.
Ik zie graag jullie reactie tegemoet!
Menu
Sashimi van tonijn en zalm met Oban/Clynelish sesamglaze (m'n Oban is bijna leeg en de Clynelish die ik heb is de Salt & Pepper van Wemyss - geen idee of die goed met vis samengaat...). De glaze maak je met sojasaus, azijn, sesamolie, chilisaus en geroosterd sesamzaad, plus de whisky uiteraard.
Zoete meloen met parma- of ardennerham; beide in kleine blokjes/stukjes en mengen in een amuseglaasje. Eventueel de meloen vooraf marineren in (welke?) whisky.
Gebakken zalm op een bedje van wilde spinazie, gewokt met knoflook en geroosterde pijnboompitjes, met kleine aardappeltjes (misschien wel Opperdoezers - die haal ik namelijk hier om de hoek bij de boer). Hier geen whisky in het gerecht, maar ik zoek wel naar iets voor ernaast.
En als toetje iets zoets als chocolademouse, of Dalwhinnie chocoladetaart (ligt geloof ik wel voor de hand om daar Dalwhinnie voor te gebruiken).
Of, een kaasplankje - met bijvoorbeeld een loopkaasje/of een rouge, een stilton, abdijkaas, suggesties?