Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
wh=ky
Actief lid
Actief lid

Re: Goede whisky bij een sigaar... of omgekeerd

Ongelezen berichtdoor wh=ky » 05 Jul 2015, 23:18

Nog tips welke sigaar te proberen bij een Whisky?
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 06 Jul 2015, 13:31

wh=ky schreef:Nog tips welke sigaar te proberen bij een Whisky?

Ik niet, ik rook (bijna) geen sigaren meer. Heel af en toe nederlandse shortfillers nog. Compaenen, Charles de Brouckère, of van der Donk. Maar bijna nooit icm whisky meer.
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 08 Jul 2015, 12:22

Pellie schreef:
wh=ky schreef:Nog tips welke sigaar te proberen bij een Whisky?

Ik niet, ik rook (bijna) geen sigaren meer. Heel af en toe nederlandse shortfillers nog. Compaenen, Charles de Brouckère, of van der Donk. Maar bijna nooit icm whisky meer.

Mag ik vragen waarom niet meer Pellie? Het lijkt mij nml een hele goede combinatie die ik binnenkort een paar keer wil gaan proberen...
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 08 Jul 2015, 13:22

Ik vind het juist geen goede combinatie. Wel als je een 'simpel whiskietje' drinkt met een sigaar en er gewoon van geniet, maar bij een wat mooiere whisky, gaat de smaak volledig verloren door de sigaarrook. Ik vind dat zonde van de whisky. Heb het wel een tijdje gedaan en uitgeprobeerd, maar ben ermee gestopt. Ik rook nog weleens een sigaar, maar dan met of een whisky die ik niet uitgebreid hoef te proeven of ik drink er water bij. Maar goed....ieder zijn ding en ik zeg ook niet dat jij het niet moet doen. Gewoon proberen en je conclusie eruit trekken. En als je het wel lekker vindt en er van geniet.....vooral blijven doen ;-)
3 x

Bram84
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 24 Jul 2015, 00:14

0 x
Afbeelding

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Whisky en Sigaren

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 15 Jan 2016, 16:31

beste mede whiskyliefhebbers,

Ik kon hier geen topic over vinden (ik wel, ik heb je onderwerp hier ondergebracht - turfsmurf), wat ik raar vond. Er schijnen whiskies te zijn die heel goed te combineren zijn met bepaalde sigaren. Ik heb wrl kennis vam whisky, maar van sigaren is mijn kennis 0,0 :lekker

Er zijn vast meer geiteresseerden om deze hobby nog wat duurder en ongezonder te maken! Dus geef je tips, tricks en ervaringen down here! :duimop
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
My Collection - Whiscovery.nl

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Jan 2016, 16:47

Ik heb er weleens iets over gelezen op het forum maar ik zou ook noet meer weten in welk topic.
Ik drink whisky en ik heb ook sigaren gerookt. DoenOok nu heel af en toe nog steeds.

Ik kan je 1 goede tip geven.
Combineer ze NIET!
Zowel de whisky als de sigaar smaken niet zoals ze horen te smaken. De sigaar zorgt er echt voor dat je heel veel subtiele smaken van de whisky niet meer proeft.
Dit is voor mij ook de reden geweest om nagenoeg te stoppen met roken. Ik rookte sowieso maar een paar sigaren in de maand.

Er zijn mensen zat op het forum die het wel combineren en dit ook lekker vinden. Ieder het zijne natuurlijk maar het feit blijft wel dat je gewoon een heleboel smaak van je whisky kwijtraakt door de sigaar.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whisky en Sigaren

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 15 Jan 2016, 16:57

Peter_vintage1992 schreef:beste mede whiskyliefhebbers,

Ik kon hier geen topic over vinden, wat ik raar vond. Er schijnen whiskies te zijn die heel goed te combineren zijn met bepaalde sigaren. Ik heb wrl kennis vam whisky, maar van sigaren is mijn kennis 0,0 :lekker

Er zijn vast meer geiteresseerden om deze hobby nog wat duurder en ongezonder te maken! Dus geef je tips, tricks en ervaringen down here! :duimop

peated whisky ardbeg 10, coal ila 12 ,...is naar mijn smaak het beste te combineren met Maduro sigaren van de landen Nicaragua en dominicaanse republiek merken zoals (alec bradley , drew estate , casa magna ,gurkha , La flor dominica ,macanudo , davidoff enz enz )
zou geen dure whisky's nemen om te combineren met sigaren , je nose en smaak zal er veel op achter uit gaan tijdens het roken van een sigaar door de rook die opstijgt naar je neus of door retro-haling
het enigste wat ik je kan aan raden weet nie van waar je bent ? belgie ? nederland? is ga naar je locale sigaren shop en zeg dat je een beginner bent en vraag wat ze je aanraden kwa sigaren, zou beginnen met de iets lichtere romerige sigaren ( ROMEO Y JULIETA,TRINIDAD,BOLIVAR,H. UPMANN ,....)
en vooral koop een goeie jetflame aansteker en sigaren knipper :bigsmile
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Jan 2016, 18:27

En pas ook goed op. Sommige mensen (waaronder ikzelf) worden erg misselijk en duizelig van een longfiller sigaar.
Ik heb me daarna door m'n lokale sigarenboer een Dominicaanse longfiller aan laten raden en daar werd ik helemaal niet misselijk en duizelig van.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Re: Whisky en Sigaren

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 16 Jan 2016, 17:23

brechtvds schreef: zou beginnen met de iets lichtere romerige sigaren ( ROMEO Y JULIETA,TRINIDAD,BOLIVAR,H. UPMANN ,....)
en vooral koop een goeie jetflame aansteker en sigaren knipper :bigsmile

Lekker hollands :nl-vlag , Ok bedankt voor de tips, ik ga zeker binnenkort eens wat dingen proberen! Ik heb door dee topic gescrolled en kwam goeie tips tegen! Dank allemaal dit forum is een geweldige bron van informatie :duimop

Peter87 schreef:En pas ook goed op. Sommige mensen (waaronder ikzelf) worden erg misselijk en duizelig van een longfiller sigaar.
Ik heb me daarna door m'n lokale sigarenboer een Dominicaanse longfiller aan laten raden en daar werd ik helemaal niet misselijk en duizelig van.

En bedankt voor de waarschuwing.. Sigaren zijn natuurlijk een grote slag anders.. Zodra ik wat dingen geprobeerd heb zal ik het hier delen..

ZOALS GISTERAVOND: een vriend van me had Corps Diplomatique Excellence Sigaren meegenomen. Nu ben ik lang geen sigarenkenner, maar deze ging wel erg lekker samen met mijn Glenlivet 12 :bigsmile
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
My Collection - Whiscovery.nl

EJS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor EJS » 01 Dec 2016, 14:54

Beste mensen,

Ik rook al 25 jaren sigaren (Cubanen en Nicaragua). Sinds kort in aanraking gekomen met whisky na een proeverij.
Nu ben ik ook op zoek naar mooie combinaties.

Ik zag deze combinaties op Cigaraficionado:
http://www.cigaraficionado.com/webfeatures/show/id/pairing-the-top-five-cigars-of-2015-with-spirits-18518

Wellicht staan hier een aantal interessante combinaties in.

Ik rook en drink whisky bij Jacks in Rotterdam.
Hebben jullie nog andere tips voor whiskybars in Rdam en omgeving?

Groet,
Ernst Jan
0 x

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 02 Dec 2016, 08:52

Als jij dat flesje LaPhroaig regelt, neem ik die sigaren wel mee. Afbeelding
3 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Tom2
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 07 Dec 2016, 18:34

EJS schreef:
Ik zag deze combinaties op Cigaraficionado:
http://www.cigaraficionado.com/webfeatures/show/id/pairing-the-top-five-cigars-of-2015-with-spirits-18518

Wellicht staan hier een aantal interessante combinaties in.

Wellicht is dit een mooi stukje marketing op maat van de travel retail geschreven.

EJS schreef:
Ik rook en drink whisky bij Jacks in Rotterdam.
Hebben jullie nog andere tips voor whiskybars in Rdam en omgeving?

Groet,
Ernst Jan

Beste man,

https://www.whiskybase.com/bar/86300/caf-de-ouwehoer
https://www.whiskybase.com/bar/86314/stalles
https://www.whiskybase.com/bar/82851/huppel-the-pub

:hoedaf
0 x
Afbeelding

DavidH.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 25 Aug 2017, 23:35

Mocht iemand ooit nog in dit onderwerp kijken, had Dalmore niet een speciale botteling "Cigar Malt", of iets in die trend? Scheen goed samen te gaan ik had ooit een keer een gratis sampletje daarvan gekregen bij een flesje 12y vier jaar geleden.
0 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”