Restaurant tips gezocht

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Restaurant tips gezocht

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 01 Nov 2018, 09:03

Ik had het idee om op mijn verjaardag komend weekend een keer naar een restaurant te gaan met een grote whisky kaart. Bij voorkeur een restaurant die het eten en de whisky ook nog weten te combineren. Als ik zo ga zoeken, zitten dit soort restaurants vooral in het hoge Noorden van ons land.

Weet iemand iets dergelijks onder de grote rivieren? Of laten we zeggen, niet veel Noordelijker dan Utrecht en pak naar het Zuiden Vlaanderen er bij en het uiterste Westen van Duitsland eventueel.
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Restaurant tips gezocht

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 01 Nov 2018, 09:21

Kasteel Engelenburg in Brummen vind ik geweldig. Lekker eten, goede whisky, fijne kamers.
Combinatie met het diner doen ze geloof ik niet standaard, maar wellicht wel op verzoek.
De wijnen zijn daar overigens ook heerlijk.

Wel vrij prijzig.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 01 Nov 2018, 09:33

Die had ik inmiddels ook gevonden. Verder kom ik nog niet echt. Ik ben nu aan het kijken naar Ierse restaurants met een goede whiskykaart. Goed te horen dat Engelenburg een aanrader is.
0 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 01 Nov 2018, 09:40

Preztels in Sittard was een echt een fijne geweest. 'Was', omdat de eigenaar recentelijk heeft besloten zijn restaurantactiviteiten te stoppen en sec als whiskycafé door te gaan. Overigens ook als whiskycafé zeker de moeite van het bezoeken waard.
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 01 Nov 2018, 09:55

Daar heb ik ook naar zitten te kijken. Jammer, maar bedacht voor de informatie.
0 x

MBC
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MBC » 01 Nov 2018, 17:09

Engelenburg is inderdaad een absolute aanrader, een zeer grote collectie whiskies en ze hebben ook een whisky/diner arrangement (4 gangen) waarbij de whisky zowel in de gerechten verwerkt wordt en je tevens bij iedere gang ook de gebruikte whisky als dram krijgt (tenzij je liever wijn hebt, wat ook kan).

https://www.engelenburg.com/nl/arrangementen/culinaire-arrangementen/schotse-whisky-trail-arrangement-/51-11/

Je krijgt als aperitief ook 3 whiskies te proeven, als je niets aangeeft zijn dit redelijk basic whiskies, maar als je aangeeft liever wat meer bijzondere whiskies te proeven i.p.v. de 3 standaard whiskies is dit absoluut mogelijk (als je dure uitzoekt wel met bijbetaling, maar dat lijkt me niet meer dan logisch).

Er zit gelukkig een overnachting bij (kamers op kruip afstand :gnif ) want na 7 royale whiskies ga je natuurlijk nergens meer heen ;)

Deel van de collectie:
Afbeelding
2 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 02 Nov 2018, 20:40

https://www.depastorale.be/nl

Een enorm grote whiskykaart en super-bediening.
Hebben 2 sterren maar echt prijs/kwaliteit top!
0 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”